Suzuki GR650 / Tempter Topic

_O- Wil eigenlijk eerst een beetje "mild" beginnen.... heb al extreme veel projecten staan, maar wie weet..... :+

Not just for the show..... :} :}

full



full



:} :} :} :} :} :}

quote van de eigenaar...... Houston, we have a problem... -O-
full
 
Ja,ja,ja... :9~
Ik wil ook al jaren een z900 dirt tracker bouwen van alle restjes die ik nog her en der heb liggen.
full


Krijg ik vast ruzie hier mer de puristen _O-
 
Aangezien ik toch eigenlijk een klein proefritje wil maken voordat ik alles ga verbouwen, eerst maar eens de olie ververst dus.... nu met 2,8 ltr ipv 4+ltr :X

Kijken of het luchtfilter schoongemaakt moet worden ofzo.... is van schuim, dus misschien opnieuw in olieën..... ofzo :X ....

B|
full


1x raden waar al dat schuim gebleven is .... :')

full


Ach, heb er wel beetje ervaring mee. En het zijn er nu maar 2 ipv 4 .

Op zoek naar een ander filter schrok ik wel beetje van de prijs.... 61 euri :X voor een origineel filter, gelukkig heeft roukema een vervanging voor 2 tientjes.
Ik moet alleen iets vinden op de aansluiting van het filter op het filterhuis, hier zat ook een schuimrubber laagje op om het geheel luchtdicht af te sluiten en dit is ook geheel vergaan.

Maar..... ik kon het toch ook niet laten.... *O*

full


Gr650 achterwiel, moet ipv de gs750 naaf komen van het setje die ik vorig jaar eens gekocht had.
full


Ik wil ze zelf gaan omspaken met rvs spaken, mocht mijn geduld opraken.... mijn pa heeft dit al eens gedaan met MZ velgen en heeft iets meer geduld.... en tijd _O-

Ook heb ik nog een paar nette voorpoten staan van een gsx750, ook 35mm, waardoor ik dus dubbele schijven vóór kan monteren..... mèt klauwen dus welteverstaan.
Volgens info op het www kan het zijn dat ik vulbusjes nodig heb voor de klauwen omdat de vork van een GR 20mm breder is dan een GSX of GS.
:W
 
WEL mijn inspiratiebron.....

full


Ik zie mezelf al door de polder cruisen op zondagochtend :]

Vroeg me af.. begin je oud te worden als je kleinere/lichtere motoren begint te waarderen :?

Ach wat... heb nog 1100's en 900 en 1000 staan ,genoeg te compenseren _O-
 
Kleine update om dit topic weer eens omhoog te schoppen.....

de papieren versie van het wphb gescored *O*

full


de carbs hebben lekker liggen trillen in een badje (met dank aan grote forum-VRIEND :W )
voorzien van nieuwe slangetjes en rubbertjes.

full


en de velgen van de gs ontspaakt en lekker laten glimmen, niet nieuw maar goed genoeg.

full



Plannen zijn om zo'n dhz verzink set aan te schaffen en de spaken opnieuw te verzinken.
Heb vaker kleine hoeveelheden die ik wil laten verzinken en gewoonweg te weinig voor wat ik ervoor moet betalen voor 1 verzinkbeurt bij een verzink bedrijf.

als er mensen zijn met ervaring met zo'n dhz setje hoor ik het graag.
 
Plannen zijn om zo'n dhz verzink set aan te schaffen en de spaken opnieuw te verzinken.
Heb vaker kleine hoeveelheden die ik wil laten verzinken en gewoonweg te weinig voor wat ik ervoor moet betalen voor 1 verzinkbeurt bij een verzink bedrijf.

als er mensen zijn met ervaring met zo'n dhz setje hoor ik het graag.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, er staan een hoop filmpjes op Joetjoep, ga je ze eerst stralen dan?

Leuke update verder!
 
Hey Wynand :W
Je kan ze ook elektrolythisch ontdoen van roest en oude zinklaag, al heb ik wel ergens gelezen dat hierdoor het metaal brosser wordt en dat wil ik volgens mij met spaakjes niet hebben :N
Kan alleen dat artikel nergens meer terug vinden, maar kan het altijd nog stralen ja.

Leo :W , bedankt. heb net gereageerd in het gt750 topic.
Volgens mij is het mat verzinkt en persoonlijk zou ik het liever wat glanzend zien.
Is denk ik gedaan volgen hobbybob methode met water met een zuuroplossing, zinkanode en stroom.
Zou er misschien een glansoplossing kunnen toevoegen, maar scheikunde was niet echt mijn ding op school. iets met klok en klepel dus..... :$
 
Op you-tube werd er een zout, magnesium sulfaat en suiker :9 aan toegevoegd voor een glanzend resultaat.
Die arme man was ook tussentijds aan het poetsen met staalwol.
We gaan het uitzoeken :W
 
Goedevavond, ik wil een Tempter kopen, heb je informatie waar ik op moet letten ,ik lees 3de versnelling en benzine kraan,

Wie kan me adviseren,

Mvgr

Stress
 
Inderdaad, 3 versnelling kan janken.
Tandwielen schijnen nogal slecht gehard te zijn, en de derde versnelling wordt nu eenmaal het meest ge/mis-bruikt.
Latere versies schijnen hier minder last van te hebben maar zoveel zijn er niet van geleverd vanwege slechte verkoop resultaten.

Benzine kraan die lekt komt bij veel oudere motoren voor, niet alleen Suzuki.

Wat ook een kwaal is, WEL specifiek Suzuki is het elektrische laad gedeelte. Dynamo en gelijkrichter zijn regelmatig ter ziele. (bij iedere oudere Suz, ook bij de Gr650)

Verder kan ik alleen zeggen dat er een lekker geluidje uit komt *O* , verder ben ik nog niet gekomen.... Nog geen proefrit kunnen maken..... :+

Als de prijs goed is..... Gewoon kopen.... :P
 
Laatst bewerkt:
Bij mij wel :+ nog steeds :+

Ben wel ergens mee bezig.....
full


In mijn hoofd, heb ik het plaatje al af, en daar horen zeker die lelijke chrome plastic knipper niet bij.

Ik kon goeiekoop aan setje knippers komen van een intruder, maar daar zit ook van dat chrome op... en dan nog eens lelijk en verweerd.
Maar als ze zwart zijn icm witte glaasjes, kan het misschien wel eens wat worden :?

Volgens het www kun je chrome op plastic eraf krijgen mbv bleekmiddel.

Van L naar R,
knipper waar het chrome door verwering al los was gekomen en dus nog het minste chrome opzat.

2 knippers met vaste chromelaag, na 3 badjes

rechtse is nog onbehandeld

Het gaat..... langzaam.... maar het gaat.
Het bleekmiddel is snel verzadigd door het chrome, zit in een bakje waar drie knippers in passen.
Na 24 uur heb je de meeste reactie wel gehad en eigenlijk tijd voor nieuw bleek.

we zullen zien hoe het wordt.....
 
Bij mij wel :+ nog steeds :+

Ben wel ergens mee bezig.....
[afbeelding]

In mijn hoofd, heb ik het plaatje al af, en daar horen zeker die lelijke chrome plastic knipper niet bij.

Ik kon goeiekoop aan setje knippers komen van een intruder, maar daar zit ook van dat chrome op... en dan nog eens lelijk en verweerd.
Maar als ze zwart zijn icm witte glaasjes, kan het misschien wel eens wat worden :?

Volgens het www kun je chrome op plastic eraf krijgen mbv bleekmiddel.

Van L naar R,
knipper waar het chrome door verwering al los was gekomen en dus nog het minste chrome opzat.

2 knippers met vaste chromelaag, na 3 badjes

rechtse is nog onbehandeld

Het gaat..... langzaam.... maar het gaat.
Het bleekmiddel is snel verzadigd door het chrome, zit in een bakje waar drie knippers in passen.
Na 24 uur heb je de meeste reactie wel gehad en eigenlijk tijd voor nieuw bleek.

we zullen zien hoe het wordt.....

Leuk dit, ik herken veel van jouw probeersels!! heerlijk.

Het merk bleek schijnt nogal wat invloed te hebben, en heb jij ook last van een geelachtige dikke laag die achterblijft? hier las ik over op internet...
 
@Leo, als er op het Huizerstrand glimmende vissen 8-) aanstromen weet je waar het gebleven is......
Netjes bij het recycling perron ingeleverd natuurlijk..... Tsssss :+

@wynand,ook als jij misschien glimmende vissen ziet .... It wasn't me :P
Verschillende merken en soorten heb ik niks over gelezen, ook geen last van gelige gloed/residu na afspoelen in water.
Er schijnt wel iets te zijn wat beter werkt, maar dat soort chemicaliën kan ik niet bij de Lidl halen. Scheikunde was niet mijn sterkste vak op school -O-
 
Knippers liggen inmiddels in badje nr 5, het gaat nog steeds...... Langzaam.... :Z

Aangezien de Amerikaanse versie gr650 Tempter heet, eens gegoogled op Suzuki tempter....

:9 wauw, krijg je relatief nieuwe caferacers in spé te zien....

Voorzien van een 400cc 1 cylinder met trommelremmen voor en achter.
Blok is een kleine versie die je hier in de savage aantreft, helaas alleen verkrijgbaar in het land van de rijzende zon.
Via eBay één in de uk voor 2500 GBP.....

Tot zover de zin en onzin.....
 
y
mocht je nou tot het inzicht komen dat er teveel projecten lopen
dan ... kunnen we praten over overname van
de fiets mits onderdelen in goede staat..

Huubmans
Welnu.... sinds gister eigenaar van een Suzuki GR650 Tempter.
Waarom? Ik heb al projecten genoeg, schuur vol en te weinig tijd.
Op zich is het type motor al niks voor mij, sjopper of custom :N

Op het net zwerft er hier en daar een foto rond van een waanzinnig verbouwde GR.
Deze dus:

[afbeelding]

Hier op MF is ook iemand bezig met een GR Scrambler, ben erg nieuwsgierig naar het eindresultaat.

Waarom dan toch die GR.... kwam op m'n pad en voor ik het wist stond 'ie in de tuin :X
Het kan soms zo snel gaan _O-

[afbeelding]

Op zich een hele nette fiets....... met wat uitdagingen :+
-Accu zou langzaam leeglopen bij stilstand, nieuwe accu vor
ig jaar gekocht.
-1 Knipper ontbreekt achter :Z
-Verbruikt olie en rookt....

Geen proefrit gemaakt (pisweer), wel gestart en eerlijk is eerlijk, sloeg snel aan (met koude motor) ff choken en daarna liep hij heerlijk mooi rond.
En het geluid *O* , zitten 2 nette jama vervangingsdempers op.

Vandaag maar eens bekeken wat ik gekocht heb.

[afbeelding]

:X Ik heb wel zo'n vermoeden waar de olie bleef, kan niet zien waar het nu precies vandaan komt.
Dan zal er wel niet veel meer in zitten......
Heb vanmiddag ruim 4 ltr olie afgetapt........ terwijl er maar 2,4 liter in hoort :o

Het mooie van die ouwe Suzuki's is dat heeeel veel onderling uitwisselbaar is, zo had ik nog een oliefilter, bougies , olie klaarstaan voor de gsx750.
Ook een eventueel lekkend benzine kraantje en vlotternaaldjes met pakkingen heb ik nog liggen, zou moeten passen.

Eerst maar eens een proefrit maken en kijken of mijn GR gevrijwaard is en blijft van het gevreesde 3e versnellings probleem -O-
 
:+
Heb ook 3 x moeten kijken Wynand, zittum in de bovenste 4-5 regels.....

Sorry Huubmans, ik zit inmiddels te ver in het project om nog te stoppen _O- en ik heb 'um tussen neus en lippen door aan m'n vriendin beloofd :X ..... mocht ze d'r A-tje nog halen.....

Heb geen verdere updates..... ja de knippers zijn kaal en ik, als boekjes-feteshist, heb nog een originele owners manual op MP gescoord *O* ........... _O-

Ohja, en van een vriendelijke mede MF-er een paar zijkapjes gekregen ZONDER afgebroken nokjes ....... wederom *O*

:W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan