Suzuki gs500 brandstof systeem

ThaYankee

MF'er
17 mei 2005
33
0
Beste mensen,

Ik rijd al enige jaren op een suzuki gs500 (1991).
Maar sinds kort krijgt het brandstof systeem wat kuren. Hij pompt soms namelijk onvoldoende/geen benzine meer. Vooral wanneer ik op de snelweg rijd (hoog verbruik en toerental) dan is het na een aantal kilometertjes afgelopen. Als ik dan aan de kant van de weg ga staan blijft de motor wel gewoon lopen en als ik naar het benzine filtertje kijk pompt hij er weer gewoon benzine bij. Als het filtertje weer gevuld is en ik weer ga rijden dan begint hetzelfde liedje gewoon weer. Wanneer ik langzamer (onder de 80) rijd dan blijft hij het wel gewoon doen.
In tussentijd heb ik ook al een keer het gehele brandstof systeem los gehaald, schoongemaakt en bekeken. Dit alles veranderd niks aan dit vervelende verschijnsel. Ook is er geen verschil wanneer ik het kraantje op on, res of pri zet.
Wanneer ik de tank eraf heb en het kraantje op pri zet, dan komt de brandstof er gewoon normaal uitlopen. Aan het kraantje kan het dus al niet liggen volgens mij.
Wie kan mij hiermee helpen?
 
inderdaad .......... ik zou het in de tankontluchting zoeken.

maak aan je reserve sleutel even een touwtje (tegen het verliezen). dat touwtje maak je ergens aan je motor vast. bijv je frame net onder je tank. Dan doe je die reserve sleutel in je tankdop.

rustig de snelweg op.......en als hij in gaat houden draai je de tankdop los.......stopt het inhouden moet je het daar dus zoeken.

maak je sleutel niet aan het stuur, die moet vrij kunnen draaien, en houdt er rekening mee dat op een hobbelige weg er snel benzine uit je tank komt).....

suc6 ;)
 
Update: