Suzuki Address 110

Hallo allemaal, hier ook pas een suzuki address aangekocht. Ook een witte staan nu 900 kilometers op de teller dus binnenkort olie laten verversen. Na een proefrit op een 2e hands was ik verrast hoe goed zo een address rijd en hij is net zo compact als een bromscooter.
 
Compacter dan een bromscooter. Er zijn er genoeg die groter zijn. ;)
Naast olie verversen moeten de kleppen ook gecheckt worden. Die van mij stonden goed. Voordeel is ook dat je vrij rap bij de klepdeksel kan, dus geen extra kosten aan de halve motorscooter demonteren. Veel plezier met je Address!
 
Ja ik kom inderdaad ook alleen maar uitlaatjes voor een 50cc tegen.

Haha ik ben altijd laat klaar met werken en rij dan over een donkere 80 weg door het bos naar huis. Omdat er daar veel wild op de fietspaden loopt, rijden er vaak scooters op de weg. Ik heb dus al een keer gehad de politie omdraaide en achter me kwam rijden.

Het lijkt me een mooi gezicht trouwens, dat nieuwe kapje. Geen geld ook!
 
Haha, mooi met die politie. Het heeft ook voordelen om af en toe een fietspad te pakken zonder dat een haan er naar kraait.
Zal nog wel een fotootje maken met de andere kap er op. Ik vind het mooier dan een compleet witte Address. Nu nog even een klokje zien te vinden, want die mis ik op de cockpit. Zag een mooie waterdichte op Ali. Zat eerst te denken aan een Oxford ding met temperatuur etc. voor +/- 30 euro, maar bijzonder negatieve reacties las ik op RevZilla. Dan maar een goedkopie voor nog geen 2 euro.
 
Haha, ben bij de KNMV verzekerd ook met mijn gewone motor en deze had ik erbij gedaan.
Nu betaalde ik ongeveer 10 euro per maand allrisk voor de Address, waarbij ik aangaf 17 schadevrije jaren te hebben, wat ze kunnen zien bij de andere motor.
Nu hebben ze dat dus aangepast naar 2 schadevrije jaren. Bizar, want het gaat per kenteken, dus zou het zelfs 0 moeten zijn. Resultaat; ik mag 8 euro per maand extra ophoesten. Ik hoor gewoon de korting te krijgen van de eerste motor en schadevrije jaren van de Address, zodat ik toch 10 euro betaal. Dit was al eens eerder bij een andere 2e motor die ik had.

Had KNMV (nou ja, Aon Nederland) 2 weken terug al een bericht gestuurd en zou binnen 4 werkdagen antwoord krijgen. Je zal het vast al raden; nooit antwoord gehad, alleen een extra factuur. Maandag maar eens bellen. Geven ze mij niet die korting, dan ben ik direct bij ze weg en wellicht haal ik mijn gewone motor er ook wel weg, want 4 dagen wachten op een antwoord online is van de vorige eeuw en al helemaal niet antwoorden kan al helemaal niet.
 
Contact gehad met KNMV. Ze doen er niet meer aan dat je de korting van je andere motor kan gebruiken voor een 2e motor. Mag je dus weer als beginner veel gaan betalen. Meteen de verzekering stopgezet en 'm elders ondergebracht voor minder geld en met een uitgebreidere verzekering, die zelfs de schadevrije jaren van een auto accepteren, ongeacht waar deze verzekerd is. Zo hoort het. Zit nu nog even te kijken of ik mijn andere motor bij KNMV weg kan halen en eventueel ook het hele lidmaatschap kan stopzetten. KNMV-lid ben ik sowieso alleen voor pechhulp, maar er zijn ook verzekeringen die zelfs dat op zich nemen, al is eigen woonplaats dan uitgesloten. Dat is voor mij geen probleem. Mooi in de kerstvakantie eens rustig snuffelen door de motorverzekeringen heen en de kleinere lettertjes.

Ohja, heel toevallig vandaag reactie gehad op mijn vraag die ik op 5 november stelde. Op 19 november pas beantwoord. Het zou 4 werkdagen zijn. Dat werden er 11.
 
Ik heb er nog geen gekocht aangezien ik twijfel over één ding nog: is het een beetje te doen met toertochten met een groep?
 
Dat ligt er aan hoe hard ze rijden. Als 100km/u een beetje gangbaar zou moeten zijn, zou ik 'm skippen. 80-90km/u is gegarandeerd, hoger kan, maar afhankelijk van o.a. windrichting. 100km/u tik ik zeker niet altijd aan. Het is gewoon een brommertje wat legaal iets harder kan lopen.
 
Zolang je vooraan mee rijdt in de groep dan gaat het wel. Maar pakken ze een paar dijken, en het gas gaat erop dan kan je het wel schudden, vanaf 250 cc en meer gaat het een stuk beter.
 
Ik heb er nog geen gekocht aangezien ik twijfel over één ding nog: is het een beetje te doen met toertochten met een groep?

Ligt aan de groep. Maar bij de meeste toertochten zal je tekort komen. Vooral in heuvelachtig gebied zoals de Eiffel en de snelweg kun je wel vergeten.
Ik organiseer jaarlijks met Pinksteren een 125cc tourtocht omdat wij met gewone tourtochten niet mee kunnen komen.

Hee Monomuis, een idee om dit jaar mee te gaan op de Address? We gaan naar Wuppertal. Topic staat in 11kw/35kw.
 
Hee Monomuis, een idee om dit jaar mee te gaan op de Address? We gaan naar Wuppertal. Topic staat in 11kw/35kw.

Sowieso niet met de Address! Die is echt voor lokaal woon-werk en gewoon korte tripjes rondom mijn woonplaats, ik wil er geen wereldreis mee afleggen. :)
Ik zal 'm een enkele keer meenemen naar een importeur, maar ik heb liever ietsje meer power onder mijn kont om gevaar te kunnen ontwijken. Heb nu alleen redelijke remmetjes en een redelijke toeter. :+
 
Toch wel jammer dat Suzuki geen update van de Sixteen heeft gemaakt; Sixteen 300. Of de Address 300. Net zoals Honda wel de SH300 heeft.
113cc is best geinig, maar echt voor binnendoor en om in te halen, moet je wel timen of het gewoon lekker laten. Ik zou best een 300cc scooter van dit type willen hebben ipv een groter geval. Maar goed, een SH300 is ook nog niet heel goedkoper, zeker geen recente. Verder heb je maar weinig van dit soort bromscooter-achtige modellen, die makkelijk in je schuur passen. Maar scooterrijden an sich blijft naast het gewone motorrijden toch wel erg leuk. Jammer dat de motorrijders het niets vinden, zonder er ooit op gereden te hebben. Dat heeft wel weer het voordeel dat ze niet groeten, scheelt mij ook weer mijn arm uit te steken. :P
 
Ik zie dat ik vandaag post krijg van Suzuki mbt een terugroepactie. Aangezien mijn auto ook een Suzuki is, ff kentekens geraadpleegd; blijkt de Address langs de dealer te moeten. Vandaag toch rondje sturen op de schakelmotor, dus meteen maar langs de dealer voor een afspraak. Weet niet of het voor elk bouwjaar is. Die van mij is van 2018.

edit; Volgens mij hebben niet alle bouwjaren er last van. Ik heb een afspraak gemaakt, dus komt goed.
 
Laatst bewerkt:
Waarom komen nooit mooie kleurrijke scooters naar Nederland? Deze is te gek. :P

1395018
 
Motorscooter naar de dealer gebracht en die van mij heeft het probleem dus wel. Helaas onderdelen niet op voorraad (lekker handig van de importeur om niet alvast wat af te sturen naar dealers die deze motorscooters verkocht hebben en eventueel terug te nemen na de recall-periode). Over een week of drie langs om de onderdelen te vervangen en daarna eens kijken of ik 'm kan verkopen. Toch blijft het een heerlijk motorscootertje, maar ik wil iets krachtigers hebben en wat krachtigere remmen die lekker bijten. Blijft jammer dat Suzuki geen 300cc stadsscooter heeft. Nog even de Japanse site bezocht.. nope. Address of Burgman. Sixteen 300 mag er best inkomen.
 
Nee geen 300cc bij suzuki, gaan ze denk ook niet meer doen, ze hebben zitten te slapen.
Te veel 300cc van andere merken al.
 
Dan nog.. kan je nog wel een 300cc maken. :) Gewoon het ontwerp van de Sixteen 150 beetje aanpassen, 330cc blok er onder (zie Piaggio) en dan
heb je wat potenters in handen dan bijv de populaire SH300, die het nog steeds doet met 278cc.
 
We weet Monomuis, misschien komen ze nog een keer met een 300cc burgman of model sixteen.
Zijn meest wat aangenamer geprijst dan Honda.
 
Burgman 300 is niet nodig, maar natuurlijk zullen ze het blok er voor gebruiken. Gaat echt meer om een motorscooter met grote wielen. En als ze slim zijn toch dan een tunnel bij de voetenplank, om daar de tank in te doen ipv onder het zadel, zodat er meer ruimte is.

Ondertussen heeft SYM nu wel een redelijk stadsmodelletje op de markt, de HD 300. Prijs onbekend, wel 5 jaar garantie.
Dit is wat Suzuki had moeten maken qua model. Hoe de prestaties zijn van het SYM-blok, weet ik niet. Destijds beviel de Joymax 300 mij wel, alleen was het prijsverschil met Honda te klein als je kijkt naar restwaarde bij inruil of verkoop.

Hier de HD 300. Heb net even contact gezocht met Moteo om te zien of er een demo is.

1403205
 
Ik heb er onlangs eentje gekocht uit 2021 met 1.400 km op de teller.

IMG_20231022_130600.jpg


Mensen die mij kennen weten dat ik behoorlijke afstanden rijd op kleine motoren. Het is de bedoeling dat ik met de Address trips ga maken naar bijvoorbeeld de Alpen of Noorwegen. Eens kijken hoe dat gaat met 113cc. 😁

Ik ben de scooter aan het voorbereiden op deze trips. Ondertussen zit er een adventure topkoffer van 36 ltr op, een stuurtasje en een jiffy verbreder.
RAM steunen voor navigatie en camera zijn nog onderweg.

FotoGrid_20231206_122318036.jpg
 
Ik heb er onlangs eentje gekocht uit 2021 met 1.400 km op de teller.

Mensen die mij kennen weten dat ik behoorlijke afstanden rijd op kleine motoren. Het is de bedoeling dat ik met de Address trips ga maken naar bijvoorbeeld de Alpen of Noorwegen. Eens kijken hoe dat gaat met 113cc. 😁

Ik ben de scooter aan het voorbereiden op deze trips. Ondertussen zit er een adventure topkoffer van 36 ltr op, een stuurtasje en een jiffy verbreder.
RAM steunen voor navigatie en camera zijn nog onderweg.
Ga je voor je vertrekt ook in je voorbereiding lokale tochten maken, volgeladen?
Lijkt me wel nuttig om aan te voelen hoe die kleine scooter die extra ballast verwerkt.
 
Ga je voor je vertrekt ook in je voorbereiding lokale tochten maken, volgeladen?
Lijkt me wel nuttig om aan te voelen hoe die kleine scooter die extra ballast verwerkt.
Dat denk ik niet. Ik reed vaak op de Honda Vision 110 met mijn vriendin achterop door heuvelachtige gebieden. Zij is zwaarder dan mijn bagage. Zal wel meevallen, denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan