Suzuki GS500 Topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch maar weer gezwicht voor een GS-je? ;)

Als hij weer rijklaar is, moeten we anders maar een keer samen stukje gaan rijden he

Was een beetje kwestie van afwegen, nadenken en een gezonde portie mazzel :P
Afweging was dat de GS lekker goedkoop is in alles.
Daarbij heb ik er over nagedacht dat dit dus de goedkoopste manier is om te kijken of ik het rijden überhaupt nog leuk vind (waar ik eigenlijk niet aan twijfel).

Mazzel omdat MadMike zijn GS weg deed voor heel weinig.



Bij de weg: die van jou al gespoten?? Of nog aan 't wachten??
 
ik moest van mn ouders eerst mn autorijbewijs halen.
ik mocht niet eerder op zon ding stappen.
vind het nog heel wat dat mn ouders toestemming hebben gegeven voor het motorrijden.
 
@t.i.m.o.n.: Wanneer spreken we weer eens af voor een avondje Playstation-en?:+
 
Was een beetje kwestie van afwegen, nadenken en een gezonde portie mazzel :P
Afweging was dat de GS lekker goedkoop is in alles.
Daarbij heb ik er over nagedacht dat dit dus de goedkoopste manier is om te kijken of ik het rijden überhaupt nog leuk vind (waar ik eigenlijk niet aan twijfel).

Mazzel omdat MadMike zijn GS weg deed voor heel weinig.



Bij de weg: die van jou al gespoten?? Of nog aan 't wachten??

Nee nog niet, de spuiter had het nog heel erg druk, en moest ik dus nog wachten.
 
})

[http://aycu17.webshots.com/image/24496/2000215514636971422_rs.jpg (afbeelding)]

[http://aycu35.webshots.com/image/24754/2000204059760914772_rs.jpg (afbeelding)]

Zal ik je eens een tipje geven?

Boor de popnagel ut de db killer, klinkt echt stukken beter.

ja, ik spreek uit ervaring;)
 
hej hej, ik kan er ook bijgeschreven worden, ik weet niet goed hoe ik alles moet doen met de foto's, maar misschien kunnen jullie de foto's uit het te koop topic gebruiken

Suzuki GS500 Slinghot zwart

Weten jullie wat voor vervanginsluchtfilter je kunt gebruiken voor een gs500e? Leuk sportfiltertje geeft wel een leuker geluid denk ik, en misschien wat winst in vermogen en/of koppel.
 
owja, en wat zijn nou de meest sportieve banden oor de gs500. heb nu bridgestone bt035 battlax banden eronder, maar vind ze niet geweldig. Ik wil gewoon lekker zachte sportbandjes et liefste.
 
Mooie GS500 heb je gekocht. :)

P

P

P


Vervangingsluchtfilter: K&N SU-5589 Replacement Air Filter, Replacement Filters

De meeste hier rijden op Bridgestone BT45's. Daar kun je prima mee sturen.
 
Laatst bewerkt:
Denk inderdaad dat ik je toch verkeerd verstaan heb ! Kon ook bijna niet missen.
Vraag me af of Dre de motor al naar de dealer heeft gebracht, aangezien hij maandag al op vakantie ging :P

ik zal zijn hoogtepunt van de meeting anders maar even beschrijven.

We stonden in Verviers (wallonië) op een voorsoorteervak naar links te wachten op een groen stoplicht wanneer er een brommertje met (veel te) hoge snelheid de hoek om komt. Het lijkt alsof hij probeert te remmen, kijkt waar hij naartoe gaat (niet wil neem ik aan.) en ramt het voorwiel van Dre's GS. Dre houd de motor netjes rechtop en rolt een paar cm achteruit, mannetje op de brommer vliegt over de kop en land op de grond onder de brommer.
Iedereen zet de GS op de standaard en haalt het brommer mannetje even onder zijn 'Honda Wallaroo' vandaan, dre kijkt of zijn GS niet ernstig beschadigt is.
We zetten alle tweewielers aan de kant (stoep enzo) en gaan kijken hoe we dit oplossen.
Op het eerste gezicht is er geen schade aan dre's GS, maar je wilt er niet thuis achterkomen dat er toch iets krom is en er zelf voor moeten betalen. Dus we moeten maar wat verzekeringsdingen gaan regelen, ik had een pen en een schadeformulier. Maar de brommerman had niet al zijn papieren bij zich, namelijk geen verzekeringspapieren, alleen een soort ID kaart en een 'Attest' (kentekenbewijs achtig iets ?) van zijn brommer.

Dus hij geeft die 2 documenten aan Dre en legt uit dat hij z'n verzekeringspapieren even gaat halen, hij woont om de hoek. Belooft met 10 minuten terug te zijn. Hij zet zijn helm (waar hij op gevallen was en die hij een keer uit zijn handen had laten kletteren :P) op z'n kop en trapt in een paar keer de brommer aan. en rijd weg een straat verder de hoek om.

ongeveer een half uur / 40 minuten verder zijn we het wachten wel zat en loopt een van ons naar het politiebureau in die straat, daar krijgt hij te horen dat ze een nederlandstalige patrouille langs zullen sturen, na een minuut of 10 / 15 komt er uiteraard een franstalige patrouille langs, ze kijken naar de motor van dre, de papieren van de jongen die nog niet terug is. Uiteindelijk volgen we ze 200 meter naar het bureau waar we even in de wachtkamer mogen zitten, dre en een van onze belgische vrienden gaan met de agenten mee om alles uit te leggen.
Conclusie van de agenten is dat de papieren van de brommer niet bij deze brommer horen. De ID kaart is verlopen, hij inmiddels verhuist is en nergens anders in belgië geregistreerd staat. Als ze de jongen zouden zien rijden pakken ze hem op.

Terug in dit topic staan mijn foto's, daar staat de vervelende belg en de straat op.

Frant!c, bedankt voor het doen van verslag over de hachelijke situatie die zich voordeed in de voorgaande editie van de altijd fabuleuze GS-meeting.

Nope, ik heb hem haar idd nog niet weggebracht.

De maandag na de meeting ging ik idd op vakantie, en ben vandaag pas weer terug gekomen.

Ik zal morgen even contact opnemen met de verzekering, om te kijken hoe we het op gaan lossen, maar zal denk ik geen probleem zijn met dat proces-verbaal erbij.

de mijne is ook onbegrensd. ik zou dan wel is zo'n 100pk+ motor willen proberen maar voor de rest vind ik de gs snel genoeg. :)

Vooral in het bochtenwerk is de GS *O* , op de snelweg mis ik toch wel een kuip :Y -O-

Zelf ben ik er vrij zeker van mijn Gs nog 2 jaar in mijn bezit blijft, tot het eind van mijn studie, en dan maar kijk hoeveel er op de teller staat.

Om dan eventueel te beslissen om haar gewoon helemaal op te rijden, heb ik iig de tijd om voldoende te sparen voor de opvolgster van m'n schat :Y

mwah, krij toch liever een SV hoor...maar mijn lijstje word denkik: gs begrenst, gs ontgrenst, SV...en dan zien we wel weer...

:}

Zo ziet die van mij er ook uit, en ik denk dat na de SV650 er een TL1000 komt, en dan het allerliefst de R-versie.

Jammer dat die steeds schaarser worden -O-

Gelukkig is de S-versie ook erg goed te happen :Y


:^ :Y :P
 
Laatst bewerkt:
owja, en wat zijn nou de meest sportieve banden oor de gs500. heb nu bridgestone bt035 battlax banden eronder, maar vind ze niet geweldig. Ik wil gewoon lekker zachte sportbandjes et liefste.

Ik heb achter een Michelin.. zonneschijn of regen maakt niet uit je houdt grip ! ;)
Voor ligt nog een Bridgestone ,maar deze combo geeft geen problemen. *O*
 
khad het over, gs begrenst, gs ontgrenst, sv 650...en dan zien we wel weer.

