Suzuki GS1000 wordt heet en gaat daarna niet harder dan 100

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
De machine heeft een tijd stilgestaan.
Kleppen zijn gesteld.
Rijdt de eerste 4 km zonder problemen ,hij kan nadat die op de snelweg (rijdt dan gewoon 130-140) begint te brommen en stagneren zomaar beneden de afrit uitvallen. Vervolgens moeilijk starten en dan zo weer wegrijden , als er niets aan de hand is. Maar zodra die moet presteren komt het euvel terug en rijdt niet harder dan 100.
Omdat het vermoeden dat het elektrische is , CDI, 2 Bobines , pick-ups gewisseld.
Bougies zijn bruin-zwartbruin. (het zwarte kan de olie zijn)
Ik weet even niet waar ik het moet zoeken, iemand een hint?
 
M Ik heb zelf ook een Gs1000 welke ik 2 jaar geleden opnieuw heb opgebouwd (contact puntjes vervangen voor Dyna S ontsteking) dus het zelfde principe als die jij hebt. Mij eerste gevoel zegt dat het een brandstof probleem is. Ik neem aan dat als je de benzine slang er vanaf haalt dat de benzine er dan uitstroomt. (als test kan je de tank volgooien en dan via de benzine slang een jerrycan vol gooien met de tankdop erop want het zou ook een vacuum in de tank kunnen zijn)

Verder zitten er op er op de carburateur bank 4 aansluitingen voor een slang
* 1 Benzine toevoer
* 1 Vacuum voor benzine kraan
* 2x vlotterkamer beluchting

Nu ben ik benieuwd of de poorten voor de vlotterbeluchting niet dicht gezet zijn want als er geen lucht in/uit kan kan je ook de gekste dingen krijgen met de vlotterniveau.

Ook zou je nog even kunnen controleren of de ontsteking een sterke vonk geeft (vooral als de motor warm is) want de kill switch kan erg geoxideerd zijn naar die paar jaar dat i rond rijd (dit had ik ook en gaf een erg zwakke vonk)
Ik ga zeker vandaag nog testen of ik die hoeveelheid haal die nodig is., de poorten vd ontluchting heb ik niet gechecked maar daar zit op dit moment geen slangetje op. Ga ik ook nog doen. Ik heb geen vonkentester, volgens WPHB zou die 8mm moeten zijn.

Maar ik ga op Daddyphilipsen z'n advies even eerst de laad stroom meten via ZOT z'n handleiding.
 
heb je een compressie meter ?
zo ja, gaan rijden tot ie niet meer vooruit wil, bougies er uit en meten maar. best 1 meten en weer gaan rijden. de boel niet de tijd geven genoeg af te koelen.
 
1399657

@Janbros ik heb een compressiemeter, dus kan testen
@daddyphilipsen hier de waardes.
 
Indien aanwezig, heeft de regelaar goede verbinding met massa?>
De massa van de regelaar gaat met een kort snoertje , direct onder de bout waarmee die (regelaar) op de "ankerplaat" gemonteerd zit.
Ik heb met de meter gemeten 0,1 Ohm tov min accu

Reinhoud, ik meen dat de gSRecources met minder werken:
TGSR-Stator Papers
Bedankt voor de tip met de regelaar, ga proberen toch een origineel te krijgen
 
De massa van de regelaar gaat met een kort snoertje , direct onder de bout waarmee die (regelaar) op de "ankerplaat" gemonteerd zit.
Ik heb met de meter gemeten 0,1 Ohm tov min accu

Reinhoud, ik meen dat de gSRecources met minder werken:
TGSR-Stator Papers
Bedankt voor de tip met de regelaar, ga proberen toch een origineel te krijgen
Originelen zijn slechte kwaliteit, dit is iets waar aftermarket een betere keus is
 
Ok , andere Spanningsregelaar 14,4 Volt
Probleem is hetzelfde (en ik had echt verwacht dat dit bottleneck was)
Andere tank (met andere kraan)
1401192


Zelfde route gereden Soerendonk-Budel> A2 (afslag Budel) > weert noord en daar begint hij weer te brommen en niet vooruit te branden max 130.teller
Compressie thuis gemeten:
1401193
 
Probleem is dat het een berucht stukje A2 is en altijd tievus druk is, en altijd zo'n klein blik links rijd denkend dat ie Verstappen is.
Denk ik ook als ik in mijn 107 rijd,en hij gaat harder als die 1000 van je
;) :Y
Ik zou zeggen monteer eens een doorzichtige benzineleiding en kijk of er geen luchtbellen in ontstaan.
 
Ok , andere Spanningsregelaar 14,4 Volt
Probleem is hetzelfde (en ik had echt verwacht dat dit bottleneck was)
Andere tank (met andere kraan)
Bekijk bijlage 1401192

Zelfde route gereden Soerendonk-Budel> A2 (afslag Budel) > weert noord en daar begint hij weer te brommen en niet vooruit te branden max 130.teller
Compressie thuis gemeten:
Bekijk bijlage 1401193
er zitten diverse opstoppingen tussen tank en vlotterbak, waaronder filtertjes, slang, vlotters etc.
 
Tussen Tank en Carb zit alleen 8mm zwarte slang. (geen filter)
De vlotters zijn nat afgesteld: 4mm onder vlotterbakdeksel, zoals we altijd doen in de bankschroef, los van de motor en test-tankje hangend op 1 meter hoger.
Wil die wel opnieuw afstellen, maar meestal is het goed.
 
Tussen Tank en Carb zit alleen 8mm zwarte slang. (geen filter)
De vlotters zijn nat afgesteld: 4mm onder vlotterbakdeksel, zoals we altijd doen in de bankschroef, los van de motor en test-tankje hangend op 1 meter hoger.
Wil die wel opnieuw afstellen, maar meestal is het goed.
Loopt die slang nog steeds zo vlak langs het motorblok?
 
Tussen Tank en Carb zit alleen 8mm zwarte slang. (geen filter)
De vlotters zijn nat afgesteld: 4mm onder vlotterbakdeksel, zoals we altijd doen in de bankschroef, los van de motor en test-tankje hangend op 1 meter hoger.
Wil die wel opnieuw afstellen, maar meestal is het goed.
suzuki-gs1000-1978-c-general-export-e01-carburetor-gs1000chcec_bigsue0213fig-12_41ec.gif

nr 46,45 en 12 zitten ertussen. 12 heeft vaak ook nog een gaasje erop.
 
suzuki-gs1000-1978-c-general-export-e01-carburetor-gs1000chcec_bigsue0213fig-12_41ec.gif

nr 46,45 en 12 zitten ertussen. 12 heeft vaak ook nog een gaasje erop.
Hij heeft al een andere set gemonteerd,het zou wel heel toevallig zijn als ie ook dicht zou zitten,volgens mij zit hij gewoon de benzine
te kokkerellen met die slang tegen het blok aan,origineel hoort het zo ook niet te zitten maar zit de opening aan de achterkant van de kraan.
 
1401222

1401224
De slang ligt echt vrij achter de carbs, dit is een origineel GS1000 kraan
Misschien die filters van de vlotterbakjes, wat Zot aangeeft? maar dat zou bij beide sets dus verstopt moeten zijn.
Er wordt al gezegd om het blok open te maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan