Suzuki 750 GSX ES1986 , Motor krijgt te veel lucht, “heb ik het vermoeiden”

FakaMushin

Rookie
24 mrt 2019
9
0
Hallo allemaal

Ik heb een suzuki 750 GSX ES , heb de luchtfilter doos eraf gehaald. en 4 power filters in de plaats gezet. alleen nu is het elke keer als ik gas geef lijkt het als of die stikt

Link video ,

ik ga zo dadelijk wat tape om 2 filters plakken kijken of dat de oorzaak is dat die te veel lucht krijgt en anders zij iemand dat ik em moest afstellen.

Maar dat is voor mij een vraag hoe dat precies moet.
 

v.d.v.

rim-master
3 mei 2003
16.848
259
53
oirschot
Waarom heb je de luchtfilterkast verwijderd? je zal nu in ieder geval grotere sproeiers moeten monteren. Ik zou hem weer terugplaatsen, dan loopt hij het beste en heb je die aanzuigherrie niet.
 

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
15.091
933
56
Den Haag
Er is meer aan de hand. CV carburateurs werken vaak heel slecht zonder airbox, omdat de luchtstroom stootsgewijs verloopt.
 

FakaMushin

Rookie
24 mrt 2019
9
0
Waarom heb je de luchtfilterkast verwijderd? je zal nu in ieder geval grotere sproeiers moeten monteren. Ik zou hem weer terugplaatsen, dan loopt hij het beste en heb je die aanzuigherrie niet.
Ik had eerst het probleem dat die vol liep met benzine waardoor ik em eruit had gehaald en schoon had gemaakt, dat probleem opgelost met hier en daar wat dingetjes. en toen dacht nja ik heb em er nu toch uit , laat ik maar 4 filters in de plaats terug zetten.

Dus ik zal nu grotere sproeiers moeten monteren ? Wat zal nu de ideale maat zijn voor de sproeiers als ik vragen mag.

Thx
 

Clank

MF veteraan
25 okt 2016
1.220
248
Helmond
Okee , is er iets wat ik eraan kan doen zonder de luchtbox terug hoeven teplaatsen ?

Thx
Afstellen op een testbank, en dan zal ie waarschijnlijk nog steeds niet beter lopen dan wanneer je hem goed hebt met een luchtfilterbox.

Gewoon die kast terug zetten. Als ie met podfilters het beste had gelopen hadden ze dat er wel op de fabriek op gezet.
 

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
15.091
933
56
Den Haag
Okee , is er iets wat ik eraan kan doen zonder de luchtbox terug hoeven teplaatsen ?

Thx
Er is altijd wel wat aan te doen, maar met trial en error duurt het heel lang. Bij een Dynojet setje zaten indertijd niet alleen setjes sproeiers, maar ook gasnaalden, gasschuifveren en soms een boortje voor de gasschuiven. En dan valt het nog maar te bezien of het beter is dan de filterkast. De gemakkelijkste weg is de filterkast weer terugzetten.
 

KwaSuz

MF veteraan
20 aug 2006
5.353
451
46
Almere
En die goedkope powerfilters hebben nu niet altijd de beste doorstroming.
Al zijn er hier op MF gasten die het wel voor elkaar krijgen om de motor met powerfilters en CV carbs oké te laten lopen.
Maar dat is idd vaak trail and error...
 

KwaSuz

MF veteraan
20 aug 2006
5.353
451
46
Almere
Waar komt toch die filosofie vandaan dat power filters meer power opleveren?
Het is meestal ook nog geen gezicht.
Het is meestal het gekloot om een filterkast met carbs bij een oude 4cylinder weer op z’n plek te krijgen.
Losse filters zijn eenvoudiger te monteren, en K&N is duur dus powerfilters.
En dan komen de vragen meestal....
 

Boevie

MF veteraan
18 dec 2010
7.838
541
49
Achterhoek
Het is meestal het gekloot om een filterkast met carbs bij een oude 4cylinder weer op z’n plek te krijgen.
Losse filters zijn eenvoudiger te monteren, en K&N is duur dus powerfilters.
En dan komen de vragen meestal....
Ik ga me er eerst meestal in verdiepen voordat ik ergens aan begin.
Schijnbaar denkt het gros er anders over, eerst lekker knutselen en dan wheee, het wil niet.
 

Janbros

MF veteraan
4 feb 2005
5.666
322
50
wezemaal
Waar komt toch die filosofie vandaan dat power filters meer power opleveren?
Het is meestal ook nog geen gezicht.
ik vraag me altijd af waar die tegenstand tegen losse filters altijd vandaan komt ....
ik vind het meestal mooier dan dat grote plastieken onding, en bij oude moto's kan het een hel zijn om de originele box te verwijderen en plaatsen.
af fabriek staat het er niet op omdat ze moeten voldoen aan geluidseisen.

ze afstellen kan wat werk zijn, soms ook niet. als je er zelf niets van kent beter laten doen, net zoals vering afstellen : dat kan simpel en snel goed gaan, het kan ook een gekloot van hier tot in Tokyo zijn.

in de dyno-sets vroeger zat alles wat je nodig had en was het meestal snel opgelost.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: KwaSuz

KwaSuz

MF veteraan
20 aug 2006
5.353
451
46
Almere
Ik ga me er eerst meestal in verdiepen voordat ik ergens aan begin.
Schijnbaar denkt het gros er anders over, eerst lekker knutselen en dan wheee, het wil niet.
Ik behoor ook tot het gros, ben alleen inmiddels 25 jaar wijzer geworden met sleutelen :+
 

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
11.548
847
Powerfilters zijn ondingen,buiten dat de motor er meestal niet beter door loopt ben je de ondersteuning van
je carbs kwijt,ze hangen dan vaak alleen nog maar aan de inlaatrubbers die vooral bij oudere motoren de kans vergroten
dat ze gaan scheuren met alle bijbehorende gevolgen en kosten.
 

FakaMushin

Rookie
24 mrt 2019
9
0
Nou ja dat was het juist met pijn en moeite had ik de luchtfilter box eruit gekregen , en dacht van nja zo een podfilter vindt ik wel mooier “mijn mening”

Maar ja jullie hebben wel gelijk als het zo moest dan hadden ze het mischien van uit het fabriek meteen gedaan.

Maar ja , ik ben ook zo een type die dingen eerst gaat uitproberen en dan als ik echt geen kant meer op kan , pas vragen ga stellen en aan mensen. “Dat is niet slim, i know”

Maar ik zal wel eerst proberen het zo goed tekrijgen en als het echt niet lukt dan de luchtfilter box terug en kijken wat die dan doet.
 

KwaSuz

MF veteraan
20 aug 2006
5.353
451
46
Almere
Gewoon ff geduld hebben, er zijn nog een aantal leden hier die zo’n gsx750es hebben, misschien zit er iemand tussen die het wel voor elkaar heeft. Heeft alleen nog niet gereageerd....
 
  • Like
Waarderingen: FakaMushin

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
11.548
847
Als je ze wil houden ga dan een afspraak maken bij een dynojet centrum ,want zelf gaan kloten levert je vaak alleen
maar meer frustraties op.Verder zou het inderdaad mooi zijn als iemand die dat al eens gedaan heeft zich zou melden dan heb je
een richting waar je afstelling heen zou moeten,maar er is geen 1 motor het zelfde dus voor een echt goede afstelling
zal je dan toch naar een dynobank moeten.
 
  • Like
Waarderingen: FakaMushin

FakaMushin

Rookie
24 mrt 2019
9
0
Ja ik zal toch even een afspraak moeten maken bij een dynocentre , zullen ze em dan pico bello maken ? wat benje eigenlijk aan zo iets kwijt . Heeft iemand een indicatie Ongv ,
maar ja dat is natuurlijk ook verschillend wat ze precies gaan doen.

Nou zal ik een goeie moeten vinden rondt nijmegen :)

Dank jullie wel voor al jullie berichten.

En we wachten het af , mischien is er iemand die het zelf heeft gedaan inderdaad en schiet hij mischien een keer hier voorbij.
 

orangektm

Die hard MF'er
9 apr 2009
553
57
Leuk zon filter om zand binnen te zuigen.
Voor de mooi tja dat is een smaak kwestie.
Wil je het goedlopend laat de orginele kast en filter zitten met open filter zou je boven wat kunnen winnen maar zeker onderin verliezen
 

Hellracer

Pas op! Schwenkt uit!
15 apr 2004
10.995
2.697
46
Standdaarbuiten
Ik heb z'n grote broertje, een GSX1100. Met open filters. Loopt heel erg goed, hard en luidruchtig. Pakt extreem goed op en loopt ook in de hoge toeren heel erg hard door.
Dat heeft wel een aantal uurtjes testbank gekost.
 
  • Like
Waarderingen: FakaMushin

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
11.548
847
Ja ik zal toch even een afspraak moeten maken bij een dynocentre , zullen ze em dan pico bello maken ? wat benje eigenlijk aan zo iets kwijt . Heeft iemand een indicatie Ongv ,
maar ja dat is natuurlijk ook verschillend wat ze precies gaan doen.

Nou zal ik een goeie moeten vinden rondt nijmegen :)

Dank jullie wel voor al jullie berichten.

En we wachten het af , mischien is er iemand die het zelf heeft gedaan inderdaad en schiet hij mischien een keer hier voorbij.
Reken maar op rond de 350,-Al zal dat wel wat kunnen verschillen per bedrijf.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: FakaMushin

FakaMushin

Rookie
24 mrt 2019
9
0
Ik heb z'n grote broertje, een GSX1100. Met open filters. Loopt heel erg goed, hard en luidruchtig. Pakt extreem goed op en loopt ook in de hoge toeren heel erg hard door.
Dat heeft wel een aantal uurtjes testbank gekost.
kijk ja zo iets probeer ik ook tebereiken dat die wel goed loopt met een open filter ! , hebje fotos ? ben wel benieuwd :)
 

FakaMushin

Rookie
24 mrt 2019
9
0
Heeft de suzuki bij jou met de ori luchtfilterkast wel goed gelopen?
met het luchtfilter box liep die wel goed, er waren wel hier en daar wat dingetjes wat ik toen nog niet wist wat het precies was. maar hij liep wel en kon er wel mee goed rijden. nu heeft die totaal geen power meer als je er mee rijdt.