Suzuki GN 250 ---> caferacer

misirlou

MF veteraan
Lid geworden
19 mrt 2007
Berichten
2.127
Waarderingsscore
9
Locatie
kortrijk
Facebook
Ik heb misschien de kans om goedkoop een Suzuki GN 250 1995 met 10000km te kopen.
Iemand ervaring hiermee deze om te bouwen en wat voor problemen die geven zoals verlagen vork, clip ons, ander zadel/kont, achtervering, bandenkeuzes achteraan...

Het gaat dus om dit model (foto's via google maar staat origineel en proper).

1986%20Suzuki%20GN%20250cc.jpg


2004%5C12%5C14%5Cbikepics-257893-full.jpg
 
Nadeel aan deze verkoop: papieren kwijt en staat al goeie 5 jaren op stal...wat dan zijn eigen problemen zal meebrengen.

PS Is belgische motor om in Belgie rond te cruisen.
 
Leuk ding. Ik weet niet wat je voor ogen hebt, maar een caferacer uiterlijk wordt wel wat lastiger gezien de opbouw van het frame en de lengte. Idealiter wil je dan een frame waarvan de middenbuis in een recht stuk naar de kont loopt. Dus niet eerst schuin naar het midden van het frame en dan een knik naar de achterkant. Je blijft dan prutsen om er iets van te maken. Het is dan wat moeilijker om de tank in een lijn te krijgen met een korte zit. Ook de lengte van de voorvork zal je moeten aanpassen >> inkorten klinkt leuk, maar pas op dat je balhoofdhoek niet te stijl wordt.. Ik zeg niet dat het niet kan. Onderstaand project is volgens mij ook een gn 250:

left+gn250.jpg
 
Mooi spul. Hier zie je ook dat het zitje recht doorloopt naar de tank. Ik heb zelf de gn250 niet onder handen genomen, maar vermoed dat je het frame behoorlijk moet aanpakken.
 
Deze heeft waarschijnlijk frame na schokdempers afgezaagd, vering wat naar boven gebracht en langere schokdempers achteraan.

P030411_16110001.jpg
 
Als dit hem is dat is de helft al gedaan voor je.
Ik zou de voorvork nog korter maken.
 
Nee is een foto die ik op het net gevonden heb.
Deze die ik kan kopen staat compleet origineel.

Als dit hem is dat is de helft al gedaan voor je.
Ik zou de voorvork nog korter maken.
 
Ik zou het gewoon doen,als je een klein beetje handig bent kan je er een leuke caféracer van maken.
Deze wielen zou je gewoon kunnen gebruiken,voorvork korter maken,dan hoeft het ook niet te veel te kosten,of is dat weer echt iets Nederlands?
 
Ik zou het gewoon doen,als je een klein beetje handig bent kan je er een leuke caféracer van maken.
Deze wielen zou je gewoon kunnen gebruiken,voorvork korter maken,dan hoeft het ook niet te veel te kosten,of is dat weer echt iets Nederlands?

Dat was het plan zo ongeveer.
Achterwiel is borderline voor caferacer look maar zeker te doen.
Voorvork kan ik doorsteken door bovenste kroonplaat en als dat niet genoeg is om een rechte lijn te bekomen kan ik de schokdempers achteraan vervangen.

Degelijk spuitwerk moet er wel aan te passen komen vind ik maar dit moet sowieso een low budget project zijn.

Er staan al 2 moto's in huis :] en dit project heeft een GO gekregen na lang lobby-werk bij de vrouw *O*
 
Hey Misirlou

Ik sta op het punt om een GN 125 te kopen met hetzelfde idee als jij.

Heb je veel problemen ondervonden?
 
Ja het grootste probleem was dat de eigenaren of familie ervan toch dachten dat ze een goudmijn in handen hadden.
Meer dan 250€ wou ik echt niet geven voor dit ding en was het overigens ook helemaal niet waard.
Zij zagen er waarschijnlijk nog een 0 achter mijn geboden bedrag.
Vijf jaar stilstand en geen papieren brengt redelijk wat kosten met zich mee zoals iemand zoeken die zijn kader met papieren weg doet ofzo.

Ik ben nog altijd op zoek naar een leuk projectje maar passief, ik weiger woekerprijzen te betalen voor wrakken wegens de caferacer trend.


Hey Misirlou

Ik sta op het punt om een GN 125 te kopen met hetzelfde idee als jij.

Heb je veel problemen ondervonden?
 
Ik heb een gn 250 gehad! Heel betrouwbaar!(heb er een soort bobber van gemaakt) Weet niet hoe groot en zwaar je bent maar erg veel power zit er niet in. Leuk voor in de stad rondje om de kerk! Voorpoten doorsteken, clip-ons.
Je kan door een stevige rechte zadelpan te maken, en je tank iets te verhogen een aardig rechte lijn proberen te maken.
Ik vindt het frame echter meer geschikt voor een brattstyle of bobber. Mocht je nog vragen hebben laat maar weten.!
Motor staat ook op mijn blog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan