Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

vraagje
Als ik de motor in zn vrij schakel, gaat bij mij soms (vaak) niet het neutraal-lampje branden en zie ik ook geen 0 in de gear indicator (maar gewoon helemaal niets). Als ik dan de standaard een stukje uitklap, gaat het lampje en de gear indicator ineens wèl aan. Wat zou dat kunnen zijn? Iets kleins hoop ik?
Komt vaker voor. Ik zou de sensor van de versnellingsindicator opzoeken: waarschijnlijk vind je die achter het motordeksel waar ook het voorste kettingwiel achter schuil gaat. Mogelijk moet je dat kettingwieltje even demonteren om erbij te kunnen, meestal zit de sensor met 2 schroefjes vast. Die sensor vervolgens demonteren, goed schoonmaken, inspuiten met contactspray en weer terug monteren. Ook de bedrading even op eventuele beschadigingen controleren. Google anders even op "bandit gear position sensor" , waarschijnlijk krijg je dan voldoende plaatjes te zien die e.e.a. verhelderen.

Hier een topic m.b.t. hetzelfde probleem: Bandit SAK9 Neutral problem

Edit: en nog een linkje naar een forum met toelichting op het schoonmaken van die "gps": klik
 
vraagje
Als ik de motor in zn vrij schakel, gaat bij mij soms (vaak) niet het neutraal-lampje branden en zie ik ook geen 0 in de gear indicator (maar gewoon helemaal niets). Als ik dan de standaard een stukje uitklap, gaat het lampje en de gear indicator ineens wèl aan. Wat zou dat kunnen zijn? Iets kleins hoop ik?
Hier een sensor clean. Cleaning Gear position switch Verkeerde olie kan dit veroorzaken.
 
Ik ga 20 april met een door het blad "Promotor" georganiseerde rit mee. (van hoek v Holland naar IJmuiden, de zgn Bunkerrit)
Zijn er hier soms lieden (boeren, burgers of buitenlui) die dit ook in de agenda hebben staan?

Ik wil, maar, "Thema, begin en eindpunt worden later bekendgemaakt."
 
De Primavera, de grote Promotor voorjaarsrit. De dik 220 km lange tocht is perfect om stramme motorspieren los te rijden. Met veel bochten. Thema van deze editie: Burgers & Bunkers

Thema is bekend, start in Hoek van Holland, eindigt in IJmuiden.
De exacte verzamelplaats is nog even afwachten maar die zal wel duidelijk worden als de gps-route wordt vrijgegeven. Dan zal ook het start/eind adres alsook die waar de warme hap verorbert gaat worden bekend worden.
 
Ik zie dat de website is bijgewerkt, en vertrekt vanuit Oostvoorne. Ik ben geïnteresseerd, ik zal volgende week boeken, als de weersvoorspelling niet vreselijk is.
 
Hallo,

Wie weet zo wat de dikte van de stuur is over de hele lengte? Is dit 22mm of is het 22/28

Dit omdat ik een baracuda stuur wil halen
Mvg

Alexander
 
Gisteren de promotor voorjaarsrit gereden. Was er ook wel lekker weer voor.

Route was leuk en afwisselend in elkaar gezet en goed georganiseerd.
Wist niet dat we zoveel bunkers nog hadden en zeker niet op plekken waar ik die ben tegen gekomen.

Kortom, lekker genoten.

1388262
 
Laatst bewerkt:
Hoi iedereen,

Ik ben bezig met het upgraden van m'n sv650 met een bandit 1250 voorvork. (Dikkere voorvork en krachtigere remmen) Ik zoek alleen nog een kroonplaat. Mijn vraag is of iemand weet of een kroonplaat van een gsf1250s hetzelfde is als van een gsx1250fa?

Gr. Emiel
 
Hoi iedereen,

Ik ben bezig met het upgraden van m'n sv650 met een bandit 1250 voorvork. (Dikkere voorvork en krachtigere remmen) Ik zoek alleen nog een kroonplaat. Mijn vraag is of iemand weet of een kroonplaat van een gsf1250s hetzelfde is als van een gsx1250fa?

Gr. Emiel
Daar ga ik wel van uit, want de GSX-FA werd gebasseerd op de GSF, en als ik bij CMSNL de onderdelenfiches uitpluis kom ik op hetzelfde onderdeelnummer uit: 5141032F10

Kijk zelf maar;

GSF1250: klik
GSX1250FA: klik
 
Daar ga ik wel van uit, want de GSX-FA werd gebasseerd op de GSF, en als ik bij CMSNL de onderdelenfiches uitpluis kom ik op hetzelfde onderdeelnummer uit: 5141032F10

Kijk zelf maar;

GSF1250: klik
GSX1250FA: klik

:)
Dat is goeie info, daar kan ik mee vooruit. (zelf niet eens aan gedacht aan deze onderdelenfiches). Bedankt!

Mocht er iemand nog een kroonplaat hebben liggen hoor ik het ook graag, ik ga ondertussen marktplaats uitpluizen.
 
Sinds kort weer eigenaar van een motor :D ben van een GSX600F naar een GSX650F gegaan.
Kan iemand mij hier vertellen wat je het beste kan doen bij een nieuwe tweedehandse motor, wat zijn de punten die ik zeker moet na lopen op een GSX650F?

't is een heerlijke motor vindt hem wat lichter sturen dan de 600 terwijl de 650 zwaarder in gewicht is. Ook is hij wat brede wat toch wel problemen geeft met het inrijden van de poort de knippers steken dus te ver uit, zit te denken om deze te vervangen.
 
Iedereen weer klaar voor de vakantie?

Ja, bijna.
Als testritje 2 weken geleden een lang weekend met mn zoon (achterop) naar Cochem geweest.
cochem.jpg



Omdat ik mij altijd al heb afgevraagd waarom sommige motorrijders/-sters er alleen op uit gaan, ik rij graag met twee tot vier man, ga ik begin september in mn uppie naar de Vercors.

bonnete.jpg


Als ik het toch te eenzaam vind kom ik gewoon weer terug.
Plannen genoeg :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan