Suzuki 750 GSX ES1986 , Motor krijgt te veel lucht, “heb ik het vermoeiden”

FakaMushin

Rookie
24 mrt 2019
9
0
Hallo allemaal

Ik heb een suzuki 750 GSX ES , heb de luchtfilter doos eraf gehaald. en 4 power filters in de plaats gezet. alleen nu is het elke keer als ik gas geef lijkt het als of die stikt

Link video ,

ik ga zo dadelijk wat tape om 2 filters plakken kijken of dat de oorzaak is dat die te veel lucht krijgt en anders zij iemand dat ik em moest afstellen.

Maar dat is voor mij een vraag hoe dat precies moet.
 
Waarom heb je de luchtfilterkast verwijderd? je zal nu in ieder geval grotere sproeiers moeten monteren. Ik zou hem weer terugplaatsen, dan loopt hij het beste en heb je die aanzuigherrie niet.
 
Waarom heb je de luchtfilterkast verwijderd? je zal nu in ieder geval grotere sproeiers moeten monteren. Ik zou hem weer terugplaatsen, dan loopt hij het beste en heb je die aanzuigherrie niet.

Ik had eerst het probleem dat die vol liep met benzine waardoor ik em eruit had gehaald en schoon had gemaakt, dat probleem opgelost met hier en daar wat dingetjes. en toen dacht nja ik heb em er nu toch uit , laat ik maar 4 filters in de plaats terug zetten.

Dus ik zal nu grotere sproeiers moeten monteren ? Wat zal nu de ideale maat zijn voor de sproeiers als ik vragen mag.

Thx
 
Okee , is er iets wat ik eraan kan doen zonder de luchtbox terug hoeven teplaatsen ?

Thx
Afstellen op een testbank, en dan zal ie waarschijnlijk nog steeds niet beter lopen dan wanneer je hem goed hebt met een luchtfilterbox.

Gewoon die kast terug zetten. Als ie met podfilters het beste had gelopen hadden ze dat er wel op de fabriek op gezet.
 
Okee , is er iets wat ik eraan kan doen zonder de luchtbox terug hoeven teplaatsen ?

Thx
Er is altijd wel wat aan te doen, maar met trial en error duurt het heel lang. Bij een Dynojet setje zaten indertijd niet alleen setjes sproeiers, maar ook gasnaalden, gasschuifveren en soms een boortje voor de gasschuiven. En dan valt het nog maar te bezien of het beter is dan de filterkast. De gemakkelijkste weg is de filterkast weer terugzetten.
 
Waar komt toch die filosofie vandaan dat power filters meer power opleveren?
Het is meestal ook nog geen gezicht.
Het is meestal het gekloot om een filterkast met carbs bij een oude 4cylinder weer op z’n plek te krijgen.
Losse filters zijn eenvoudiger te monteren, en K&N is duur dus powerfilters.
En dan komen de vragen meestal....
 
Het is meestal het gekloot om een filterkast met carbs bij een oude 4cylinder weer op z’n plek te krijgen.
Losse filters zijn eenvoudiger te monteren, en K&N is duur dus powerfilters.
En dan komen de vragen meestal....

Ik ga me er eerst meestal in verdiepen voordat ik ergens aan begin.
Schijnbaar denkt het gros er anders over, eerst lekker knutselen en dan wheee, het wil niet.
 
Waar komt toch die filosofie vandaan dat power filters meer power opleveren?
Het is meestal ook nog geen gezicht.

ik vraag me altijd af waar die tegenstand tegen losse filters altijd vandaan komt ....
ik vind het meestal mooier dan dat grote plastieken onding, en bij oude moto's kan het een hel zijn om de originele box te verwijderen en plaatsen.
af fabriek staat het er niet op omdat ze moeten voldoen aan geluidseisen.

ze afstellen kan wat werk zijn, soms ook niet. als je er zelf niets van kent beter laten doen, net zoals vering afstellen : dat kan simpel en snel goed gaan, het kan ook een gekloot van hier tot in Tokyo zijn.

in de dyno-sets vroeger zat alles wat je nodig had en was het meestal snel opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Powerfilters zijn ondingen,buiten dat de motor er meestal niet beter door loopt ben je de ondersteuning van
je carbs kwijt,ze hangen dan vaak alleen nog maar aan de inlaatrubbers die vooral bij oudere motoren de kans vergroten
dat ze gaan scheuren met alle bijbehorende gevolgen en kosten.
 
Nou ja dat was het juist met pijn en moeite had ik de luchtfilter box eruit gekregen , en dacht van nja zo een podfilter vindt ik wel mooier “mijn mening”

Maar ja jullie hebben wel gelijk als het zo moest dan hadden ze het mischien van uit het fabriek meteen gedaan.

Maar ja , ik ben ook zo een type die dingen eerst gaat uitproberen en dan als ik echt geen kant meer op kan , pas vragen ga stellen en aan mensen. “Dat is niet slim, i know”

Maar ik zal wel eerst proberen het zo goed tekrijgen en als het echt niet lukt dan de luchtfilter box terug en kijken wat die dan doet.
 
Als je ze wil houden ga dan een afspraak maken bij een dynojet centrum ,want zelf gaan kloten levert je vaak alleen
maar meer frustraties op.Verder zou het inderdaad mooi zijn als iemand die dat al eens gedaan heeft zich zou melden dan heb je
een richting waar je afstelling heen zou moeten,maar er is geen 1 motor het zelfde dus voor een echt goede afstelling
zal je dan toch naar een dynobank moeten.
 
Ja ik zal toch even een afspraak moeten maken bij een dynocentre , zullen ze em dan pico bello maken ? wat benje eigenlijk aan zo iets kwijt . Heeft iemand een indicatie Ongv ,
maar ja dat is natuurlijk ook verschillend wat ze precies gaan doen.

Nou zal ik een goeie moeten vinden rondt nijmegen :)

Dank jullie wel voor al jullie berichten.

En we wachten het af , mischien is er iemand die het zelf heeft gedaan inderdaad en schiet hij mischien een keer hier voorbij.
 
Leuk zon filter om zand binnen te zuigen.
Voor de mooi tja dat is een smaak kwestie.
Wil je het goedlopend laat de orginele kast en filter zitten met open filter zou je boven wat kunnen winnen maar zeker onderin verliezen
 
Ik heb z'n grote broertje, een GSX1100. Met open filters. Loopt heel erg goed, hard en luidruchtig. Pakt extreem goed op en loopt ook in de hoge toeren heel erg hard door.
Dat heeft wel een aantal uurtjes testbank gekost.
 
Ja ik zal toch even een afspraak moeten maken bij een dynocentre , zullen ze em dan pico bello maken ? wat benje eigenlijk aan zo iets kwijt . Heeft iemand een indicatie Ongv ,
maar ja dat is natuurlijk ook verschillend wat ze precies gaan doen.

Nou zal ik een goeie moeten vinden rondt nijmegen :)

Dank jullie wel voor al jullie berichten.

En we wachten het af , mischien is er iemand die het zelf heeft gedaan inderdaad en schiet hij mischien een keer hier voorbij.

Reken maar op rond de 350,-Al zal dat wel wat kunnen verschillen per bedrijf.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb z'n grote broertje, een GSX1100. Met open filters. Loopt heel erg goed, hard en luidruchtig. Pakt extreem goed op en loopt ook in de hoge toeren heel erg hard door.
Dat heeft wel een aantal uurtjes testbank gekost.

kijk ja zo iets probeer ik ook tebereiken dat die wel goed loopt met een open filter ! , hebje fotos ? ben wel benieuwd :)
 
kijk ja zo iets probeer ik ook tebereiken dat die wel goed loopt met een open filter ! , hebje fotos ? ben wel benieuwd :)

Mijn fiets ziet er niet echt standaard meer uit...
y4mQYqKUsFLoZ96Tm9DrsVeWkahh8SpyAd5MhqlBh_iocN545T5bcKBR5FGEx1YhNu-AqVcVWGKNrtDd95dD6fJxXdoNnER9gCPz_liXfkZc_9JIXfVk6t4a0l3JWO6sYWHk72ZQ6qLy1P8VDgvI8yGhTlum8nWqtZx6mVz5ejy9UFuSSBYNPOFvNaNCboqoy--IQn-z1TsLQDthTM6Su7Frg


Ondertussen zit er wel een heel ander uitlaat systeem op, meer bodemvrijheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan