Suzuki GS1000 wordt heet en gaat daarna niet harder dan 100

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
De machine heeft een tijd stilgestaan.
Kleppen zijn gesteld.
Rijdt de eerste 4 km zonder problemen ,hij kan nadat die op de snelweg (rijdt dan gewoon 130-140) begint te brommen en stagneren zomaar beneden de afrit uitvallen. Vervolgens moeilijk starten en dan zo weer wegrijden , als er niets aan de hand is. Maar zodra die moet presteren komt het euvel terug en rijdt niet harder dan 100.
Omdat het vermoeden dat het elektrische is , CDI, 2 Bobines , pick-ups gewisseld.
Bougies zijn bruin-zwartbruin. (het zwarte kan de olie zijn)
Ik weet even niet waar ik het moet zoeken, iemand een hint?
 
kun je zelf niet even die van de 750 op de 1000 proberen, zoveel werk is dat niet toch?
, wat is veel werk, er moeten nogal wat stekkertje gefabriceerd worden, en die kabel van de pickups loopt niet erg gemakkelijk.
Met de stroboscoop net even gekeken: stationair netje op de F markering en zodra je gas geeft loopt hij tot max -35 voorontsteking.
Vreemde is ook dat de eerste 4 km de machine ook keurig loopt, dus dan zijn de nokkenassen ook niet zomaar verkeerd.
Wat ik kan doen is 4 nieuwe bougies en/of bougiedoppen.
Heeft de motor voorheen wel goed gelopen en wat is er daarna veranderd?
Motor is niet lopend gekocht , wilde ook niet met die vernachelde contactpunten.
 
Hoeft niet.. als de klep net niet meer sluit.. Ik heb hetzelfde gehad met een dnepr. De vorige eigenaar gebruikte ook loodvervanger. Er zat ee zeer harde, glazige laag om de klepstelen..
 
misschien heb je hier wat aan, er wordt geschreven dat je niet de componenten door elkaar kunt gebruiken, maar heb geen zin het helamaal te lezen, maar ook zijn snelheid is kut
https://www.classicmechanics.com/suzuki-gs850g/
Ik heb het stuk helemaal doorgelezen, alleen zijn snelheid is direct k*t, bij mij pas na 4 a 5 km. De man was denk ik ook in de veronderstelling dat de motor linksom draait , maar AZ draait hij toch echt rechtsom.
 
Ik acht de kans groter dat er een klep of meerdere kleppen zijn verbrand,ik zou zeggen test de compressie eens of nog beter doe een lektest.
Als het blok heet word heb je waarschijnlijk met een te arm mengsel gereden en dat vinden met name de uitlaatkleppen niet fijn.
 
Ik zou beginnen met het BDP bepalen, en dat met een stift op de rotor zetten, en dan gaan kijken of de waarde controleren met lopende motor, dan weet je in ieder geval zeker dat je timing al of niet in orde is
 
en RG-gamma, het zal toch niet!
Blok hebben we nog niet gekeken, ding leek me namelijk vrij jong te zijn qua km's
Zou toch de compressie maar eens meten,als het blok om wat voor reden dan ook te heet is geworden gaat dat niet lang goed.
Zeker niet met zo,n toch al krappe klepspeling.0,03-0,08 is extreem weinig er hoeft dan maar iets niet goed te staan en het is feest,de meeste motoren
zitten boven de 0,10,zeker die uit het luchtgekoelde tijdperk.Uit het tijdperk van die motoren was de benzine ook nog loodhoudend en dan kom
je er makkelijker mee weg dan met de huidige benzine.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou beginnen met het BDP bepalen, en dat met een stift op de rotor zetten, en dan gaan kijken of de waarde controleren met lopende motor, dan weet je in ieder geval zeker dat je timing al of niet in orde is
Ik heb het BDP met de T op de rotor gekeken, komt overeen, had eerder gezegd dat er geen markering op stond , maar had niet goed gekeken! Er staat een T met streepje en een F met streepje, voor de max voorontsteking staat niets. Maar zoals filmpje klopt dat wel
 
1399126
 
Ik heb het BDP met de T op de rotor gekeken, komt overeen, had eerder gezegd dat er geen markering op stond , maar had niet goed gekeken! Er staat een T met streepje en een F met streepje, voor de max voorontsteking staat niets. Maar zoals filmpje klopt dat wel

assumption is the mother......
Als er veranderingen zijn gedaan, zou ik eerst zelf willen weten of de merktekens wel kloppen
 
Hmm je heb nu een 1000cc die denkt dat ie een 100cc is,lijkt mij toch dat er ergens iets goed mis is.
Je heb zo,n beetje alles al gewisseld,blijft er niet veel anders over dat dat er in het blok inwendig iets niet goed is.
Hetzij de nokkenas timing of iets met de kleppen wat niet goed is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan