Suzuki GS500E naar vol vermogen

KSD95

Rookie
25 jun 2019
12
1
Hallo,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Suzuki GS500 uit 1996. Nu wil ik deze graag ontgrenzen maar ik ben nog niet zo zeker van mijn zaak hoe.
Ik heb diverse pagina's afgezocht (waar dezelfde vraag al gesteld werd) met de conclusie dat dit helemaal verschilt per model.
Mijn gasschuif komt niet helemaal omhoog als ik deze met een schroevendraaier omhoog druk. Mijn conclusie is dus dat hij op de gasschuif begrensd is.
In een ander post kwam ik het volgende tegen:

BJ 1996 € 111,97 (2x gasschuif, 2x veer, 2x sproeier #117,5 2x ring voor in deksel)

Kan iemand beamen dat dit inderdaad is wat ik nodig heb? Of is dit juist de set om de boel te begrenzen, en heb ik de "ring voor in deksel" dan juist niet nodig?
Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
KSD95
 
ligt er aan hoe die begrensd is idd, mijn gs had ook zo kit met andere gasschuiven en veren, soms zijn ze ook op het gas begrensd of door busjes boven de gasschuiven.

wellicht een setje originele carbs het snels en goedkoopst.
 
Bedankt voor je reactie Mick, ik zal eens kijken naar de prijzen van een hele nieuwe carburateur!
Haal eerst maar eens de vacuum deksels van je carbs. Vaak zijn deze gewoon begrensd met een spacer in de deksel zodat je gasschuif inderdaad niet helemaal omhoog kan. Spacer eruit halen en klaar.

vastgezet.jpg
 

Sorry voor de verlate reactie, ik had de foto nog niet op de computer staan:
1406058


Dit is de binnenkant van mijn gasschuif; is een officiële 25kW set zo te zien. Mijn sproeiermaat is 117,5. Dit komt als ik mij niet vergis overeen met het origineel, toch? Volgens mij moet ik dan een set gasschuiven, veren en deksels regelen. Maakt het nog uit uit wat voor bouwjaar deze komen?
 
Sorry voor de verlate reactie, ik had de foto nog niet op de computer staan: Bekijk bijlage 1406058

Dit is de binnenkant van mijn gasschuif; is een officiële 25kW set zo te zien. Mijn sproeiermaat is 117,5. Dit komt als ik mij niet vergis overeen met het origineel, toch? Volgens mij moet ik dan een set gasschuiven, veren en deksels regelen. Maakt het nog uit uit wat voor bouwjaar deze komen?
Volgens mij is stock 122.5. Dus zou 122.5 of 125 sproeiers regelen, zijn niet zo duur.
Maar zijn je veren/gasschuiven ook anders dan? Meestal laten ze die wel met rust. En die zwarte binnenkant kan je er vaak gewoon uittrekken.
 
In dat geval haal ik inderdaad ook even een aantal sproeiers.
Deze proppen zijn echt een vast onderdeel van het deksel zelf. Denk dan ook dat dit een originele kit is waarbij ook de gasschuiven vervangen worden.
Naar wat ik gelezen heb op het internet bestaat zo'n originele ombouw-kit (voor mijn bouwjaar) uit andere veren, gasschuiven, deksels en sproeiers.
 
Laatst bewerkt:
Of ik moet gewoon wat beter mijn best doen :$
Zodra de motor weer rijdt laat ik weten of dit probleemloos is gegaan.
In ieder geval alvast bedankt iedereen voor het meedenken!

1406090
 
Terug
Bovenaan Onderaan