Nou k'heb gister iets gezien :9~ GSX 1400

srry voor een andere bike in dit topic maar :} :} :}

suzuki_gsx1400_1024.jpg


Echt super mooie motor...moest alleen een TL 1000 S blok in hangen voor het nog lekkerdere geluid...
 
masterlijke bike.

ik ben trouwens redelijknieuw hier
ik zal z.s.m. een foto van mn GS posten
ben momenteel ook bezig met verbouwen.

ik heb een yamaha R6 kap/ kont van Xiox gekocht, en die erop gemaakt.

me buurman gaat aankomende week een rvs uitlaat voor me buigen en lassen. elke kant één pijp :D
met een set mooi dempers erop :D
xenon verlichting is ook leuk
 
Laatst bewerkt:
kan ik ook in de startpost komen met foto's? kan iemand dat regelen toevallig, die beter is met computers dan ik?
Circuit Maniac is op vakantie. Zodra hij weer terug is op het forum moet hij dat maar aanpassen. Dat is tenslotte de consequentie van het openen van een nieuw topic. :+
 
Mijn Gs500 rijdt na het monteren van 25kW setje(door mezelf) nogal klote en stotterd en komt niet echt hoog in toeren. Ook weet ik niet precies welke van de 2 slangen nou naar de 2 nippels voor onder de tank hoort. Er zitten daar 2 slangen en 2 nippels(1 korte en 1 lange) maar ik weet niet welke slang naar welke nippel hoort. Iemand hier mss een duidelijke foto van? En anders gewoon gevalletje van testbank + afstellen?

Mvg Dennis
 
Beste GS rijders,

Ik ben een zeer lamme forumgast, haha.../

Na topic 7 ben ik dan ook als rijder/bezitter "opgeruimd" in de openingspost bij de voorjaarsschoonmaak....

En zo hoort dat, opruimen die handel!

Maar ben nog steeds rijder en bezitter van mijn GSje uit '90 ofzo!

Ik heb afgelopen week een berichtje geplaatst op de GS hyves, over een nieuw voorbandje, maar heb al in de gaten dat deze niet echt actief is..... Ik als lamme forumgast heb daarom ook eerst 6 fora van het begin tot het eind moeten scrollen om bij vandaag aan te komen. vandaar dat mij ook opviel dat ik niet meer in de openingpost benoemd werd.... haha (laatstvermelde topic op hyves was 4)

Nu kan ik alle 9 fora nog even doorzoeken naar een goede voorband want ik weet zeker dat er voldoende over geschreven en gesproken is.... maar ik wil het, omdat er nog er nog wel eens wat veranderd in bandenland hier even uitgooien! (ook omdat ik te lam ben om uitgebreid te gaan zoeken)

Ik heb een nieuw bandje voorop nodig? welke wordt aanbevolen en waar kan ik die het beste kopen, op internet?

Groeten en bedankt.

Edty
 
hey lambal })

Hier heb je een paar goede links:

www.novarota.nl

www.goedkopemotor.nl

Ik heb er voor een Metzeler opliggen, die vind ik goed zat en kostte maar 80 euries :P


Edit: Vandaag zet ik mijn motor weer helemaal in elkaar en zal ik eens wat nieuwe foto's posten (hopelijk komen ze dit keer wèl in de OP). Ik vind dat we dan maar eens een contest(je) moeten houden over wie nou de meest vette/mooie/stoerste GS heeft 8-)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt he, Johnnn

Ik zal eens gaan kijken

Ik doe niet mee met het wedstijdje, verloren wedstrijd voor mij.... maar heb we posts met pica's van anderen gezien... erg strak hoor!!!

Maar ben benieuwd wat je ervan hebt gemaakt.

Groeten Lambal haha....

Welke maat wordt het meest gebruikt? en wordt geprefereerd?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan