Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
10w40, let wel op dat je de juiste versie neemt (JASO/MA). Bij vrijwel elke locatie waar olie verkocht wordt hebben ze de viscositeit variant 10w40 maar lang niet alle zijn geschikt voor een natte koppeling.
Persoonlijk gebruik ik, net als Robbb86, de Motul 5100. Olie en filter ververs ik elk jaar of elke 8.000 kilometer. Suzuki adviseert elke 6.000 kilometer.
Ik heb m'n oog laten vallen op putoline n-tech pro r+ .... Zou ook geschikt zijn voor de GSR met natte koppeling... Is wel een tikkie duurder maar jah...😉
 
um .. net een gsr600 gekocht .. Heerlijke bike. Denk best ondergewaardeerd. Maare, kan nergens een gebruikers handleiding vinden? Wel een service manual alleen staat daar niet in hoe ik die verdomde klok instel :p
 
Inmiddels ook in het bezit van een GSR-600 (eerste motor) uit 2008, ik krijg alleen de voetsteunen voor de passagier niet naar beneden. Er zit helaas geen handleiding bij en kan er online ook geen vinden, ik doe vast iets verkeerd maar wat? Meerdere mensen hebben er naar gekeken maar niemand snapt het.

Er zit een borgring aan, die lijk ik eraf te kunnen trekken (zit een gaatje in het zicht), ik weet alleen niet of dat de bedoeling is.
 
Laatst bewerkt:
Welkom 👍
Volgens mij moet je voetsteun iets omhoog trekken en dan naar beneden toe bewegen.
Eerst even insprayen met wat WD-40 scheelt ook al
 
Inmiddels ook in het bezig van een GSR-600 (eerste motor) uit 2008, ik krijg alleen de voetsteunen voor de passagier niet naar beneden. Er zit helaas geen handleiding bij en kan er online ook geen vinden, ik doe vast iets verkeerd maar wat? Meerdere mensen hebben er naar gekeken maar niemand snapt het.

Er zit een borgring aan, die lijk ik eraf te kunnen trekken (zit een gaatje in het zicht), ik weet alleen niet of dat de bedoeling is.
Zit er geen t-wrap om, de veertjes worden wel eens lam en dan zetten mensen ze zelf vast.
 
Laatst bewerkt:
Er zitten geen tie-wraps om nee, volgens mij ook geen veren als ik het zo zie. Foto's:

IMG_20220819_153956.jpgIMG_20220819_154002.jpgIMG_20220819_154026.jpgIMG_20220819_154013.jpg

Edit:

Ah, wat wd40 heeft het opgelost. Er zit een kogeltje wat vast klikt in een ring, die zat denk ik vast. Nu heb ik ze naar beneden, ze zitten alleen niet meer zo strak naar boven als dat ze voorheen deden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: D.D
Heeft iemand hier ervaring met het aansluiten van een navi op de GSR? heb nu een tomtom aangeschaft waar 2 draadjes aangesloten moeten worden (+ en -) moet ik hier nog kabelschoentjes op knijpen en waar kan ik deze het beste aansluiten?
 
Ergens een geschakeld plus pakken, bv koplamp. En de min ergens op het frame. Dan heb je contact aan stroom, contact af geen stroom. Ff meten.
 
Hoi allemaal,

Onlangs een gsr600 gekocht. Zit wel wat roest in de tank, wat advisieren jullie? Kan ik hier nog mee door rijden of zo snel mogelijk laten fixen..

Groetjes
 

Bijlagen

  • 20230121_144316.jpg
    20230121_144316.jpg
    159 KB · Weergaven: 15
Hoi allemaal,

Onlangs een gsr600 gekocht. Zit wel wat roest in de tank, wat advisieren jullie? Kan ik hier nog mee door rijden of zo snel mogelijk laten fixen..

Groetjes
Als de roest verder gaat dan wat je op de foto ziet en/of los zit zou ik zeker de tank laten fixen. Als die troep in je leidingen, injectors en motor terecht komt kan de schade aanzienlijk groter worden.
 
Als de roest verder gaat dan wat je op de foto ziet en/of los zit zou ik zeker de tank laten fixen. Als die troep in je leidingen, injectors en motor terecht komt kan de schade aanzienlijk groter worden.
Bedankt voor je reactie, ik heb zelf niet veel ervaring met sleutelen, bij mijn oude gs500 een keer de tank vervangen. Is het een flinke klus om de tank los te halen of vergelijkbaar met andere suzukis.

Anders ga ik naar de garage.
 
Bedankt voor je reactie, ik heb zelf niet veel ervaring met sleutelen, bij mijn oude gs500 een keer de tank vervangen. Is het een flinke klus om de tank los te halen of vergelijkbaar met andere suzukis.

Anders ga ik naar de garage.
Het valt mee, eerst het contactslotplaatje (2 plastic schroefjes) dan de richtingaanwijzers (2 boutjes), ijzeren beugel (4 boutjes) en dan de scharnierbout. En uiteraard de stekker en slangen. Alles is prima te doen met een standaard doppenset en een schroevendraaier.
 
Bedankt voor de reactie. Denk je dat iets van tankcure het probleem kan oplossen?
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wat ik zo lees zou het best kunnen werken.....Denk dat ik zelf de tank weg zou brengen maar geen idee hoe handig je bent of hoeveel zelfvertrouwen je hebt.
 
Beste (mee)lezers/GSR rijders, de informatie, foto's, etc. in de openingspost en vervolgberichten van dit topic zijn inmiddels aardig verouderd en bijwerken is helaas niet voor alles meer een optie.
Vanaf nu kun je voor vragen, antwoorden of het plaatsen van mooie plaatjes van jouw GSR terecht in:
Suzuki GSR 600

Ik zal de moderators verzoeken dit topic te sluiten, graag tot in het nieuwe frisse deel :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan