Suzuki gs500e project

ja heb ik ook al over zitten denken. ALs ik een keer een goedkope op de kop kan tikken doe ik dat misschien wel. Maar voorlopig nog ff niet dus :)

He Chrisz, Bouke van gs500 topic had nog een blok spoiler te koop staan, weet niet wat hij er voor vraagt maar mischien is het wat.

www.motor-forum.nl/forum/topic.php/98472/16

Helemaal onderaan.

Ziet er mooi uit allemaal moet ook nog steeds wat kleine dingen poleisten heb je het met de hand gedaan of met machine ben nu met de dremel bezig moet zeggen gaat vrij goed.

succes met de vedere opbouw van de motor. :]
 
foto's van het gespoten uitlaatje:

uitlaat5ch.jpg


uitlaat27iq.jpg


Hier zie je goed dat de sticker geen groot succes is, zeker op de 1e foto, nou zit dat gedeelte wel vrij veel aan de onderkant, dus zie je niet zo snel. Het gedeelte op de 2e foto zie je zoiezo als je ernaast staat, en dat is gelukkig een beetje netter. Maar denk toch niet dat ik er die sticker lang op laat zitten, wordt toch polijsten o.i.d. denk ik.

Nu is het wachten op de motordealer die m'n achtertandwiel binnen krijgt, dan kan heel het achterwiel en extra's er weer in. En is het wachten tot hij mijn voorvorkpoten heeft gereviseerd, dan kan de voorvork en voorwiel ect er weer in..
En dan kan ik weer rijden :]
 
He Chrisz, Bouke van gs500 topic had nog een blok spoiler te koop staan, weet niet wat hij er voor vraagt maar mischien is het wat.

www.motor-forum.nl/forum/topic.php/98472/16

Helemaal onderaan.

Ziet er mooi uit allemaal moet ook nog steeds wat kleine dingen poleisten heb je het met de hand gedaan of met machine ben nu met de dremel bezig moet zeggen gaat vrij goed.

succes met de vedere opbouw van de motor. :]

Post van bouke in topic 'Suzuki GS500 TOPIC (deel 3)'
 
Het word echt een mooi dingentje zo.
Blijft die verf op je uitlaat nog een beetje zitten of heb je her geen ervaring mee ?
Ik wil het ook wel gaan doen als ik me motor heb.

Denk dat ik hem ga halen voordat ik me rijbewijs heb, straks istie weg :]
 
hij moet zijn motor nog in mekaar zetten, dus heeft er nog niet mee gereden :)

maar na een tijdje (half jaar a 1 jaar ofzo) gaat de hittebestendige verf uit spuitbussen weer schilveren. Tenminste was bij mijn oude brommertjes altijd.

maar begint er steeds beter uit te zien chrisz :)
 
ja heb op brommers goede ervaring met die hittbestendige lak. En ook de 1e bochten bij brommers zullen naar verhouding ook wel ongeveer even heet worden dan bij een motor.
Van schilferen ofzo heb'k nog nooit geen last van gehad, alleen dus dat na ongeveer een half jaar de roest bij de 1e en 2e uitlaatbocht weer wat door begint te schijnen. Maar als je het een beetje bijhoud dan gaat het lang mee.

Ik zit wel met het idee om iets op m'n bovenste kroonplaat te maken. Een stukje plaatwerk o.i.d. waar ik een digi tellertje in verwerk. ( Waarschijnlijk een fietscomputertje, als die tenminste ook tot hoge snelheden gaan ) En daarbij een bevestigingspunt voor de afstandbediening van de garage deur aan te bevestigen.
Want als ik hem door de poort en deur moet manoevreren, dat is geen pretje. Dus die afstandbediening moet ik hebben voor de grote garage deur, maar als ik hem in m'n jas stop krijg ik hem er waarschijnlijk toch niet uit met handschoenen aan :P . Dus daar ga ik iets creatiefs op verzinnen als het een beetje mee zit.

Onder de voorwaarde natuurlijk dat ik iets kan maken waardoor niet meteen de originele look van het dashboard "verkracht" wordt. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Laatst bewerkt:
ja heb op brommers goede ervaring met die hittbestendige lak. En ook de 1e bochten bij brommers zullen naar verhouding ook wel ongeveer even heet worden dan bij een motor.
Van schilferen ofzo heb'k nog nooit geen last van gehad, alleen dus dat na ongeveer een half jaar de roest bij de 1e en 2e uitlaatbocht weer wat door begint te schijnen. Maar als je het een beetje bijhoud dan gaat het lang mee.


Misschien een goed idee om de roest eens aan te pakken ipv te verdoezelen? ;)
 
die hittebestendige verf is snel weer weg hoor, nuja, hangt van de echte staat van je pijpen af, onder de lak, mijn ER-5, en de GS wsl ook, hebben enkelwandige pijpen die dus snel roesten, en van binnenuit roesten, de hittbestendige verf gaat bij mij 5000km max mee, lang geen half jaar dus, nuja voor mij toch niet :]
Je moet best eerst al de huidige lak eraf schuren, zodat alle verroeste schilfers ermee afkomen, dan zorg je dan je geen roest meer hebt op de pijpen, dat hecht namelijk niet zo goed :9 en dan ga je spuiten in dunne, heeeeel dunne lagen, want één dikke pel, komt er ook in één keer af, anders pellen al die kleine laagjes stuk voor stuk en gaat het heel wat langer mee. En ja het vuil eraf doen, gewoon water en een doekje, niet met de hogedruk of van die poetsmiddelen, hittbestendige verf komt er dan zo mee af en je hebt mooie opgepoetste BRUINE pijpen :)
das mijn ervaring ermee

maar best wel leuk hoor, zo altijd onderhouden, om de verf in te bakken moet je ff pijpen warm maken, en dan gaat de verf roken, nogal hard, dan met je gaan rijden, grappig zicht :9
 
Misschien een goed idee om de roest eens aan te pakken ipv te verdoezelen? ;)

ja zeker, heb de pijpen ook erg goed geschuurd, maar de roest zit als het ware "ingevreten", misschien dat het ook wel van binnenuit komt zoals werd gezegt. Want oppervlakkig is nu alle roest eraf, maar je ziet gewoon nog van die puntjes waarvan je weet dat daar roest achter zit. Maarja ik kom er wel achter.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er leuk uit joh! :}

Alleen die demper is niet mijn smaak maar daar was je het zelf ook al mee eens geloof ik :P

Als je daar een betere oplossing voor hebt hoor ik het graag van je O-)
 
digitaal klokje gekocht en bevestigd, vind het wel fijn om te weten hoe laat het is tijdens het rijden.

digiklokje0nn.jpg


met lampje aan:

digiklokje22mb.jpg


Morgen waren waarschijnlijk de voorvork poten klaar en het tandwiel binnen, dus morgen zit hij weer helemaal in elkaar als het meezit.
 
vandaag voorvorkpoten weer gereviseerd terug gekregen en het nieuwe tandwiel was binnen.
Dus de wielen konder er weer onder :P
Dit is dus de nieuwe look na het afgelopen opknap werk:

naopknapbeurt19xt.jpg


naopknapbeurt24jj.jpg


naopknapbeurt37mx.jpg


naopknapbeurt40aq.jpg


naopknapbeurt52on.jpg



Ben ik nu al 100% tevreden, nee nooit :)
Dus gaat vast nog wel meer aan veranderen, maar het grootste werk voor deze zomer touren is nu wel klaar :)

Van het weekend tour ik wel weer ff naar circuitje voor testritje denk ik, dus dan ook wat foto's met mij strak in het pak erop :P
 
mooi mooi mooi mooi!
Vind het werk wat je doet, mooi en erg snel! Kortom, wat wordt je volgende projectje? 8-)
 
He Crisz,

Mooie motor man :} ! Ik heb een vraagje over die spiegels die je er op heb zitten. Zijn ze(naast mooier) ook beter dan de originele? en waar heb je ze gekocht?

Ik hoor het graag van je:*
 
He Crisz,

Mooie motor man :} ! Ik heb een vraagje over die spiegels die je er op heb zitten. Zijn ze(naast mooier) ook beter dan de originele? en waar heb je ze gekocht?

Ik hoor het graag van je:*

Nouja beter zou ik niet weten. Weet wel dat ik er niet veel in zie :P , zoals je op de laatste foto goed kunt zien heb ik ze al opgehoogt met buisjes, maar is nog steeds niet echt top. Want zonder op te hogen zie je echt meer je eigen schouders dan iets anders. Maar ik ga ze nog wat meer "afstellen", moet
uiteindelijk wel lukken. Want mooi vind ik ze idd wel :)


zeer mooi, ziet er veel verzorgder uit nu.

alleen dat kapje boven de lamp vindek lelijk maja

Ja ik ben er ook niet helemaal gelukkig mee, ga denk ik toch weer op zoek naar een 2derhands Derbi Senda kapje. http://img165.echo.cx/img165/5195/dsc032922my.jpg
Want dat is zoiezo mooier, de vraag is alleen of ik daar dezelfde licht opbrengst mee heb, of het een beetje mooi te bevestigen is en of ik al die draadjes er goed in kwijt kan :)

Dus daar blijf ik naar op zoek, tot die tijd maar met windschempje.
 
Laatst bewerkt:
ja zal veel mooier zijn maar de tellers worden weer een probleem, of niet :?

(over derbi gesproken zit jij niet op het derbi forum? :p)
 
wat foto's geschoten van de 2 suzuki's samen.

suzukis20vm.jpg


suzukis30ad.jpg


suzukis70nk.jpg


suzukis82mr.jpg


Zie daar dus het leeftijdsverschil van 7 jaar, ik zou zeggen zoek de verschillen ;)
 
zo vandaag weer ff testritje gemaakt op circuitje.
Maakt veel te veel toeren stationair als hij eenmaal flink warm is, rond de 3000, dus moet ik ff een beetje mee gaan afstellen, maar verder was het prima.

Hier een foto'tje van mij op de gs, strak in het pak. Broek heb ik maar niet aan gedaan, want dan ga je echt dood met 30 graden als je regelmatig stil staat :X

ikopgs20rs.jpg
 
he een vraagje vindt die sticker op de uitlaat wel een goeie en snelle oplossing maar gaat dat nou niet smelten als het warm wordt? :)
 
geen id wat hij na langere tijd gaat doen. Afgelopen zondag heeft hij iig een klein uurtje gedraait met afwisselde snelheden tot 80 ongeveer, en met een buitentemperatuur van 30/35 graden hier in het zuiden :) En tot nu toe nog weinig problemen. Sticker kan ook tot ongeveer 150 graden aan, dus als je net als bij de gs het alu gedeelte gewoon op een stalen demper behuizing zit gepopt, dus dat er nog wat ruimte tussen zit, dan zal hij het wel ff uithouden. Maar is je demper echt alu, dus geen appart "afdekplaatje" dan denk ik dat lang rijden + hoge buitentemperatuur niet zo goed is voor dat ding.

Maar zoals ik al eerder heb gezegt, het een is mooie/goedkope/snelle oplossing, ALS je demper tenminste perfect glad is, zitten er "puntjes" op en kleine deukjes in, dat zie je meteen, omdat dat in de weerspiegeling zo'n gek effect geeft. Dat is bij mij dus het geval. Bij een niet spiegelde sticker zou je dat veel minder snel zien, dus een carbon sticker was beter geweest. Maar aangezien die veel duurder en lastiger aan te komen waren heb ik er deze maar ff opgeplakt. Dus zolang als het houd vind ik het prima, maar is zeker geen ideale oplossing, tenzij je dus je demper ff mooi glad maakt van te voren, of een matte/niet spiegelende sticker neemt.
 
Laatst bewerkt:
tot 150 graden is wel goed denk k dan..maar waar kan je die stickers eigelijk krijgen..want het is een speciale sticker denk k want de andere smelten al met een fohn *D
 
tja ben hier gewoon bij het plaatselijke reclame/stickerwerk bedrijfje binnen gelopen en vertelt wat ik zocht, en voila kon het meenemen.

Dus gewoon ff zoeken bij je in de buurt of internet. Internet ben ik van alles tegen gekomen, maar was vaak erg duur. Dus ff zoeken wordt vast wel beloond :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan