Suzuki gs500e project

Ik ga/wil dus ook een gs500e aanschaffen :) , maarjah wat is nou een goede prijs voor een onbeschadigde motor van ongeveer 12/13 jaar oud en 40k op de teller?

Gr
 
licht een beetje aan de staat van de dure vervangingsonderdelen:
Banden, ketting, tandwiel.
Maar voor een bedrag tussen de 1000 en 1500 heb je er 1 in hele nette staat, voor minder dan 1000 staan er ook te koop, tis gewoon een kwestie van goed zoeken, ook niet meteen de 1e die je op i-net ziet kopen en testritjes maken uiteraard.
 
jup denk wel dat het nog de originele zijn :)
Maarja komt toch een keer een ander koplamp kuipje op, dus dan zie ik wel wat voor knipperlichten daar het beste bij passen.

Vandaag ook geslaagd voor m'n examen VB.
parkeren, stapvoets rijden, uitwijkoefening, snelle slalom, noodstop en precisiestop heb ik moeten doen, lukte allemaal meteen de 1e keer, dus was zo gezegt zo gedaan :)

Nu moet ik aanstaande vrijdag op voor verkeersdeelneming, dan heb ik de pech dat ik dan te laat ben om rbw op te halen, dus dat wordt maandag :X . Maarja, ff doorbijten en dan kan ik als het goed is vanaf maandag flink touren.
 
zoh, wat doe je als je je verveelt..:
Dan ga je polijsten O-)

Dus vandaag even m'n bovenste kroonplaat gepolijst:

kroonplaatgepolijst7yn.jpg


kroonplaatgepolijst27da.jpg



Zit er toch ook serieus aan te denken om de achtergreep ook te polijsten... als ik eenmaal weer begin dan ben ik ook niet te stoppen haha.

Inmiddels dus ook m'n rijbewijs, sinds 15 juli.
Dus flink aan het rijden, en bevalt prima.
Alleen ligt hij nog niet super in de bocht, door het nieuwe voorbandje.
En z'n topsnelheid valt me erg tegen, 140 haalt hij net, maar meer niet.
Dus daar moet ik toch eens iets aan doen.
 
ey chrisze, heb jij je velgen gespoten? of weetje toevallig of het mogelijk is en op welke manier?

ik wil graag ook mijn remhendels polijsten maar hoe pak jij dat aan?
 
jup alles zelf gespoten, dus velgen ook :)
Als je daar iets over wilt weten dan vraag het maar.
Tja en remhendels polijsten is gewoon hetzelfde als al het andere polijsten, goed schuren van korrel 100 tot 1200 o.i.d. En dan met een polijstborstel in boormachien + polijstpasta en Belgom Alu beginnen te polijsten tot het je bevalt.

Makkelijkste, zeker bij bochtige onderdelen als je remhendels: is om het boormachien vast ze zetten in een bankschroef. Knop vast zetten zodat hij constant blijft draaien, en dan gewoon je onderdeel langs de borstel bewegen.

Ik hak zelf de knoop op maar door, morgen gaat de achterbeugel eraan geloven :Y
 
zoals voorspelt heb ik ook de achterbeugel maar even gepolijst :D

achterbeugelgepolijst3lm.jpg


achterbeugelgepolijst27be.jpg


en nog wat totaal foto's ( ook maar weer's gepoetst, is al weer zo'n 300km geleden :P )

juli200522nf.jpg


juli200510bm.jpg


juli20050gk.jpg


juli200532un.jpg



ook heb ik waarschijnlijk de volgende polijst slachtoffers alweer gevonden:

De "koplamp oren!"

to be continued.
 
je hebt egt veel gepolijst zie ik, dat wordt dan egt hard poetsen voor je :Y
ik heb alleen een gepolijste tankdop en als het 1 x regent meot ik hem poetsen of doe je er nou iets speciaals op?
 
nope gewoon bijhouden met belgom alu, 1 keer in de 2 weken poetsen is ruim voldoende! Ongeacht het weer.
 
durf het bijna niet te zeggen,
maar wat doe je als het geen touring weer is?
Dan ga je polijsten :D

Dus, deze keer moesten de tankdop en koplamp-oren eraan geloven:

tankdopgepolijst5om.jpg


koplamporengepolijst9tm.jpg


zoals je ziet vrij veel polijst werk aan de voorvork, zal het even opnoemen want niet alles is zichtbaar op deze foto.
• voorspatbord bevestigings-plaatje
• koplamp oren
• rem + koppeling hendels
• stuurgewichtjes
• bovenste kroonplaat

polijstwerkvoorvork3yk.jpg


Nog paar poser shots:

posershot8zb.jpg


posershot37zk.jpg


zo, eerlijk gezegt zou ik nu even niet weten wat ik nog wil polijsten :P
Achterbrug zou erg cool zijn maar is me teveel werk, dus denk dat het nu stilletjes een beetje minder gaat worden. Tot er weer geld komt of inspiratie :P
 
hehe, tja tot nu toe alleen kleine onderdeeltjes. Om heel de achterbrug of frame o.i.d te doen dat zie ik voorlopig nog niet zitten.
Misschien als we een zeer strenge winter krijgen met 2 weken sneeuw, dus dat ik dan toch niet kan rijden..
Maar alles gepolijst vind ik ook niet super mooi, maar zo de combi zwart + grijs/metallic + gepolijste shit vind ik altijd wel erg mooi :9~
 
achterlicht omdraaien is ook misschien nog een leuke verandering (en heel simpel, niet goed zo weer terug gezet)
 
die Derbi Senda kapjes zijn te bestellen via easyparts.nl maar wat ze kosten is mij niet helemaal duidelijk, je vindt ze bij originele onderdelen en dan Derbi Senda SM.
 
die Derbi Senda kapjes zijn te bestellen via easyparts.nl maar wat ze kosten is mij niet helemaal duidelijk, je vindt ze bij originele onderdelen en dan Derbi Senda SM.

heb ik gezien idd, maar vind ze belachelijk duur, dus speur het derbi forum en marktplaats maar een beetje af op zoek naar een 2derhandse. Of ik moet een keer een financiële meevaller tegen komen :)


Achterlicht omkeren ziet er wel goed uit ja, maar mijn achterlicht is aan de onderkant helder. Dus gewoon helder plastic ipv rood. En als dat boven komt lijkt me nou niet echt super. Maar ga het toch proberen en ik zie wel wat ik er van vind, bedankt voor de tip *O*



wat doe je op een regenachtige zondag?

juist,

dan ga je polijsten :D

Deze keer waren de voetsteun plaatjes het slachtoffer.

linker:
voetplaatgepolijstlinks4qy.jpg


rechter:
voetplaatgepolijstrechts2zj.jpg


voetrem:
voetremgepolijst1vn.jpg


Hier liggen ze bijde weer in elkaar gezet:
voetplatengepolijst8bd.jpg



Alles weer netjes in elkaar gezet *D

posershot45vh.jpg


posershot50sk.jpg


:}
 
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Eindelijk heb ik een 2derhands Derbi Senda SM kapje op de kop kunnen tikken.

Zo kwam hij vandaag met de post binnen:

ruweproductievoorkapje08za.jpg


Past echt goed, kan gewoon mijn huidige *bling bling* koplamporen gebruiken met maar een beetje aanpassen.
En heb het gat in die koplampunit wat groter gevijlt, en toen ging er zelfs het originele motor lampje in, dus ik hou gewoon m'n dim + groot licht functies.

Hier nog wat ruwe productie foto's:

ruweproductievoorkapje25by.jpg


Hier zit glaswerk er niet in, want dat werkte makkelijker :)

ruweproductievoorkapje3vn.jpg


Toen kwam nog een heel karwei om alle kabels ect een beetje netjes weg te werken :P Is nog steeds geen super oplossing zoals ik het nu heb, maar voorlopig meer dan goed genoeg.

Heb meteen achter de 3 openingen in het kapje gaas gemaakt. Deze ook meteen mee zwart gespoten, dan was de lijm ect ook meteen netjes weggewerkt.

Kapje dus ook netjes zwart gespoten, hangt nu nog te drogen.
Dus morgen vroeg koplampunit en kapje samenvoegen, 2 boutjes erin draaien en KLAAR :worshippy :worshippy

Dus morgen vroeg foto's van het hopelijk geweldige eindresultaat *O*

oh en er komen uiteraard voor kleinere knipperlichtjes op :P
 
Zo, klaar.
Ben er heel tevreden mee.
Nu alleen nog een plek/manier zoeken om m'n klokje weer te bevestigen, want ik vond dat wel erg handig, alleen kan hem nu niet zo snel ergens kwijt.

Hier is hij klaar:

voorkapjeklaar1zz.jpg


En hier zit hij erop :duh:

sfkuipje8ml.jpg


sfkuipje21sw.jpg


sfkuipje34zc.jpg


posershot63yt.jpg


Zodra ik nieuwe foto's heb met de nieuwe knippers dan post ik ze weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan