Suzuki GSX 600 'Budget Naked Projectje'

Speedy_J

MF veteraan
25 jun 2003
3.906
59
Deurne
Eerst hadden we dit: :]

Drive_assen.jpg

madman.jpg


Toen kregen we dit: :+
zijkant.jpg


Waardoor we dit kregen: :}
DSCF3792.JPG


En toen viel mijn vriendin ermee waardoor er niets van de kuipen overbleven. Vandaar mijn nieuw projectje: een Naked F-je!

Wat heb ik gekocht:

- Lucas Superbike stuurtje
- "Risers"
- Stuurspiegeltje
- nieuwe handvaten

En de rest komt nog... aangezien ik van alles tegenkom tijdens het demonteren

Na het strippen hadden we het volgende resultaat:
Foto's-0060.jpg


Mijn voorpoten moesten wat zakken, anders paste het stuurtje er niet op. Het viel opzich wel mee om alles los te krijgen en te monteren. Het denkwerk was wat zwaarder... :+

Na het boren van de benodigde gaten voor de risers in de kroonplaat en het opnieuw spuiten van de kroonplaat, hebben we het stuurtje gemonteerd.
Met het volgende resultaat:
Foto's-0059.jpg

Foto's-0004.jpg


*update*
seat.jpg

Seatcover en remklauw zijn gespoten, moeten alleen nog even drogen. Vanavond montage!

Spiegeltje erbij *D
Foto's-0006.jpg


Geluk was dat alle kabels na het omleggen nog pasten. Helaas was de stalenremleiding net iets te kort. Dus zo zie je maar weer... het kost altijd meer dan verwacht. :P
Dus een lange voor remkabel gekocht van Lucas twv 25. (a 50cm) En natuurlijk komt er ook weer remolie bij te kijken a 7.50

Omdat het streetfigther voorkuipje nog niet binnen is, ging ik verder met de achterkant.
Na het strippen en creatief gebruik van de flex(spatbord en kentekenhouder) kreeg ik het volgende resultaat:
Foto's-0017.jpg


Er wordt een op maat gemaakt kentekenhouder gemaakt. Want ik heb geen bevestiging meer :X
En deze komt hier, de twee gaten van de kuipbevestiging, aan vast te zitten:
Foto's-0023.jpg


Verder zaten er deuken en krassen op mijn mooie Deeptone Lasertje. Na het demonteren van de pijp heb ik m ligtjes geprobeerd uit te deuken. Helaas ben ik geen prof daarin, dus het resultaat is dat de deuk minder is geworden. Na het ligt schuren van de krassen ben ik er licht overheen gegaan met een zwarte spuitbus.

Foto's-0022.jpg


Zo kent wel toch? :9~

En als we dan toch aan het spuiten zijn doen we nog meer. Zoals de stander, frame balkje en achterremhouder. De remklauwen worden, as I speak, overgespoten in goudkleur.

Tot dusver mijn projectje. Ik hou jullie op de hoogte! :D

Laatste shot van mijn "Moto-Gp machine" _O-
Foto's-0025.jpg



To do:
- kenteken en knippers monteren
- geadoniseerde blok bouten (goud) monteren
- Streetfighter kuipje (Booster Black
- remklauwen monteren
- olie verversen en andere kleine motor dingetjes


*Update*
Kentekenplaat was vandaag klaar en ook de remklauwen zijn terug. Vanavond weer knutselen dus!

Foto's-0031.jpg

Foto's-0032.jpg


*Update II*
Na het monteren van de kenteken en de voorste remklauwen, zijn we verder gegaan met de afwerking. Hier en daar draadjes wegwerken, remolie vervangen. De ditjes en datjes. Kapotte onderkuip zo "geflexed" dat het een mooi SF onderkuip werd. Zelf ben ik wel trots op het resultaat... Wachten is nu op het SF kuipje... Dan kunnen de punten op de I worden gezet.

Foto's:
voorlopig.jpg

Foto's-0039.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ze zegge dat mijn SRADje lastig mooi te krijgen is, maar dat geldt voor een GSXF nog meer naar mijn mening. Er rijden echter (oranje) bewijzen rond dat het wel kan.

GrtzZ ieke
 
zieke bedoelt deze denk ik... linkje naar het topic staat in mijn onderschrift..
mijn 750F:
full
 
Weer een update in startpost :+


Twee "problemen" die we tegenzijn gekomen, waarvan ik al eentje al heel lang heb :p

- de zekering van de lampen branden steeds door. maar de voorlamp blijft toch altijd branden. Waarschijnlijk is deze aangesloten op de accu. Na het vervangen van de zekering brand alles weer als nieuw. Niks kapot oid, maar na een paar minuten of km's is het weer voorbij en brandt alleen de voorlamp. (zowel groot als klein licht)

- De ruimte tussen tank en frame. wat zal ik daarmee doen? Racegaas? Kuipje? Iemand een idee?

Laatste foto van startpost is het voorlopige resultaat, het wachten is op het SF kuipje. Dan kan alles mooi afgewerkt worden.

Word vervolgd....
 
Laatst bewerkt:
Leuk weer een gsxf fighter *O*

Mijn verbouwing wacht nu nog op wat onderdelen (digi teller oa) en dan kunnen we verder verbouwen!
 
Leuk weer een gsxf fighter *O*

Mijn verbouwing wacht nu nog op wat onderdelen (digi teller oa) en dan kunnen we verder verbouwen!


Welke heb je besteld? Ik zag ook mensen die een teller etc van een andere merk/type motor van de sloop hebben gehaald.

Kuipje is binnen! Vanavond weer aan de bak :)

Foto's vanavond online :P
 
Voorlopig resultaat...

Er mist nog iets volgens mij. En de zekering blijft doorbranden. Het rijdt wel uber-geil.

Goh, wat komt mij die kilometer teller bekend voor :p
Foto's-0046.jpg


Foto's-0048.jpg



Nu nog:

- gouden blokbouten
- zekering kwestie oplossen
- knipperlichten voor (iemand idee?)
- spiegel GOED monteren
- en hard joagen!
 
Laatst bewerkt:
mooi tellertje idd, kost geloof ik rond de 300 euri.. beetje veel voor een Fje dus..
je kunt ook gewoon een goede fiets km teller kopen die tot de 300 kan, heb ik ook, werkt perfect. gewoon met een magneetje in de schijf ofzo..


Over die andere vraag over de ruimte tussen frame en tank..
Als je het netjes wil maken zul je de vorm van de tank aan moeten passen, ik heb er met purschuim de vorm in gemaakt, met polyester matjes en plamuur stevig afgewerkt..
Dit is alleen wel vel, hel veel werk dus als je slim bent koop je dan een andere tank zodat je toch kunt blijven rijden.

Ik heb ook weleens gezien dat ze losse plaatjes tussen het frame en de tank geplaatst hadden, is wel simpel te maken maar je blift met een naad zitten..
 
Laatst bewerkt:
Vanavond weer ff bezig geweest:

Olie en oliefilter ververst en de toerenteller er op gemaakt. :9~

Pics:

Foto's-0050.jpg


Lekker gleern :+
Foto's-0051.jpg


Daarna een stukje gereden. Als nog brandt mijn SIGNAL zekering er steeds door. Dit is origineel 10A. Met 15A knalt hij er alsnog vrij rap door. Met een 20A klapt de MAIN zekering erdoor. En als de MAIN er doorknapt, issie zo dood als een pier |(

Ik moet alles even doormeten, maar heb niet echt een idee hoe of wat? Kan iemand mij een duwtje in de richting geven? Misschien met een stroomschema? :}
 
Is niet zo moeilijk, je maakt ergens flink sluiting met de massa. Dus bekijk je draadboom heel goed op doorgesleten plekken langs het frame. 9 van de 10 keer vind je dan het euvel. Je hebt nog geen knippers, liggen die draden toch niet tegen het frame?

Marco.
 
Is niet zo moeilijk, je maakt ergens flink sluiting met de massa. Dus bekijk je draadboom heel goed op doorgesleten plekken langs het frame. 9 van de 10 keer vind je dan het euvel. Je hebt nog geen knippers, liggen die draden toch niet tegen het frame?

Marco.
I'm with stuppit!...vaak is er met plak en vlieg werk aan de bedrading gepruts door een leek waardoor er ergens sluiting zit met de massa!
 
er zit altijd een spannings begrenser in een motor als deze kapot is kan er dus een hogere spanning opgewekt worden waar door er dus ook meer stroom loopt waardaar door je zekeringen er uit springen. (je kan tijdelijk een zenerdiode gebruiken als je weet wat dit of een LMnogwat kopen)
Verder kan je in elk gedeelte een kleine zekering plaatsen zodat je in iedergeval kan zien in welk gedeelte het zit, en je dus minder tijd kwijt bent met het zoeke naar de kortsluiting dit lijkt mij het makkelijkst. En als je de fout vind gewoon dat gedeelte kabeling vervangen.
Omdat je zegt dat het pas naar een tijdje rijden gebeurt zal het gewoon een ingesleten kabel zijn en heeft door meten geen zin. btw als je de zekeringen door een snelle zekering hebt vervangen terwijl het een trage had moeten zijn kan ook een probleem zijn. Verder zit ergens de massa verbonden met het frame als je door gewoon een zware vermogens weerstand tussen gooit of een lamp(kan je zien wanneer er korsluiting is) en vliegen je zekering er ook niet uit.
 
En daar ging die weer... wat blijft het toch een leuke hobby! :X

Demontage
Foto's-0052.jpg


Na een zoektocht met de TL-looplamp kwam ik twee keer een paar draden tegen die niet goed waren. Na diverse rop en scheur testen bleken deze ook nog eens te vonken. Afgetaped en alles er weer opgezet. Testritje door de straat, en alles was weer goed. Morgen even een grote testrit en dan weet ik of alles goed is. :)

Weet iemand trouwens wat het is? Deze twee draden zitten vlak bij de accu.
Foto's-0056.jpg


En deze zitten bij de splitsing van de hoofdkabel(goot). Ik weet zo niet wat ze kunnen zijn.
Foto's-0057.jpg


Zodra ik weer wat nieuws heb, horen jullie van me!
 
Laatst bewerkt:
Maikel en speedy: teller is digitaal en kost me via ebay.de zo rond de 170 euro ex verzenden *D

http://cgi.ebay.de/Neu-Acewell-Tach...yZ101892QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

De toerenteller gaat via het signaal van de bobines en de snelheidsmeter via een magneet op het voorwiel.

En die twee draden zou je met behulp van een wphb en een stroomschema kunnen op zoeken, mocht je die niet hebben kan ik wel een kleuren scan van het schema maken..
 
Laatst bewerkt:
Voorlopig situatie:
voorkant.jpg


Spiegel moet nog gemonteerd worden, remklauw achter gespoten worden, seatcover bestellen, draden wegwerken en knipperlichten voor... pffff... Tis niet zo maar klaar :p

Stroomschema is altijd handig, die kan ik wel gebruiken!

Net 2 uur gereden... het rijdt echt veel beter, wat ruiger edoch beheersder. :9~ Geen kortsluiting meer! Dat is dus goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan