Suzuki 6-11 "sleeper"

Nu even een 'opa' opmerking: als je een ongeluk krijgt (wat ik ab-so-luut niet hoop hoor) en de aard van het ongeval vraagt een onderzoek, dan vrees ik wel dat je problemen gaat krijgen met de verzekering; kenteken en cilinderinhoud/vermogen komen niet overeen, dus niet verzekerd? :X:X.

Ik heb een tijdje geleden onderstaand project gebouwd (CBR600F2 met R1 BigBang blok incl. YEC kabelboom+ECU) en merkte dat ik er steeds meer en verder mee ging rijden. Om mogelijke toekomstige ellende te voorkomen -ook als er iets zou gebeuren buiten mijn schuld- heb ik cbR1 600f toch maar ontmanteld.. Proberen een RDW goedkeuring te krijgen ben ik maar niet aan begonnen; van 95pk naar 200pk met bijna standaard remmetjes, vering, frame, etc _O- want hij moest van de buitenkant uiteraard wel 1992 CBR600F blijven.
 

Bijlagen

  • 007.jpg
    007.jpg
    36,7 KB · Weergaven: 43
  • 006.jpg
    006.jpg
    40,5 KB · Weergaven: 43
  • 002.jpg
    002.jpg
    47,1 KB · Weergaven: 47
  • 003.jpg
    003.jpg
    47,7 KB · Weergaven: 40
Wel heel veel lol beleefd aan het bouwen en de 'proef'ritjes :Y.
 

Bijlagen

  • 008.jpg
    008.jpg
    57,9 KB · Weergaven: 46
Nu even een 'opa' opmerking: als je een ongeluk krijgt (wat ik ab-so-luut niet hoop hoor) en de aard van het ongeval vraagt een onderzoek, dan vrees ik wel dat je problemen gaat krijgen met de verzekering; kenteken en cilinderinhoud/vermogen komen niet overeen, dus niet verzekerd? :X:X.

Ik heb een tijdje geleden onderstaand project gebouwd (CBR600F2 met R1 BigBang blok incl. YEC kabelboom+ECU) en merkte dat ik er steeds meer en verder mee ging rijden. Om mogelijke toekomstige ellende te voorkomen -ook als er iets zou gebeuren buiten mijn schuld- heb ik cbR1 600f toch maar ontmanteld.. Proberen een RDW goedkeuring te krijgen ben ik maar niet aan begonnen; van 95pk naar 200pk met bijna standaard remmetjes, vering, frame, etc _O- want hij moest van de buitenkant uiteraard wel 1992 CBR600F blijven.

Waarom zou je de remmen niet willen aanpakken?
Puur esthetisch?
Puur uit eigen veiligheid en die van een ander zou ik ze wel aanpakken.
Je kan ook zoek naar GP achtige axiale brembo's bijvoorbeeld.
 
Waarom zou je de remmen niet willen aanpakken?
Puur esthetisch?
Puur uit eigen veiligheid en die van een ander zou ik ze wel aanpakken.
Je kan ook zoek naar GP achtige axiale brembo's bijvoorbeeld.

Heeft een gsx1100f niet dezelfde remschijven en klauwen?
Deze remmen kunnen dat verschil zeker aan (mits niet te dunnen/versleten schijven en remblokken).
Begrijp dat betere remmen maakt dat je harder kan remmen, maar het is geen GP achtige machine :+ betere sleeper look zo;):P
 
Proberen een RDW goedkeuring te krijgen ben ik maar niet aan begonnen; van 95pk naar 200pk met bijna standaard remmetjes, vering, frame, etc _O- want hij moest van de buitenkant uiteraard wel 1992 CBR600F blijven.

Met het originele spatbord, 6 spaaks velgen (sp1?), grote schijven en klauwen in dezelfde kleuren als de f2 spullen was je er misschien wel door geraakt?
 
Heeft een gsx1100f niet dezelfde remschijven en klauwen?
Deze remmen kunnen dat verschil zeker aan (mits niet te dunnen/versleten schijven en remblokken).
Begrijp dat betere remmen maakt dat je harder kan remmen, maar het is geen GP achtige machine :+ betere sleeper look zo;):P

Het ging om de CBR600f (95 Pk) met een R1 crossplane blok (200 Pk)
Het is niet alleen het vermogen en koppel, maar ook het gewicht.
Je gooit er niet een ander blok in omdat het kan , maar vanwege de prestaties.
Zelf heb ik een 748 met inmiddels een kleine 150 Pk, maar wel met Brembo M4 klauwen en HPK schijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Het ging om de CBR600f (95 Pk) met een R1 crossplane blok (200 Pk)
Het is niet alleen het vermogen en koppel, maar ook het gewicht.
Je gooit er niet een ander blok in omdat het kan , maar vanwege de prestaties.
Zelf heb ik een 748 met inmiddels een kleine 150 Pk, maar wel met Brembo M4 klauwen en HPK schijven.

Aha, dan snap ik het. Was iets te snel met een reactie plaatsen. Daar is het verschil wel aanzienlijk groter dan bij de GSX van het topic :+*D en met zo'n fiets ga je al wel zeker net ff iets lomper rijden/ sturen dan met de GSX. Daarbij zal de snelheid ook wel even iets hoger komen te liggen.
Erg leuk en netjes gemaakt!
 
Zelf heb ik een 748 met inmiddels een kleine 150 Pk, maar wel met Brembo M4 klauwen en HPK schijven.

Klinkt goed! Als je er iets van online hebt staan zou ik er graag eens wat van zien/lezen.. klinkt 100% Performance Bikes!
 
Ik ben niet zo naïef om te denken een r1 bij te houden maar bemerk aan je reactie dat jij je laat misleiden door de looks; heerlijk 😎

Woonachtig regio Arnhem dus wellicht mag je t achterlichtje eens aanschouwen ;)

Gewaarschuwd mens telt voor twee.... dus ik kijk voortaan extra voordat ik een cbr 600 ga inhalen *D:P*D
Maar het hele idee is toch deze motor bouwen om mensen te misleiden??

Maar hoop je stiekem een keertje tegen te komen om de motor te kunnen bekijken (en niet alleen het achterlicht_O-8-)_O-_O-_O-)
 
Waar rijd een 1100 standaard mee? 14:48.. klinkt echt heel erg kort!
 
Terug
Bovenaan Onderaan