Suzuki GS500 Topic #15: Rijden samen deze zomer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren kwam ik op de A15 ter hoogte van zetten nog een gsje tegen zonder mf sticker. Iemand van dit forum?
 
Ah had nog fototje op mn mobiel staan:
full
 
en kwam er achter dat me gs niet zo lekker liep dus over 1 week laat ik een dyno run maaken in Tiel daar hebben ze ook een testbank laggen een run kost zo €30 valt reusen mee tog
 
Hey mensen!

Heeft er hier iemand ervaring om met een duo een weekje vakantie te doen op de GS?
Zit vooral met de vraag of ik alle bagage kwijt kan. Het zal namelijk met een tentje gaan worden ben ik bang :)
 
Ola ,

Ben weer present nu in deeltje 15......

00057.gif

http://www.smilies.nl/3dsmilies/sport/pagina-4.html
 
Laatst bewerkt:
boewa, ik kom om 5 over half 5 bij korteland aan, blijkt dat ze om half 5 sluiten in plaats van 5 uur :')

Dus ik ga het morgen niet halen :( ...jullie zien me wel bij de luxemburg rit :)
 
@ dudepower. ik reed in mijn toyota corrolla (groen) voorbij je dan, mf sticker heb ik niet gezien. maar had ook mijn bril niet op!
wat is er mis met je motor? wat loopt er niet lekker? ik heb ook een b*tch van een motor met veel probleempjes (zijn nu opgelost) dus ik inmiddels de nodige ervaring:)

@ Timple. ben samen met mijn vriend al verscheidene malen naar het buitenland op vakantie met de motor geweest met de tent. (wel een kleintje)
Heb tot nu toe alles meegekregen.
Heb tassen voor op de motor, een rugzak, tanktas en nog iets onder een bagagenetje (slaapzak en matje). Dat ging tot nu toe prima.
Mijn vriend heeft ook een eigen motor, dus die had ook zijn troep bij zich.
 
Vraagje.. ik heb een sync setje kunnen lenen en ging vanmiddag vol goede hoop aan de slag.. maar mijn broer is erg enthousiast overal aan gaan draaien en nu wil ze niet meer starten.. Stationair op de stand uit het werkplaats handboek gezet maar dat wil niet helpen.. Bij het openen van de aftap schroef loopt er wel benzine uit de carbs dus dat lijkt het probleem niet te zijn.. Ze liep eerst wel stationair maar zodra je aan het gas zat viel ze uit.. maar nu wil ze dus helemaal niet meer... Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? En wat ik nog kan proberen om d'r weer aan het lopen te krijgen?
 
Waar heeft ie dan allemaal aan zitten draaien? Het is 1 schroef, hoe krijg je het voor elkaar om het fout te doen? :P
Klinkt trouwens alsof je je stationairstelstroef gewoon helemaal hebt uitgedraaid = gewoon helemaal geen gas meer dus niet starten. Stelschroef een stuk in draaien beetje choke erbij en dan nog eens proberen te starten.

O ja en zit de benzinekraan onder je tank wel open? Want dat was ik dus vergeten na het synchroniseren en kapte hij er ook mee. En toen kwam er ook gewoon nog benzine uit de carbs.
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft gedraaid aan de stationair en sync, maar ze liep al erg "magertjes" stationair en die wouden we wat omhoog zetten om goed te kunnen stellen.. maar nu is het dus helemaal onmogelijk..
 
weet je zeker dat je de goede kant op hebt gedraaid? Draai je gas open en kijk welke kant dat ding waar je gaskabel aan vast zit op draait. Je moet je stelschroef zo draaien dat het lijkt alsof je je gashendel een stukje open trekt.

Misschien heb je die schroef wel veel te ver de goede kant op gedraaid en verzuipt hij nu constant. Draai je bougies eruit en check of ze nat zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft gedraaid aan de stationair en sync, maar ze liep al erg "magertjes" stationair en die wouden we wat omhoog zetten om goed te kunnen stellen.. maar nu is het dus helemaal onmogelijk..
Makkelijk controleren..

Vonken de bougies nog? Worden de bougies nat na een paar keer starten?
Misschien is er een kans dat de sproeier in de carburateur verstopt is?

En hij start ook niet, als je 2mm gas geeft? :P


Edit, Toen mijn sproeiers verstopt waren, wou mijn gs ook nooit meer lopen, maar er komt nog best veel vuil in de vlotterkamers en dus ook in de sproeiers!
 
Laatst bewerkt:
@ dudepower. ik reed in mijn toyota corrolla (groen) voorbij je dan, mf sticker heb ik niet gezien. maar had ook mijn bril niet op!
wat is er mis met je motor? wat loopt er niet lekker? ik heb ook een b*tch van een motor met veel probleempjes (zijn nu opgelost) dus ik inmiddels de nodige ervaring:)

@ Timple. ben samen met mijn vriend al verscheidene malen naar het buitenland op vakantie met de motor geweest met de tent. (wel een kleintje)
Heb tot nu toe alles meegekregen.
Heb tassen voor op de motor, een rugzak, tanktas en nog iets onder een bagagenetje (slaapzak en matje). Dat ging tot nu toe prima.
Mijn vriend heeft ook een eigen motor, dus die had ook zijn troep bij zich.

he een toyota rijder hmm ik rij zelf ook een toyota en werk bij toyota tiel haha de motor mist wat power onderin en soms als ik 10minutten 140km rijd dan schei hij er mee uit echt irritand daarom binnen kort ff een test run maaken in tiel op een testbank
 
Laatst bewerkt:
Makkelijk controleren..

Vonken de bougies nog? Worden de bougies nat na een paar keer starten?
Misschien is er een kans dat de sproeier in de carburateur verstopt is?

En hij start ook niet, als je 2mm gas geeft? :P


Edit, Toen mijn sproeiers verstopt waren, wou mijn gs ook nooit meer lopen, maar er komt nog best veel vuil in de vlotterkamers en dus ook in de sproeiers!


Nope ze start helemaal niet meer ;(

Ik denk toch dat mn broer de sync schroef te enthousiast de verkeerde kant op heeft gedraaid.. (hij wil ook nooit luisteren naar zijn zusje en het met iets meer beleid doen ;) )
Dus zometeen de garage weer in en even kijken.. heb alleen geen bougie sleutel dus die kan ik er niet uit halen nu..

Sproeier in de carb verstopt.. hoe waarschijnlijk is dat als de motor net grondig is gereinigd? (het hele blok is uit elkaar geweest)
 
carbs hebben niks te maken met je blok, alleen met zichzelf en wat ervoor zit (de tank). Als onder je zadel nog steeds het originele sleutelsetje zit kan je daar een bougiedop in vinden.
 
carbs hebben niks te maken met je blok, alleen met zichzelf en wat ervoor zit (de tank). Als onder je zadel nog steeds het originele sleutelsetje zit kan je daar een bougiedop in vinden.

Blok incl. carbs zijn gereinigd (ultrasoon)

Helaas niet het originele sleutelsetje.. Maar een sleutel is niet moeilijk te krijgen.. alleen jammer dat het morgen zondag is..
 
Blok incl. carbs zijn gereinigd (ultrasoon)

Helaas niet het originele sleutelsetje.. Maar een sleutel is niet moeilijk te krijgen.. alleen jammer dat het morgen zondag is..
Bougie sleutel lenen? Is toch 100m lopen _O-
Wat ook nog wel eens wilt helpen is aanrennen ipv met de startmotor.
 
Laatst bewerkt:
Hater!

maar, hebben we nou al een route?

Ik stem voor dit
[http://i47.tinypic.com/wtw0sk.jpg (afbeelding)]

of dit
[http://i50.tinypic.com/24vpkbk.jpg (afbeelding)]


De Waaldijk is afgesloten in het weekend tot 6 u savonds .. Wordt dus route 2 ;)

Rugtert gaat niet mee zie ik... Dan vertrek ik alleen richting de Mac ;) Ben er rond 11 uur.
 
Laatst bewerkt:
KapiteinKoek, kun je nog in je route wat meer zetten door de veluwe en heuvelrug? Meer kleine stuurwegen ipv A naar B via provinciale wegen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan