Suzuki Address 110

Dank je, Jowie! Dat moet vast lukken. Motorscooteren is leuk, de mensen die er niets van willen weten, hebben het nog nooit gedaan. Maar motorrijden blijft mooier, motorscooter voor w-w praktischer. Benieuwd of ik nog steeds 1 op 46 kan halen met vlot rijden.
 
MONOMUIS zo denk ik er ook over! Heb mijn Suzuki ux 150 intussen ook al 8 jaar en er zelf bijna 62000 k.m. mee gereden ( gekocht met 455 k.m.) En dan mijn oude trouwe yamaha bt 1100 bulldog, 11 jaar geleden niieuw gekocht met nu bijna 85000 duizend op de teller.
 
Heb ik ook nog gehad, de Sixteen 150. In 2009 gekocht, maar ingeruild op een X-City 250. Toen miste ik schakelen en dus weer een gewone motor gekocht. Maar goed, nu dus een scoot erbii, die ook dit de pekel kan. :)
 
Zo dan. Gister opgehaald bij MVM Motoren in Soesterberg. Eip stond er ook nog, om 'm te aanschouwen. Witte voorkap zit er nog op, maar die wisselen we binnenkort wel voor antraciet. Heb er tot nu toe nog maar +/- 100km op gereden (vanavond nog even een rondje), weinig tijd gehad dit weekend. Inrijden in de stad gaat prima... gas mag maar half open, maar dat lukt natuurlijk niet. Vol gas doe ik echter nog niet.

Enige (deels grote) nadeel, wat ik ook al op de Sixteen 150 had, is dat men denkt dat je een bromscooteraar bent. Automobilisten hebben een schijthekel aan bromscooters als ze voor ze komen rijden (want max 40km/u en ze trekken nog langzamer op dan een scootmobiel), dus doen ze er alles aan om voor te piepen. Zo was ging ik van een route waar brommers niet mogen komen tussen twee auto's door om een woonwijk in te komen met véél rotondes (Vathorst) en kroop ik tussen de auto's door en bij groen het gas erop en rechterbaan pakken wat snel van 2 naar 1 ging. Dame in een dikke Audi is niet de meest slimme, dus herkent het verschil niet tussen brommer of motorplaat [en beseft zich niet dat daar nooit een brommer had kunnen rijden op die weg] en rijd nogal asociaal vol gas langs mij om er nog net voor te piepen. Ik dus achter haar aan met 60-70km/u (volgens mij mag je daar 30, wat ook idioot langzaam is) en op een gegeven moment bij de 3e rotonde kon ik haar voorbij piepen omdat ze op een fietser moest wachten en ik sneller was. Misschien zag ze toen de plaat of kreeg ze al argwaan dat ze mij niet kwijt kon rijden toen ik nog achter haar zat.

Ook auto's geven je minder ruimte met passeren. Waar je als motorrijder nog wat meer ruimte krijgt, pakken ze eerder ruimte en moet je maar opzij. Dat doe ik dus niet snel, dus komen we dichter bij elkaar dan gewenst. Wist ik van te voren al, dat dit zou gebeuren. Maar automobilisten in NL zijn gewoon dom en kijken niet verder dan de neus lang is. Ze zijn niet gewend aan 125cc motorscootertjes. Ook omdat de overheid niet wil dat automobilisten op 125cc mogen stappen. Dat kost de schatkist teveel, omdat ze zuiniger lopen en er minder belasting naar de staatskas gaat. Zal mij niets verbazen dat we daarom ook 130km mogen, terwijl ze eerst liepen te piepen over het milieu.

Goed, tot zo ver mijn 'rant'. De Suzuki Address 110. Hartstikke leuk ding voor binnendoor. Lekker zuinig, je kan nog wat troep kwijt en ik heb er dus nog een 30 liter topkoffertje van Suzuki op, waar precies een systeemhelm in past. Onder het zadel nog 20 liter ruimte, voor nog een haak voor een boodschappentas, dus ik kan gewoon de boodschappen doen (vandaag ook al gedaan :+ ).
Nog even wat verder inrijden en dan mag ie mee naar het werk. Wil nu nog niet constant lange stukken van 80km/u rijden. Beetje snelheid en toerental variëren om de onderdelen goed op elkaar te laten inslijten.

Dit laatste model heeft trouwens Suzuki Easy Start (voorheen dacht ik niet) en ook wel handig dat E10-brandstof geen probleem is.

En dan nu de plaatjes;

2018 Suzuki Address 110, 30 liter topkoffer (Suzuki), Michelin Pilot Street banden

5b8c1d6d14174-DSC03128.JPG


5b8c1d83659b2-DSC03136.JPG


5b8c1da7aea55-DSC03138.JPG


5b8c1d905fcc7-DSC03130.JPG
 
Gefeliciteerd,hij is mooi, maar ik kan ook begrijpen dat automobilisten zich vaak vergissen.
Zou wel mooi zijn als er wat meer van op de weg komen, met een veredeld bromfiets rijbewijs en een verbod om op de snelweg te komen en geen wegenbelasting , of hooguit 5 euro per maand.
 
Mooie scooter Monomuis en daar ga jij flink van genieten en plezier mee hebben.
Mag ik vragen welke totaal prijs jij ervoor hebt betaald inclusief afleverkosten?
En mag ik vragen waarom jij bewust voor deze scooter hebt gekozen en niet voor ene van het merk Honda?
Het is dat ik voor woon/werk net effe te ver moet rijden. ( 50 heen en 50 terug ), maar anders had ik me geheid er weer een lichte motorscooter erbij genomen.
Ze zijn inderdaad zo verdomde praktisch en heb jarenlang met een Honda Dylan rondgereden.
Wens ik jou heel veel plesante en vooral veilige kilometers toe.
Let goed op die koekblikbestuurders, want die maken er anno 2018 vaak een potje van.
Niet gezien (willen) worden of druk bezig zijn met die verrekte kloterige mobiele telefoon zie ik meer en meer gebeuren ondanks de helaas nog te milde bekeuring die ervoor staat.
IK rij zelf rond de 25.000km aan woon/werk het hele jaar door en daarnaast een krappe 10.000 erbij voor plezierritjes in de vrije tijd met de andere motorfietsen.
Maar wat ik dagelijks tegenkom en zie aan koekblikbestuurders is om van te janken zo erg.
En het ergste: ze vinden het allemaal wel best of malen er niet naar als ze weer eens iets doms doen.
Het is om moedeloos van te worden.
Ik zou bijna zeggen: om de 10 jaar verplicht herexamen moeten doen voor het autorijbewijs en de bekeuring voor het niet handsfree bellen verhogen naar 500 euro.
Maar helaas zie ik dat nog niet gebeuren.
De Hollandse wetgeving is en blijft helaas een zacht eitje en op die manier gaan we flink naar de gallemiezen.
Desalnietemin wens ik jou een mooie tijd met je motorscooter toe.
Vr Gr
 
Bedankt allemaal.
Er moeten er meer op de weg komen, dan vergissen ze zich minder. Maar dan nog, ze zijn te dom om naar de plaat te kijken. Het kan ook voordelen hebben; ongestoord over het fietspad (met gepaste snelheid).

De prijs laat ik even in het midden, er is wel een leuk prijsje gemaakt (omdat ik sowieso veel met MVM doe), maar bij Motor Oost staan ze ook erg scherp geprijsd.

De mobieltjes worden steeds erger, dagelijks zie je ze met die klote dingen in de hand. Je snapt het niet.. hoe kan dat belangrijker zijn dan het verkeer? En als ze zelf tegen een boom knallen, heb ik daar vrede mee. Maar het is juist dat ze anderen wat aan doen en zelf zonder verwondingen vaak weglopen.

Elke 10 jaar verplicht herexamen mag van mij best. Maar ook veel strengere bekeuringen op betrappen op gebruik smartphone. Trek het rijbewijs maar even in voor een maand, als ze je betrappen.
Hollandse wetgeving is waardeloos en blauw op straat zie je bijna niet.

Zodra ik de 1000km ben gepasseerd en er nieuwe olie in zit (hilarisch: maar 650ml), draai ik 'm wel open. Met zo weinig olie wel van noodzaak om met enige regelmaat te controleren. Nu nog ergens een klokje vandaan vissen, de cockpit is zo basic dat klokje en tripmeters missen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu ruim een jaar zo'n Address en er 9000 km mee gereden. Bij 8000 km ging de snelheidsmeter raar doen. Is nu vervangen (garantie). Verder geen problemen gehad. 1 op 50 is haalbaar als je niet harder rijdt dan 50/60. Gemiddeld verbruik 1 op 43. Constant vol gas 1 op 39. Max snelheid tussen 90 en 105 op de teller, maar ik heb onder zeer gunstige omstandigheden ook weleens 120 gehaald. Stuurt heerlijk en altijd direct vermogen als je gas geeft. Stukje snelweg kan ook, maar dan wel op de rechterbaan blijven.

Ik lees dat Monomuis een luchthoorn heeft laten monteren. Dat wil ik ook. Kun je daar iets meer over vertellen Monomuis? Wat, hoe, waar en door wie? Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Mooie scooter, lijkt wel de tweelingzus van mijn Vision. Mooi dat wit en die koffer past er goed bij.
 
Ik had de demo van Suzuki 2 jaar terug op 1 op 46 gekregen, vaak het gas vol open.
Die luchthoorn.. ik wilde een Stebel Nautilus, maar de dealer had nog een Stebel Trombe liggen. Ook prima, zoek maar een plekje uit. Zo gezegd, zo gedaan. Hij zit achter de voorkap. Ik heb de kap er nog niet af gehad om het te bekijken. Zal kijken of ik binnenkort een filmpje kan maken met verschil. Waar heb ik het laten doen? Bij MVM Motoren in Soesterberg (bij Utrecht). Die zijn er nu dus in gespecialiseerd voor de Suzuki Address. :+

Op mijn Kawasaki ER6N wil ik de Nautilus gaan gebruiken.

@Gerdien; Ik vind de Suzuki mooier (voor mij), maar de Honda is eleganter.

@Dylanpilot: Waarom de Soes? Omdat ie sneller is dan de Honda. En ietsje lichter nog. Maar goed, Honda heeft weer start/stop en een 12v-aansluiting. Dat laatste kan ik er zelf ook nog wel op zetten.
 
Inmiddels nog maar een kleine 260km op de teller staan (ik neem 'm nog niet mee naar het werk, omdat er lange stukken met 80km/u in zitten). Dat inrijden van zo'n lichter voertuig kost wat meer tijd. :) Wat kan je hard rotondes pakken op een scootertje. Wist ik natuurlijk al van mijn Sixteen 150.
Enige is dat ik wel getik hoor bij het achterwiel, als ik rotondes pak. Misschien raakt de middenbok het asfalt ofzo? Blijft hilarisch dat mensen denken dat je op een brommer zit. Eerste keer tanken 1 op 48 ofzo. Zal nog wel wat minder zuinig worden zodra het gas tot de stuit mag.
 
De schijfrem lijkt wel erg klein.
Gaat een schijfremslot passen?
Tenslotte moet je dat wel hebben bij veel verzekeringen.
 
De schijfrem lijkt wel erg klein.
Gaat een schijfremslot passen?
Tenslotte moet je dat wel hebben bij veel verzekeringen.
Ik denk dat de meeste niks uitkeren bij diefstal met alleen een schijfremslot.
meest alleen met minimaal art4 slot aard en nagel vast.
 
Schijfslot past niet, of tenminste, niet die ik heb. Heb nu dus gewoon een ketting. Voordeel motorscooter; ruimte zat.
Aard- en nagelvast geldt alleen voor motoren vaak boven de 15.000 euro. Je kan toch nooit overal een ketting mee naar toe nemen met een gewone motor.
Als ze mijn gewone motor jatten, die met schijfslot vast staat, krijg ik gewoon geld. Maar die was nieuw dan ook maar 7000 euro ex. rijklaarkosten.
 
het scheelt per verzekering.
de ene betaald niks uit, de ander die waarschijnlijk veel duurder is wel met alleen een schijfslot.
er zijn er ook bij die betalen nooit uit als de motor buiten gestolen wordt en als die binnen staat moet hij ook nog aard en nagel vast staan.
 
Sinds kort staat hier ook een Suzuki Address in de schuur, tweedehands gekocht voor WW verkeer.
Nu is de uitlaat lek en ben ik dus opzoek naar een nieuwe. Iemand tips waar deze te vinden zijn? Origineel of een andere leuke, maakt niet uit.
 
Volgens mij zijn er geen aftermarket uitlaten te koop. Of misschien Delkevic, maar dan maakt dat ding weer teveel herrie en geen e-keur.
Is het lek nog te fixen met zoiets als bijv. gungum? Nieuw uitlaatje kost geloof ik ook niet zoveel. 174 euro bij Suzuki ADDRESS 110 2016 MUFFLER - MSP excl. pakking.
 
Thanks! Er gaat nu eerst idd gungum op, het blijkt een heel klein gaatje te zijn.

Heel veel herrie hoeft voor mij ook niet trouwens, maar hij is nu zo stil dat ze me echt niet aan horen komen. Dus iets meer geluid zou best mogen.
 
Ik hou wel van wat meer geluid, maar het moet niet oorverdovend zijn. Maar er is dus niets fatsoenlijks te koop.

Vandaag mijn 2018 Address omgebouwd naar een 2017 Address, door de witte voorkap te vervangen door een van Antraciet. Totale kosten: 17,50 euro. Geen geld voor een originele kap. Ik vind 'm met grijze voorkap net even wat meer chique er uit zien. Twee kleuren ipv één. Voor 2018 hadden ze blijkbaar geen fantasie meer. Eerst wilde ik 'm wrappen, tot ik hoorde wat zo'n kap zou mogen kosten. Wrappen is duurder (en minder mooi).
 
Dat zijn uitlaatjes voor de Address 50. Totaal ander model, de ophanging is anders en ik vraag me af of een uitlaat voor een 50cc op een 113cc goed gaat.
 
Dat zijn uitlaatjes voor de Address 50. Totaal ander model, de ophanging is anders en ik vraag me af of een uitlaat voor een 50cc op een 113cc goed gaat.

Kijk, daar heb ik dan weer niet naar gekeken |(|(
Stonden op MP tussen alle andere address advertenties, wist niet eens dat er een 50cc was
 
Kijk, daar heb ik dan weer niet naar gekeken |(|(
Stonden op MP tussen alle andere address advertenties, wist niet eens dat er een 50cc was

De Suzuki Address 50 is er al een flinke tijd. Volgens mij zelfs eerst nog 2-takt. Voor de 110 zijn gewoon bijna geen uitlaten te vinden. Niet populair, blijkbaar.
Iets meer herrie mag, maar qua uiterlijk ben je nog steeds een brommer, dus auto's zullen voorrang nemen. Ik heb die luidere toeter al vaker moeten gebruiken dan mij lief is. Maar dat wist ik van te voren. Bij de Honda Monkey flikken ze het trouwens ook, denken ze ook dat je op een of ander retro brommertje aan het sturen bent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan