Suzuki GS500 Topic #15: Rijden samen deze zomer

Status
Niet open voor verdere reacties.
mhhh, mijn gs'je 'zweet' olie eigenlijk over het hele blok, kan niet echt aanwijzen waar :( iemand idee?
 
voetpakking? dat was het bij mij. kwam uiteindelijk ook overal. of goed je blok poetsen en dan overal keukenpapier opplakken ofzo. zodat je kan zien waar het ontstaat.
 
is er al bekend wie GS 16 wil gaan starten? ik wil het wel doen maar heb laat in de middag/ eind avond pas tijd! ik zie er anders wel 1 tegemoet komen morgen:P is er nog geen gestart doe ik het morgen.
 
suzuki-gs-500-e-980678_1.jpg
 
Mwa bovenste streepje nog iets lager he :P onder de uitlaatbochten. Wat jij nu de koppakking noemt is de kleppendekselpakking :+
 
Te lang, op dit moment (en komend half jaar) nog te druk met studie, anders had ik het wel voor je willen doen hoor ;)

Het kan meezitten en het kan tegenzitten, je weet nooit hoeveel rotte bouten je tegen komt. Als alles goed gaat kán het binnen een dag. Maar je moet er de tijd voor nemen en zeker wanneer het voor het eerst is, moet je er even vanuit gaan dat je gewoon een week niet kan rijden.

Het is niet zo heel moeilijk, als je maar een beetje voorzichtig bent en de tijd wilt nemen kan er weinig mis gaan. Better safe than sorry ;)
 
Vandaag zoals ik beloofd had, onze nieuwe aanwinst even een beurtje gegeven, alles viel heel erg mee.
De carbs waren mooi schoon en de bougie's zagen er ook goed uit kwa kleur.

Wel een groot probleem, het draad van de karterpan is lam, weet iemand hoe dit te fixen is, of heeft iemand nog een spare carterpan liggen?

Voorlopig dus helaas ff niet rijden :-(.
 
het haynes handboek is kut, er zit nog steeds een afgebroken boutje in mijn blok omdat er verkeerde aanhaalmomenten in staan. Daarnaast is te zien in dat plaatje hierboven dat je volgens haynes met een warm blok je oliepeil moet meten, dit is dus ook fout. Als je kijkt in het originele suzuki werkplaatshandboek zal je zien dat je met een koud blok moet peilen. Het haynes gs500 handboek is niet te vertrouwen.

Hier nog maar eens een linkje naar het enige echte Suzuki GS500 handboek
http://www.mediafire.com/?ymy1lgdzlod

2582r13.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die heb ik vandaag idd ook gebruikt, fijne guide.


Iemand nog een carter deksel over? Mijn schroefdraad is zoek...
full

Ik heb je trouwens net een PB gestuurd kaptijnkoek. :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan