Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

Nee, nu er een maximum snelheid op het rechte stuk van 90 km/u geldt is voor mij de lol er af

Ah, ik zie wat je bedoeld Eric. De toursessies zitten vol.

De experience sessies (=nieuw) waar je max 90 mag zijn niet volgeboekt

Ik zou zeggen laat die experience sessie dan vallen die niet vol zijn en zet er een andere sessie in.

90 op het rechte stuk. Bij die snelheid loopt mn fiets onregelmatig dus daar moet minimaal 100 bij. :]

Ik ga er wel heen denk ik. Er is altijd wel een sessie waar iemand niet komt opdagen.
 
Laatst bewerkt:
KaK,

ze hebben echt alles veranderd.

Op de toursessie mag je nu max 120. nou dan heroverweeg ik mijn besluit om te gaan ook nog eens.

Wat een afgang.

Tijdens deze sessies mag er niet worden ingehaald. De maximale snelheid op het rechte stuk is 120 km/u. Deze ritten zijn te vergelijken met de toersessies die voorheen tijdens de Landelijke Motordagen werden georganiseerd.
 
Ja, ik had hier in het watiswaartedoen topic al een draadje over opgestart. Het idee is om een breder publiek aan te trekken, maar of dat lukt? Ik haak in ieder geval af. Misschien dit jaar het idee van Sjoerd van de Nordschleife maar eens doen. Ik ga eens in de agenda kijken.
 
Zo, vandaag is de motor voor de rubriek marathon motor van Moto73 van onder tot boven bekeken.

full


Vanochtend heb ik mij met een kilometerstand van 106700 km gemeld bij Van Sleeuwen motoren in Volkel. Na een bakje koffie heeft de chef werkplaats eerst een proefrit gemaakt, waarna de motor op de brug werd gezet. Hier is alles tot in detail bekeken, accu doorgelaten, etc. Hier kwam met uitzondering van een paar kleine puntjes (een loshangend achterstepje, gescheurd achterschermpje) geen enkel kritiekpunt uit naar voren.

full


Vervolgens is de motor aan de diagnose apparatuur gekoppeld, ook daar kwam geen bijzonderheid uit naar voren. Enige puntje is dat de remmen wat sponzig aanvoelen als gevolg van het slapper worden van de remleidingen. Vervolgens zijn er nog de nodige foto's gemaakt en moesten nog de nodige vragen worden beantwoord en zijn alle rekeningen bestudeerd. Conclusie: het bewijs dat een goedkope motor absoluut goed kan zijn! Het stuk zou in juni moeten verschijnen.

full
 
Veel te rustig, inderdaad! Ik rijd nog lekker verder, hoor. Nou ja, deze dagen zijn niet heel lekker...
 
full

De eerste ritten zitten er al weer geruime tijd terug ;) op.
full


en jongens en meisjes er wordt weer mooi weer voorspeld de komende dagen. Dus kom maar op met die kiekjes van de GSX'en
 
Laatst bewerkt:
Ik ben net terug van vakantie op Corfu en kan niet wachten om hier het hok weer aan te zwengelen! Het is strakblauw vandaag dus ik ga zo wel even op pad denk ik.

Sjoerd gefeliciteerd met je nieuwe stulpje.
 
Bedankt iedereen.
Ik had qua nieuwe woning 2 eisen.
1. Het moet in Swalmen zijn (Geen zin om in een flatje ergens in Roermond te zitten).
2. Het liefst bergruimte waar de motor kwijt kan.

Per toeval had een kennis een maisonette (appartement met meerdere etages aan) te koop.

Bovendien op de begane grond een bergruimte die groot genoeg is voor de motor.
Alleen moet ik dan even de muur uitbreken en een rolpoort erin maken, maar dat is iets voor laterna.

Qua toeren, heb ik dit jaar (tov vorig jaar) iets minder getoerd dan vorig jaar.
Ben tot nu toe alleen een keer zuid Limburg in geweest, en verder de jaarlijkse rondjes 'wielrennen kijken;

20jqp1c.jpg


Ronde van Vlaanderen
Parijs Roubaix (gelijk gecombineerd met een bezoek aan Brussel)
Amstel Gold Race en Luik Bastenaken Luik.
Schat dat ik er dit jaar nog geen 3000km op heb zitten.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag fanmail uit het hoge noorden ontvangen
2vi57w5.jpg

de Johan Willem Beyenlaan in Maastricht heeft een gesloten verklaring voor gemotoriseerd verkeer. Heb hem in het verleden weleens van oost naar west gereden en dan rij je richting de camera. Andersom fotograveert hij je op de rug en dan is het kenteken wel leesbaar :X de topcriminaliteit is weer een zware slag toegebracht.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde fans, Sjoerd! Kreeg deze week dezelfde brief, maar bij mij kost het 140 euro, excl. 9 euro administratie... Had een ijsje gegeten in het dorp, geparkeerd net achter het bord voor eenrichtingsverkeer en na het ijsje nietsvermoedend omgekeerd. Daar kwam ik net twee dappere toezichthouders tegen die blijkbaar mijn kenteken hebben genoteerd... Gelukkig maar, want dat was natuurlijk een levensgevaarlijke actie van mij.
 
Stilte voor de storm Marc !

Vakantieperiode breekt aan, daarna komen de avonturen en sterke verhalen 8-)

De Soes moet eigenlijk een beurt hebben maar dat haal ik niet meer. Beetje laks geweest.
Ik ga komende week eerst maar eens naar de Vogezen met zoon, broer en nicht en daarna maar wegbrengen.
Zitten er nu net geen 30.000 op dus zo ver over een beurt ben ik dan ook weer niet.

Wel gisteren rondom de remblokken vervangen door rode brembo's. Dat gaat bij de Soes makkelijker dan bij mn vorige fiets. Lekker hoor :Y
 
Ja, ik heb ook al een paar keer gereden met de bandit.

Moet eerlijk zeggen dat ik tegenwoordig meer rijd op mijn (nieuwe) DL650. Ding rijd toch wel errug lekker. :]
(in 5 maandend 10k gereden )

Marc
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook lekker doorgereden, hoor. Ben zojuist alweer de 113.000 gepasseerd. Komende week staat als het goed is het marathon stuk in de Moto73...

Rode brembo's zijn inderdaad erg prettig, Gerard!
 
(in 5 maandend 10k gereden )

ZO, dat zijn veel kilometertjes Marc! Die DL650 is dan wel een compleet andere ervaring.
Heb zelf eens een Yamaha XT (650) te leen gekregen omdat ik niet om mn eigen fiets kon rijden, dat is lachen als je dan op een lichtere fiets stapt. Zo handelbaar !

Rode brembo's zijn inderdaad erg prettig, Gerard!
Nadat ik alles rondom had vervangen merkte ik, bij het terug zetten in de schuur, dan mn achterwiel niet helemaal lekker ronddraaide.
Ik heb de volgende dag de handleiding er maar eens bij gepakt (waarom zou je vooraf lezen )
en ik las toen dat er op de achterblokken een plaatje zit dat je weer om de nieuwe blokken moet klikken. Dus plaatjes losgemaakt van de oude blokken en op de nieuwe geklikt, wiel draaide toen weer als vanouds.

Paar km mee gereden om de blokken even op te rullen, ze doen t inderdaad goed Eric.
 
Terug
Bovenaan Onderaan