Suzuki GS500 (A2 rijbewijs geschikt)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clank

MF veter aan
25 okt 2016
8.615
6.774
Helmond
Aan het begin van het jaar heb ik deze GS500 gekocht. Hij had toen samen met de vorige eigenaar zo'n 30 km met te weinig olie gelopen. Blok was dus niet goed meer. Balansas was kapot.
Ik heb er vervolgens een ander blok onder gehangen die 20.000km gelopen heeft. Daarbij gezorgd dat het nieuwe blok er een tijd tegenaan kan:
  • Nieuwe olie
  • Nieuwe bougies
  • Nieuwe filters
  • Carburateurs ultrasoon gereinigd
  • Revisiekit carburateurs geinstalleerd
  • Carburateurs gesynchroniseerd
Vervolgens liep het motortje erg goed en ben ik er zelf mee gaan rijden om alles te controleren. Daarna heb ik het volgende nog gedaan:
  • Vervangen olie en keerringen voorvork
  • Vervangen balhoofdlager
  • Vervangen choke kabel
Toen ik hem kocht zaten er al erg goede banden onder. Ook was de ketting toen pas geleden vervangen. Daar heb ik zelf dus niks meer aan gedaan.
Van alles wat ik heb gedaan heb ik de facturen van de onderdelen nog liggen.

Samenvattend: een mooie GS500 die erg goed rijdt. Hiermee is het opstappen en wegrijden.

KM stand: 46000km
Bouwjaar: 1991
WhatsApp Image 2020-07-11 at 13.13.08.jpeg




WhatsApp Image 2020-07-11 at 13.11.26.jpeg

WhatsApp Image 2020-07-11 at 13.12.51.jpeg

WhatsApp Image 2020-07-11 at 13.11.14.jpeg
 
Laatst bewerkt:
En wederom een schopje omhoog, stel dat iemand zn a2 rijbewijs net heeft moet hij/zij deze natuurlijk niet missen.
 
In 1992 op een gelijke motor gelest en rijbewijs gehaald ...........

uit jeugd sentiment in paar jaar geleden er weer eentje gekocht .........wat een miskoop was dat er was van alles mis .
Ik was dat ding zo zat dat ik hem geschonken heb aan @kapiteinkoek en die heeft er met veel moeite iets van kunnen maken .

en nu sta ik weer in de verleiding maar durf niet meer ............
suzi1.jpg
 
In 1992 op een gelijke motor gelest en rijbewijs gehaald ...........

uit jeugd sentiment in paar jaar geleden er weer eentje gekocht .........wat een miskoop was dat er was van alles mis .
Ik was dat ding zo zat dat ik hem geschonken heb aan @kapiteinkoek en die heeft er met veel moeite iets van kunnen maken .

en nu sta ik weer in de verleiding maar durf niet meer ............
Bekijk bijlage 1526664
Die kan ik me volgens mij nog wel herrineren. Volgens mij was daar ook het blok kapot door te weinig olie toch?

Ik weet verder niet wat er allemaal mis mee was, ik weet wel dat degene die hier bij mij staat nu helemaal goed is. Ik heb hem grofweg aangepakt zoals Kapiteinkoek toen ook aan die andere had gedaan.

Het staat je sowieso eens vrij om een keer te komen kijken. Goede koffie heb ik niet, een bakkie oplos of thee kan ik wel voor je zetten. Maak er in het ergste geval een mooie rit van deze kant op met bij mij slap ouwehoeren over motoren.
 
In 1992 op een gelijke motor gelest en rijbewijs gehaald ...........

uit jeugd sentiment in paar jaar geleden er weer eentje gekocht .........wat een miskoop was dat er was van alles mis .
Ik was dat ding zo zat dat ik hem geschonken heb aan @kapiteinkoek en die heeft er met veel moeite iets van kunnen maken .

en nu sta ik weer in de verleiding maar durf niet meer ............
Bekijk bijlage 1526664

Er was eigenlijk maar weinig mis mee, ik wilde hem van de hand doen maar bij de proefrit gaven de carburateurs kuren. De oorzaak heb ik nooit gevonden. Ding staat sindsdien bij moeders in de schuur want heb er ivm werk totaal geen tijd meer voor gehad. Op zich loopt hij wel maar wel met karakter zullen we maar zeggen, een beginnend bestuurder zal er niet goed mee kunnen rijden :P Ik verdenk de gasschuiven en geleiders, misschien de membranen ook nog. De rest heb ik destijds vervangen.
 
Er was eigenlijk maar weinig mis mee, ik wilde hem van de hand doen maar bij de proefrit gaven de carburateurs kuren. De oorzaak heb ik nooit gevonden. Ding staat sindsdien bij moeders in de schuur want heb er ivm werk totaal geen tijd meer voor gehad. Op zich loopt hij wel maar wel met karakter zullen we maar zeggen, een beginnend bestuurder zal er niet goed mee kunnen rijden :P Ik verdenk de gasschuiven en geleiders, misschien de membranen ook nog. De rest heb ik destijds vervangen.
Ik dacht dat je die toen al wel succesvol had verkocht. Of was dat een andere?

Was de compressie nog wel goed?
Wel eens aan gedacht gewoon andere carburateurs te plaatsen?


Omdat het toch een verkooptopic is:
De mijne heeft niet zulk karakter. Ding start makkelijk, rijdt makkelijk en ziet er erg goed uit. Alleen wordt het nogal krap in de garage haha.
 
Ik dacht dat je die toen al wel succesvol had verkocht. Of was dat een andere?

Was de compressie nog wel goed?
Wel eens aan gedacht gewoon andere carburateurs te plaatsen?


Omdat het toch een verkooptopic is:
De mijne heeft niet zulk karakter. Ding start makkelijk, rijdt makkelijk en ziet er erg goed uit. Alleen wordt het nogal krap in de garage haha.

De motor reed perfect maar precies tijdens de proefrit kreeg de koper problemen. Dat was eigenlijk maar beter ook want hij wilde er mee naar Kroatië rijden en dan is het nogal kut als je halverwege stil komt te staan :P
Ik heb ze twee keer schoongemaakt, de gasnaalden, buizen, alle oringen en vlotternaalden vervangen maar het probleem bleef. Moeilijk stationair lopen, hikken en vermogen verlies tijdens rijden. Ik wilde een vervangende goed werkende set carburateurs halen bij BPH want daarmee zou het in 1x weer een GS in supergoede staat zijn. Gewoon geen tijd voor gehad dus hij staat nu nog steeds onder een doek te verstoffen.
 
De motor reed perfect maar precies tijdens de proefrit kreeg de koper problemen. Dat was eigenlijk maar beter ook want hij wilde er mee naar Kroatië rijden en dan is het nogal kut als je halverwege stil komt te staan :P
Ik heb ze twee keer schoongemaakt, de gasnaalden, buizen, alle oringen en vlotternaalden vervangen maar het probleem bleef. Moeilijk stationair lopen, hikken en vermogen verlies tijdens rijden. Ik wilde een vervangende goed werkende set carburateurs halen bij BPH want daarmee zou het in 1x weer een GS in supergoede staat zijn. Gewoon geen tijd voor gehad dus hij staat nu nog steeds onder een doek te verstoffen.
Dan is het inderdaad relaxter als dat gebeurt voordat iemand hem heeft gekocht ja. Vooral als je er je tijd in hebt gestopt wil je hem goed afleveren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan