suzuki 1 pitter afstellen?

  • Onderwerp starter Anoniempje329
  • Startdatum
A

Anoniempje329

Guest
Hallo mede MFers,
mijn suzuki freewind loopt onder de 3000 toeren ontzettend rukkerig.
Vooral als hij koud is moet ik erg lang de choke er op houden om een beetje fatsoenlijk
stadsverkeer mee te rijden.
Eenmaal warm is het beter,maar nog wel irritant.
Motor heeft 2500 km geleden een grote (afleverings) beurt gehad.
Volgens de motorzaak is het normaal en het karakter van een 1 pitter.
Mijn vraag is: Kan dit door afstellen verbeterd worden?
Groeten. ramp
 
Hallo mede MFers,
mijn suzuki freewind loopt onder de 3000 toeren ontzettend rukkerig.
Vooral als hij koud is moet ik erg lang de choke er op houden om een beetje fatsoenlijk
stadsverkeer mee te rijden.
Eenmaal warm is het beter,maar nog wel irritant.
Motor heeft 2500 km geleden een grote (afleverings) beurt gehad.
Volgens de motorzaak is het normaal en het karakter van een 1 pitter.
Mijn vraag is: Kan dit door afstellen verbeterd worden?
Groeten. ramp
Dus hij liep eerst niet ''rukkerig''?
dus de choke kon voorheen ''veel'' eerder uit?

dus er is iets verslechterd volgens jou en de dealer zegt dat dit normaal is, maar ondanks dat wilt jij weten of het te verbeteren valt?
 
Laatst bewerkt:
dat is normaal.
maar als je de choke er erg lang op moet houden, dan staat de carburateur vast wat arm afgesteld.
en dat maakt het wat erger.
met een rijk mengsel loopt een motor wat smeuiger/ soepeler.
maar zo laag als een multi cilinder zonder te bokken kan niet met een moderne 1 cilinder.
alleen de hele oude 1 pitters met een lage compressie en zware krukas, kunnen zo laag in toeren.
 
Hallo bananeman,
dus jij denkt dat hij wat te arm staat?
Dat een 1 cilinder lage toeren niet fijn vind is wel logisch,maar de mijne is wel erg zinnig
(naar mijn idee) maar goed,ik had nog niet eerder een 1 pitter.
 
ik heb zelf 2 1 cilinders waarvan 1 met toerenteller.
en daarmee kan ik in de hogere versnellingen ook niet onder de 3000rpm komen zonder dat de motor wat rukkerig begint te worden.
het bruikbare werkgebied of toerenbereik van de meeste 1 cilinders is veel beperkter dan een 4 cilinder.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb: Onder de 2500 toeren loopt mij tweecilinder erg bokkig.

Ik heb gereden op andere motoren met hetzelfde blok (in mijn geval Shadow, Transalp, Deauvilles, etc) en die waren een stuk soepeler.

Een dynokit monteren (tegen slijtage v/d naalden?) en deze rijker zetten bleek geen oplossing (eerder een gigantische verspilling van geld). Ik ga nu een andere carburateur kopen, van een nieuwer model. Deze hebben ook vlakke schuiven, die wat beter zouden moeten reageren.
 
Daar staat inderdaad "het motorblok berijden vanaf 3000 toeren"
Maar de mijne draait veel zuiniger dan 1:18 -1:20 dus zou hij best wel te arm kunnen staan
zoals bananeman al zei.
Ik vind de mijne wel erg vervelend,dus ik ga hem iets rijker laten afstellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan