Suzuki GR650 / Tempter Topic

KwaSuz

MF veteraan
Donateur
20 aug 2006
10.012
9.914
Het mooiste stukje Friesland
Welnu.... sinds gister eigenaar van een Suzuki GR650 Tempter.
Waarom? Ik heb al projecten genoeg, schuur vol en te weinig tijd.
Op zich is het type motor al niks voor mij, sjopper of custom :N

Op het net zwerft er hier en daar een foto rond van een waanzinnig verbouwde GR.
Deze dus:

full


Hier op MF is ook iemand bezig met een GR Scrambler, ben erg nieuwsgierig naar het eindresultaat.

Waarom dan toch die GR.... kwam op m'n pad en voor ik het wist stond 'ie in de tuin :X
Het kan soms zo snel gaan _O-

full


Op zich een hele nette fiets....... met wat uitdagingen :+
-Accu zou langzaam leeglopen bij stilstand, nieuwe accu vorig jaar gekocht.
-1 Knipper ontbreekt achter :Z
-Verbruikt olie en rookt....

Geen proefrit gemaakt (pisweer), wel gestart en eerlijk is eerlijk, sloeg snel aan (met koude motor) ff choken en daarna liep hij heerlijk mooi rond.
En het geluid *O* , zitten 2 nette jama vervangingsdempers op.

Vandaag maar eens bekeken wat ik gekocht heb.

full


:X Ik heb wel zo'n vermoeden waar de olie bleef, kan niet zien waar het nu precies vandaan komt.
Dan zal er wel niet veel meer in zitten......
Heb vanmiddag ruim 4 ltr olie afgetapt........ terwijl er maar 2,4 liter in hoort :o

Het mooie van die ouwe Suzuki's is dat heeeel veel onderling uitwisselbaar is, zo had ik nog een oliefilter, bougies , olie klaarstaan voor de gsx750.
Ook een eventueel lekkend benzine kraantje en vlotternaaldjes met pakkingen heb ik nog liggen, zou moeten passen.

Eerst maar eens een proefrit maken en kijken of mijn GR gevrijwaard is en blijft van het gevreesde 3e versnellings probleem -O-
 
Oh en dit is een beetje een open topic, dus voel je vrij om wat te plaatsen.
Zolang het maar over een GR gaat dus, blijft oma ook wat langer weg. :+

Heeft trouwens iemand nog een WPHB op zijn of haar pc staan?
Ik heb al gegoogeld maar krijg alleen maar meldingen dat de pagina's niet meer bestaan of alle alarmbellen van de virusscanner beginnen te loeien.
 
Laatst bewerkt:
Nu ik toch achter de pc zit....

De plannen zijn om A, eerst proefritje te maken. B, goed lopend te maken en olieprobleem te verhelpen. C, ontladen van accu te bekijken. Misschien laadt hij wel niet bij tijdens het rijden.
Volgorde B en C misschien wel omdraaien :P

Dan pas beginnen met verbouwen en aanpassen, zal niet zo heel schokkend worden.
Heb nog een setje spaakwielen liggen van een gs750, nette vorkpoten van een gsx750 waardoor er dubbele schijven op kunnen.
Het zadel aanpassen, lelijke beugel verwijderen en andere knippers.

Mijzelf kennende word de lijst vanzelf langer :)
Het word dus een beetje in stijl van die witte GR.

Of...
full


Of...
full


,
full



Deze laatste word toch wel al een beetje extreem..... :/
 
Laatst bewerkt:
Die zwarte is wel gaaf op het lelijke stuur na, maar die onderste is ook wel erg dik! Wel een gave brommert en zeker het geluid wat ze maken is top *O*
 
Ik hoop toch dat ik iets kan creëerden wat op die witte uit de eerste post en bovenste uit de 2e post gaat lijken. Beetje Engels ,Triumph achtig.

Viel mij net pas op, die zwarte heeft stereo vering :? Origineel is mono shocker.
 
En volgens mij heb ik nog een knipperlicht ergens. Ik heb alles wat ik kon vinden van de GR meegegeven aan de koper maar nog niet zo lang geleden kwam ik een knipperlicht tegen wat ik niet kon thuisbrengen. Zou zomaar van de GR kunnen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan