Suzuki Address 110

Even een update:
589,6 km verder en het rijdt 1 op 44,8 :)

Ik ben tevreden! *O*
 
34 liter Givi koffertje erop gezet vandaag. En de 4000km beurt laten doen.
Beetje laat mischien, want hij staat al op 4700km :)
Toevallig hey, ik zat ook te denken aan een givi monolock koffertje. Kan je misschien een foto plaatsen van hoe het eruit ziet? Was het trouwens gemakkelijk te monteren?

Zit zelf nog te tweifelen tussen de volgende 3 :X
E450 simply II, lelijk, maar lekker groot, denk dat deze voldoende kan meenemen als me vriendin en ik samen ergens heen moeten.
E370 NT, mooier, eventueel een stop en richting lampjes eraan toevoegen.
E300 NT, mooiste en lekker klein, deze lijkt me het relaxed om mee te rijden.
Maakt niet uit welke het wordt, ik ga er wel een rugsteun op zetten. Dan zit me vriendin achterop met iets meer zekerheid.
:W
 
Montage is heel makkelijk, want de gaatjes zitten er al.
Ben blij dit te horen! Als alles goed gaat haal ik morgen de mijne op en zal ik het zelf erop plaatsen.
Ik ga van de week toch maar naar een Burgman 400 kijken :P
Het heen en weer rijden naar mijn werk doe ik toch liever op een iets grotere scooter.
Heb nu een paar keer slecht weer gehad, en als ik om 22:30 met wind tegen en in de regen met 90 a 95 km/uur over een 130 km snelweg terug rijd is dat toch elke keer weer spannend.
Dit is ook begrijpelijk. Hopelijk ben je wel tevreden met de 400 :)
 
Helaas pas geleden een terugroepactie brief gekregen van Suzuki, ging over de koplamp. Gelukkig zelf helemaal niks gemerkt dat er iets mis was, en ze gaan het ook kostenloos oplossen :)

Weet niet of er nog mensen geïnteresseerd in zijn, maar ik rijd tot nu toe gemiddeld 1 op 43,347 (gemiddelde genomen over 3931km :))
 
Nette waarde. Bij welke rijstijl en omstandigheden?
Omstandigheden:
Weeg 73Kg en gebruik lekker mijn grote dikke veilige motorjas 8-)
Ook zit me vriendin van 50Kg plus de topkoffer een kwart van mijn kilometers achterop.

Rijstijl:
Ik rijd voornamelijk in de stad, houd me aan de verkeerssnelheid, passeer de auto's die in de rij staan voor het stoplicht en sta daardoor meestal voorop. Trek niet als een racer op, maar laat wel de meeste auto's achter me. Als ik ze dicht op me staart blijven plakken, dan plakken ze maar :+ Ik ga niet nog harder optrekken, als ze een wedstrijd willen weet ik toch wel dat ik verlies ;) Ik rijd wel benzine sparend vind ik zelf. Als ik het stoplicht op oranje zie gaan in de verte laat ik de scooter lekker uitrollen en spaar ik ook nog is mijn remmen *D
Verder ben ik een paar x naar Utrecht gereden, binnendoor, niet via de snelweg, maar wel iets harder dan de afgesproken 80 O-) })
Dan zit ik 1 op de 39 :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft iemand een idee waar ik oorspronkelijke Suzuki onderdelen kan vinden voor mijn Address? 2015 model dus.
 
Hallo oma!
Gister een nieuwe Suzuki Address 110 besteld. In het wit, omdat die hopelijk wat meer opvalt dan zwart. Zwart is wel mooier, maar ik ga 'm voor woon-werk gebruiken. Ongeveer 20km binnendoor, waaronder een deel met trajectcontrole (80). Gezien mijn prima ervaring twee jaar terug, die te lezen valt op Korte impressie: Suzuki Address 110 motorscooter A1-rijbewijs 11kW , en ik een andere baan heb waarbij het voor de trapfiets te ver is, dit ding maar gekocht. Snelweg is niet aan te raden (tenzij het lekker vast staat), maar daarvoor heb ik nog een gewone motor. Verder is deze motorscooter net zo groot als een kleinere bromscooter en daar heb ik nog net plek voor. Groter was niet handig geweest. Ook nog eens 3 jaar garantie en gratis mobiliteitsservice, dus ik zit de komende 3 jaar hopelijk wel goed. Op de teller is 90-95 altijd wel te halen en soms zit er meer in. Zelf heb ik 'm op de snelweg op 108km/u gehad. Dat ga je binnendoor nooit halen.

Ohja, komen wel andere bandjes onder; Michelin Pilot Street.
 
Mooi. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, en veel rijplezier gewenst de komende jaren, eerst nog even inrijden, en dan kan het gas er vol op. :Y
 
Laatst bewerkt:
Dank je! Gaat helemaal goedkomen. Voor woon-werk een prima dingetje, als je de snelweg niet op gaat. Enige keer dat je er op kan gaan is als het redelijk vast staat.
 
Ik denk dat je een prima keuze maakt! Ik rijd zelf PCX 150 en (1e model) majesty 250. Het gebruiksgemak van (motor)scooters weegt in Nederland nog steeds nauwelijks op tegen het 'ego-dingetje'. Ik vind dat onbegrijpelijk. Mijn over-buurman rijdt net als ik nog geen 20 km woon-werkverkeer. Ik met de pcx en hij met een dikke bmw..

Ik was laatst in Spanje. Daar (in ieder geval het deel waar ik was) is de X-max een ware hit. Bovendien veel piaggio nrg mc3's gezien en er rijden nog vrij veel oude Vespa's op de weg.. heerlijke vakantie.. ouderwets brommers kieken.

Anyway, veel veilige en zuinige kilometers ermee! Maarten
 
Gefeliciteerd, Monomuis! *O*

Ik heb een Honda Vision 110 voor erbij, is een heerlijk ding. Gaat ook mee op vakanties op een aanhangetje. Tof voor korte ritjes en boodschappen halen.
Ik heb een 48 ltr koffer erop, gaat lekker veel in. :t
 
Bedankt, beiden! :)
Motorscooters zijn gewoon zo makkelijk, ook met woon-werk tussen de files door is op een scooter veel makkelijker. En je kan nog een beetje troep mee onder je zadel. Ik snap dat hele imago-gebeuren niet. Maar de mensen die er over zeiken hebben er nog nooit op gereden. Dezelfde personen die ook elektrische motoren afzeiken.

Hoe lang heb je die Vision dan al, Gerdien? Wist ik niet! :)

De importeur heeft 'm al geleverd aan de dealer, gaat lekker vlot. Enige wat ik niet mooi vind van modeljaar 2018 is dat ie volledig wit is. 2017 model heeft nog een zwart of antraciet kap voorop. Dus even kijken of ik wat om kan ruilen, wrappen of kan kopen.

Anyway, 113cc klinkt als niet veel, maar met 97kg rijklaar doet hij niet onder aan een gewone luchtgekoelde 125cc motor.
 
Ik heb een Vision uit 2015 en heb het vorig jaar gekocht met 3500km erop. Prima ding voor de vakanties en korte ritjes. Rijdt heerlijk.
Top is 95km op GPS bij optimale omstandigheden. Maar van de week op een 20% helling bij Dresden met zijn tweeën erop haalde ze net 11km/uur. _O-
 
Ha Ha gerdien , dan zou je bijna je evenwicht verliezen met 11 K.M. PER UUR :} Denk dat mijn Suzuki sixteen 150 cc op zo'n berg met 2 personenen ook niet veel sneller zal zijn :N
 
11 km per uur de berg op, kijk maar uit dat je niet ingehaald wordt door een 80 plusser op elektrische fiets.
 
Laatst bewerkt:
Als het blok een beetje goed is losgereden, zal ik 'm ook eens met GPS gaan meten. Ik had dus al 108 op de teller (weg licht naar beneden), dus met 10% er af (en dat is al ruim) kom ik op 98km/u.

11km/u... hahaha :)
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad lastig om je enenwicht te bewaren bij 11km. Diezelfde helling af daarentegen is ie bijna niet te houden. Vol in de remmen en nog gaat ie. _O-
 
Dit weekend mijn Address 110 halen. Ik ben benieuwd, heb 'm net al even gezien. Heb er ook direct een luchthoorn op laten zetten ipv het standaard toetertje. Dan horen ze je tenminste als het fout dreigt te gaan. Gas bijgeven lukt namelijk niet. Klonk in elk geval goed! :P

Wel even de RDW-gegevens opgevraagd en dan zie je toch wat dingen anders dan het 2016 model en andere gegevens dan op de website. Zo is de motorscooter ineens 100kg ipv 97kg rijklaar en heeft ie maar 6.5kW ipv 6.7kW. Lijkt mij dat er motorisch niets aangepast kan zijn, Euro4 gold ook al in 2016. Hopelijk kloppen de cijfers gewoon niet en kan ie nog steeds de 100km/u halen onder ideale omstandigheden. Eerst even rustig aan de boel inrijden (niet te slapjes, eerste 50km zijn het belangrijkste) en dan zodra dat ding wat kilometers stad achter de kiezen heeft, het gas er rustig op.

Verzekering is trouwens lachen; 10 euro allrisk. Voor een bromscooter ben je tussen de 20-25 euro kwijt allrisk (met mijn schadevrije jaren). Ok, die worden ook meer gejat en ik denk dat die door onervarenheid meer ongelukken krijgen en daardoor de premie omhoog gaat. Ik weet nog dat ik voor mijn schakelbrommer vroeger 650 gulden of wel 295 euro per jaar mocht aftikken voor WA. Dan had je nog niets als je op je bek ging. Ook dat was al 25 euro, dus wat dat betreft zijn de prijzen niet gestegen met 22 jaar terug (toen was ik 16 met 0 schadevrije jaren). Hoewel, ik check nu alleen bromscooters, geen schakelbrommers.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan