Suzuki gs500e project

Chrisz

MF veteraan
9 nov 2004
1.421
0
Geldrop
UPDATES WORDEN ALTIJD ALS NIEUWE POST GEDAAN, DUS OP HET EINDE VAN HET TOPIC STAAN ALTIJD DE NIEUWSTE FOTO'S.

Nou na een grote teleurstelling dat m'n 1e motor niet goed was voor de 25kw jaren. Lang verhaal, zal ik jullie niet mee vervelen, alleen op verzoek zullen we maar zeggen :) . Dus moest er een andere motor komen, en het aanbod motoren die begrenst helemaal officieel op 25kw te krijgen zijn is niet zo heel groot. En sommige ervan zijn echt boven m'n budget. Dus viel m'n keus al snel op deze motor, een suzuki gs500e. Motor is uit 91. Uiteraard moet er aan deze ook het 1 en ander aan gebeuren, anders gezegt, ik kan iets toch nooit helemaal standaard laten :P .

Wat ga ik doen:

•de koppeling en rem hendel polijsten, misschien wel heel die "stuur blokken".
•bovenste kroonstuk spuiten of ook polijsten
•binnenwerk schijfrem voor zilver/metallic spuiten, of zwart.
•demper opfleuren :) , spuiten, polijsten of zo'n grote carbon look sticker erop ofzo.
•even kijken of windschempje hem mooi staat
•tandpad erop
•pedalen polijsten

Tja en dat is wat ik nu in een half uur al heb besloten :P Dus reken er maar op daar er nog veel meer aan veranderd gaat worden :)

Genoeg gelult, FOTO'S:

aankomst15tg.jpg


aankomst21az.jpg


aankomst38ci.jpg


aankomst48dk.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi dingentje :9
Kan je je uitlaatpijp niet opnieuw polijsten ? (weet niet of dit kan)

Ik ben ook aan het kijken voor een GS500.

Wat vind je hondje ervan ? :+
 
ja opnieuw polijsten zou kunnen. Maar er zitten enkele krassen is die zo diep zijn dat je ze blijft zien denk ik.
Nu had ik echter een beter idee :} Ik plak er een grote carbon- of chroom-look sticker op. Dat lijkt me ook het beste, want zwart spuiten kan ook, maarja dat wordt dan ook niet iets heel bijzonders.

Windschempje heb ik er al opgezet. (Van de andere suzuki afgehaald)En dan staat hem goed vind ik, dus die mag blijven :)
 
Nu had ik echter een beter idee :} Ik plak er een grote carbon- of chroom-look sticker op. Dat lijkt me ook het beste, want zwart spuiten kan ook, maarja dat wordt dan ook niet iets heel bijzonders.

Stickers smelten :? :9

Vergeet je ondertitel niet an te passen

Ik heb ook een GS 500 uit 91 gekocht woensdag. straks ff poetsen, de witte wielen zijn nog zwart :P
 
zoh vandaag eens even een uitgebreide testrit gemaakt op het "circuitje" :) .
Met de volgende conclusies:
•dat er wat olie in de voorvork bij mag.
• dat er wat remvloeistof bij de voorrem bij mag
• dat zo'n gs echt extreem laag is als je er met 2 mensen opzit
• rijd mooi :)
• moet vrij lang warm draaien, komt waarschijnlijk door de begrensing.

Hier even een foto van de motor met het windschempje, gister van de gsx afgehaald en hier opgezet:

aankomstkuipje0tu.jpg


ik op de motor bij het circuitje:

ikopgs5qr.jpg


En een mooi filmpje, niet spectaculair maar het geluid maakt het mooi :}

http://rapidshare.de/files/2189557/000_0088.MOV.html (rapidshare.de/files/2189557/000_0088.MOV.html)

Dus op klikken, onderaan op FREE klikken en dan even gedult :)

Morgen begin ik iig met de handgrepen polijsten, en misschien nog wel meer.
 
[Bezorgde vader modus]

Doe je volgende keer wel ff je laarzen, pak en handschoenen aan jongen.

//[Bezorgde vader modus]

Leuk filmpje trouwens en je windscherm staat er goed bij hoor.
Geluid is goed te doen.
Wanneer komt je eerste knee down ?
 
laarzen heb ik aan bezorgde vader :)
En al die andere dingen moet ik nog aanschaffen.
Gebeurt allemaal nog wel deze maand, geen zorgen. Want 1 juli heb ik als het goed is m'n rijbewijs.
En eerste kneedown.. tja, dan moet je denk ik toch langer dan een half uur op je motor hebben gereden :)
 
Bij mijn GS500 duurde het ook altijd heel erg lang voordat ie goed warm werd.. maar nadat de kleppen gesteld waren, andere bougies, nieuw luchtfilter, nieuw oliefilter en de olie vervangen was, liep ie een stuk beter en hoefde je hem veel minder lang te choken bij een koude motor :)

Oja enne 15w40 voorvorkolie in je voorvork helpt ook een stuk (en achtervering op stand 6)

ps. dingetje is zo ook al erg mooi O-)
 
haha idd. Daar ben ik met de vorige motor meerdere malen geweest en nu dus ook voor het eerst met de gs.
Mooi rondje daar en zeker op zondagen zijn er niet meer mensen dan wat honden uitlaters :)

Vandaag trouwens al flink bezig.
•Koppeling + voorrem hendel gepolijst
•stuurgewichtjes gepolijst
•schrijfrem voor zwart gespoten
•voorvelg is er al uit, die spuit ik morgen, dezelfde kleur als het frame (metallic/zilver) Ook komt daar een nieuwe band op, huidige is zo goed als op

Dan verdere plannen die deze week nog worden gedaan:
•achtervelg spuiten, dus ook in de frame kleur
•demper nieuw leven in blazen met een chroom sticker
•voorvork wat olie bij gooien

En misschien nog wel meer, zodra er het 1 en ander klaar is komen er weer foto's.
 
Ey, ik heb exact dezelfde gs. Leuk dat je er wat aan wilt doen. Kheb nog witte velgen en daar wil ik eigenlijk ook vanaf. Ik zie dat die donkere wel goed staan.

Ik heb er een ander ruitje op zitten en kheb een bredere achterband. Zelf zat ik ook te denken aan een puntpak (onderspoiler).

ter illustratie
full


Ben wel benieuwd naar het resultaat.
 
Laatst bewerkt:
zo, al flink bezig geweest de afgelopen dagen.
Voorlopige resultaten:

ten eerst, stuk "chroom look" stickervel gehaald, was gratis :P dus goed te proberen ;) Maar het is zeker niet super, van een afstand zie je er niets van, maar van dicht bij zie je echt elk klein bultje en spikkeltje dat op de demper zit. Maar ik laat het maar zitten zolang het goed blijft:

demperchroomsticker0bw.jpg


demperchroomsticker27yj.jpg


Koppeling en rem hendel + stuurgewichtjes gepolijst:

hendelgepolijst7uf.jpg


andere kant:
hendelgepolijst23rl.jpg


Plaatje bovenop spatbord gepolijst, zonde van de beschadiging die er zit, maar moeten toch nog boutjes met ringen in, dus zal je weinig meer van zien als het allemaal gemonteerd is.

spatbordplaatgepolijst8be.jpg


Voorvelg, remschijf, afdek-kapje van de kilometer allemaal gespoten.
Ook een nieuw Michelin bandje.

velgbandnieuw7xp.jpg


andere kant:

velgbandnieuw26nz.jpg


Verder nog de houder van het tandwiel op het achterwiel gespoten, plus een steun voor de remklauw achter. Niet veel aan te zien, maar geloof me als ik zeg dat het mooi gelukt is :)

spuitwerkdiversen6ua.jpg


Achterwiel heb ik ook al gespoten, maar hangt op dit moment nog te drogen, dus morgen bandje er weer op en dan daar ook foto van.
Verder heb ik een jas+broek+handschoenen aangeschaft, helm en laarzen had ik al, dus dan ben ik vanaf nu compleet :)
Daar zal ik morgen ook wat foto's van posten.

Wat staat me nog te doen:
• Voorvork reviseren: nieuwe olie + keerringen
• misschien nog wat polijsten? Als ik iets moois vind om te polijsten :)
• uitlaat weer zwart spuiten met hittebestendige lak
• wachten op nieuw achtertandwiel
• alles weer monteren
• wachten op verdere inspiratie :)

Moet deze week of begin volgende week zeker allemaal klaar zijn.
Zoals gezegt morgen zoiezo foto's van de achtervelg en pak.
 
Je doet het echt netjes.
Ziet er al super uit, kzou zeggen ga lekker door. (maar niet te lang he want dan is de zomer afgelopen) :]
 
Woooooow, jij bent echt goed bezig zeg! Jammer dat je gsx400e eruit gaat, mooie motor en wat je er mee hebt gedaan. Maar nu met deze gs500 begin je wel meteen goed zeg :o , je doet het opmaken snel en mooi! Complimenten :)

En snel meer filmpjes hè, met wat meer geluid erbij O-)
 
ja heb ik ook al over zitten denken. ALs ik een keer een goedkope op de kop kan tikken doe ik dat misschien wel. Maar voorlopig nog ff niet dus :)

Uitlaat hangt op dit moment te drogen, heb'k weer ff mooi zwart gespoten met hittebestendige lak.

Achterwiel ga'k nu meteen ophalen, dealer had gebelt dat het bandje er weer op lag. Dus waarschijnlijk vandaag nog en anders van het weekend foto's van de achtervelg en uitlaat.
 
nou vooruit dan maar weer:

achtervelg is weer terug van bandje monteren.

achtervelg0oo.jpg


achtervelg21ui.jpg


Beide velgjes:

beidevelgenklaar8cb.jpg


Uitlaat heb ik ook weer mooi zwart gespoten met hittebestendige lak, maar die hangt nu nog te drogen, dus post ik van het weekend wel een foto'tje van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan