Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goeiemiddag,

Ik heb recent een mooie gsr600 bij onze oosterburen opgepikt. Nu loop ik tegen een 2-tal dingetjes aan:

1. Ik heb dit schijfremslot gekocht: link

Deze kan ik niet onder het zadel kwijt, dus heb ik m nu noodgedwongen altijd in mijn rugzak. Nu zit er zon leuk tasje bij (zie foto in link) met een bandje om deze aan iets te bevestigen. Mijn vraag was hier eigenlijk hoe en waar jullie je schijfremslot opbergen als jullie onderweg zijn?

2. Bij stationair lopen heb ik enigszins t idee dat het blok als een diesel klinkt, zie deze video: link. Video is genomen na een lange rit. Nu is dit mijn eerste 4-cylinder motor en ben ik verder alleen 1-cylinders gewend. Mijn vraag hierbij dus of dit blok enigszins vergelijkbaar klinkt met die van jullie? Blok heeft 17500km gelopen, nog 500km tot volgende oliewissel+filter. Alle items volgens het boekje onderhouden door dealer. Motor vertoont verder geen gebreken, alles lijkt te werken zoals het hoort.

Alvast bedankt!
 
Welkom tobitronics!

Schijfremslot niet nodig. Alleen als die op een trip buiten moet overnachten.
klinkt wel normaal. Denk dat je bedoelt dat het tijd is voor een andere uitlaat ;)

Enjoy!
Foto's zijn welkom :)
 
Bij mij paste het schijfremslot onder de buddy.

Geluid via YouTube op een telefoon beoordelen is lastig.
Door plaatsing van een andere uitlaat (of sportluchtfilter) veranderd het geluid ook.

Of je onderweg bij parkeren je slot echt nodig hebt hangt af van je verzekerings eisen, mocht je een diefstal verzekering hebben. Voor grote steden en Limburg gelden er wel eens andere regels dan voor Friesland ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij eindigt het "seizoen" als het oktober/november is. :t
Ik woon in de polder en vanaf oktober is het niet meer leuk om overal door de modder te moeten crossen. B|

Dus de Soes staat lekker schoon in de garage te wachten op het nieuwe jaar. :9
 
Goeiemiddag,

Ik heb recent een mooie gsr600 bij onze oosterburen opgepikt. Nu loop ik tegen een 2-tal dingetjes aan:

1. Ik heb dit schijfremslot gekocht: link

Deze kan ik niet onder het zadel kwijt, dus heb ik m nu noodgedwongen altijd in mijn rugzak. Nu zit er zon leuk tasje bij (zie foto in link) met een bandje om deze aan iets te bevestigen. Mijn vraag was hier eigenlijk hoe en waar jullie je schijfremslot opbergen als jullie onderweg zijn?

2. Bij stationair lopen heb ik enigszins t idee dat het blok als een diesel klinkt, zie deze video: link. Video is genomen na een lange rit. Nu is dit mijn eerste 4-cylinder motor en ben ik verder alleen 1-cylinders gewend. Mijn vraag hierbij dus of dit blok enigszins vergelijkbaar klinkt met die van jullie? Blok heeft 17500km gelopen, nog 500km tot volgende oliewissel+filter. Alle items volgens het boekje onderhouden door dealer. Motor vertoont verder geen gebreken, alles lijkt te werken zoals het hoort.

Alvast bedankt!


Welkom!

Gelijk aanmelden voor de GSR Eiffel 2018 rit toch?

1. Hij zou volgens mij wel eronder moeten passen, ik heb een soort gelijke en deze past er bij mij in ieder geval onder.

2. Hij klinkt redelijk normaal, misschien iets rauwer dan de mijne maar das niet erg. Meestal doet een beetje nieuwe olie al wonderen.

3. Have fun with it!
 
Goeiemiddag,

Ik heb recent een mooie gsr600 bij onze oosterburen opgepikt. Nu loop ik tegen een 2-tal dingetjes aan ...

Ik heb dit slot plaatje destijds gekocht toen ik een GSR had. Paste prima. Ik gebruik hem nog steeds op m'n FJR, alleen past ie nu gewoon in een opbergvakje :)

Het geluid van je motor klinkt niet heel anders dan dat ik gewend ben van een GSR met standaard pijpen en luchtfilter. Kan ook nogal van invloed zijn op welk toerental ie stantionair loopt, maar als ik zo luister zit ie volgens mij wel goed.

Geniet van je brommert. Het is een echt leuke motorfiets om te rijden. Alhoewel ik erg blij met mijn toerbuffel ben, ik mis het achteloos bochten rammen wat met de GSR zo lekker kon nog steeds :]
 
Is er al een datum / meer info ?


:] *O* Lieve GSR vriend(innet)jes, het gaat wéér gebeuren! *O* :]

Donderdag 31 mei 2018 t/m zondag 03 juni 2018 gaan we lekker bochtjes rijden en plezier maken in de altijd prachtige Moezel/Eiffel omgeving. En jij wil natuurlijk mee :Y :t Toch?

De exacte kosten kan ik nog niet zeggen, maar die zullen rond de € 150 - €175 zijn voor drie overnachtingen met ontbijt en avondeten. Gebaseerd op de vorige edities zijn de totale kosten, dus inclusief tanken, kopje koffie, lunch, etc. €300 - €350 maximaal (mits je geen witte tank hebt :X )

Lijkt het jou leuk om (opnieuw) kennis te maken met de gezichten/personen achter de nicknames en een gezellig weekend te beleven?
Stuur mij dan voor 15 december a.s. een PB of een e-mail op roelvanveen1972@hotmail.com
 
Welkom!

Gelijk aanmelden voor de GSR Eiffel 2018 rit toch?

1. Hij zou volgens mij wel eronder moeten passen, ik heb een soort gelijke en deze past er bij mij in ieder geval onder.

Hier ook hetzelfde slot en die past prima onder t zadel

Dank voor de reacties allen! Leggen jullie hem op de accu/ECU of onder de duozit?

Voor het weekend moet ik helaas passen, ik heb tentamens die donderdag + vrijdag '( Have fun alvast!
 
Laatst bewerkt:
hallo allen,

Ik zal me even voorstellen in dit gsr 600 topic.

Mijn naam is paul en ben sinds 6 weken in het bezit van een GSR 600 ik heb deze aangeschaft voor vrouwlief om van de winter op te knappen het betreft een 2008 exemplaar met schade.

Zelf rijdt ik uiteraard ook suzuki een GSX-R 600 uit 2008.

Hier een plaatje van het ophalen:
full



de schade betreft een een flink stuk van het frame waar een stukje weg is en flinke krassen (deze is bij de hersteller in de richtbank nu)

De kappen worden matzwart gewrapt heb er al een paar gedaan waaronder de achterkap deze moet helaas nog een keer opnieuw omdat de folie halverwege scheurde (is ook nie leuk als het in 1x goed gaat).
Subframe heb ik kaal gehaald en opnieuw zwart gespoten.
full


Het motorblok heeft 14000km erop staan en alle deksels aan de rechterkant waren gescheurd geschaafd en alle andere ellende vandien.
deze zijn inmiddels vervangen ook heb ik de carterdamp en oliekoeler netjes zwart gespoten.
En uiteraard het blok helemaal schoongemaakt.
full


De velgen zat een wit lint op deze zijn verwijderdt en de velgen hebben een polijstbeurtje gehad en even het tandwieltje schoongemaakt
full


Verder heb ik al een nieuw zwart stuurtje binnen gekregen en worden de zwarte rem/koppeling hendels besteld.

hoop volgende week het frame terug te krijgen zodat ik weer een beetje kan gaan opbouwen.

Ik ben alleen nog opzoek naar een schetsplaat voor de rechterkant misschien dat iemand op dit forum mij ermee kan helpen.

En tot slot nog ff een klein fototje van mijn eigen brommert
full



Enne de vrouw denkt dat ie voor haar is maar ik wil er zelf stiekem ook gewoon graag op cruisen :)
 
Het is 15 december jongens en meisjes!
NOG MAAR 1 DAG OM JE AAN TE MELDEN VOOR HET GSR WEEKEND!

Morgen ga ik boeken!
 
Laatst bewerkt:
LAATSTE KANS!

We gaan 31 mei t/m 03 juni 2018 naar Eifelhotel Malberg en er zijn nog 3 plekken beschikbaar!

Wil je mee? Laat het mij uiterlijk vrijdag 22 december weten.

Uit de e-mail van het hotel:

Jullie verblijven hier met jullie eigen groep, komen geen andere personen bij in onze mooie en ruime groepsaccommodatie van +/-100m² met 2 x twee nieuwe douches, 2 toiletten, 6 losse bedden en 2 stapelbedden, Flatscreen TV, 2 kluisjes, grote kledingkast, handdoeken, haardrogers enz.

Wat is inbegrepen: 3 x overnachting, 3 x ontbijtbuffet, 2 x driegangendiner, 1 x super BBQ, free wifi, gratis stalling in onze garages en of privéparking verder kan je gratis gebruik van: compressor, snellader, hogedrukspuit, hand en laarzendrogers.


De kosten zijn € 190,00 p.p. inclusief toeristenbelasting
Ik ben te bereiken via PB of email op roelvanveen1972@hotmail.com

Groetjes, Roel(eey)
 
Laatst bewerkt:
LAATSTE KANS!

We gaan 31 mei t/m 03 juni 2018 naar Eifelhotel Malberg en er zijn nog 3 plekken beschikbaar!

Wil je mee? Laat het mij uiterlijk vrijdag 22 december weten.

Uit de e-mail van het hotel:

Jullie verblijven hier met jullie eigen groep, komen geen andere personen bij in onze mooie en ruime groepsaccommodatie van +/-100m² met 2 x twee nieuwe douches, 2 toiletten, 6 losse bedden en 2 stapelbedden, Flatscreen TV, 2 kluisjes, grote kledingkast, handdoeken, haardrogers enz.

Wat is inbegrepen: 3 x overnachting, 3 x ontbijtbuffet, 2 x driegangendiner, 1 x super BBQ, free wifi, gratis stalling in onze garages en of privéparking verder kan je gratis gebruik van: compressor, snellader, hogedrukspuit, hand en laarzendrogers.


De kosten zijn € 190,00 p.p. inclusief toeristenbelasting
Ik ben te bereiken via PB of email op roelvanveen1972@hotmail.com

Groetjes, Roel(eey)

Nou vooruit, ik ga mee.... O-) O-)

En welkom aan alle nieuwe GSR piloten
 
hallo allen,

Ik zal me even voorstellen in dit gsr 600 topic.

Mijn naam is paul en ben sinds 6 weken in het bezit van een GSR 600 ik heb deze aangeschaft voor vrouwlief om van de winter op te knappen het betreft een 2008 exemplaar met schade.

Zelf rijdt ik uiteraard ook suzuki een GSX-R 600 uit 2008.

Hier een plaatje van het ophalen:
[afbeelding]


de schade betreft een een flink stuk van het frame waar een stukje weg is en flinke krassen (deze is bij de hersteller in de richtbank nu)

De kappen worden matzwart gewrapt heb er al een paar gedaan waaronder de achterkap deze moet helaas nog een keer opnieuw omdat de folie halverwege scheurde (is ook nie leuk als het in 1x goed gaat).
Subframe heb ik kaal gehaald en opnieuw zwart gespoten.
[afbeelding]

Het motorblok heeft 14000km erop staan en alle deksels aan de rechterkant waren gescheurd geschaafd en alle andere ellende vandien.
deze zijn inmiddels vervangen ook heb ik de carterdamp en oliekoeler netjes zwart gespoten.
En uiteraard het blok helemaal schoongemaakt.
[afbeelding]

De velgen zat een wit lint op deze zijn verwijderdt en de velgen hebben een polijstbeurtje gehad en even het tandwieltje schoongemaakt
[afbeelding]

Verder heb ik al een nieuw zwart stuurtje binnen gekregen en worden de zwarte rem/koppeling hendels besteld.

hoop volgende week het frame terug te krijgen zodat ik weer een beetje kan gaan opbouwen.

Ik ben alleen nog opzoek naar een schetsplaat voor de rechterkant misschien dat iemand op dit forum mij ermee kan helpen.

En tot slot nog ff een klein fototje van mijn eigen brommert
[afbeelding]


Enne de vrouw denkt dat ie voor haar is maar ik wil er zelf stiekem ook gewoon graag op cruisen :)


Deze had ik ook bijna gekocht!
 
Kwark 88
Wat heeft je tegengehouden ben er blij om anders had ik nix te doen deze winter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan