Supermoto uitkiezen

killingspr

MF'er
3 mei 2012
109
0
Amsterdam
Hey MF'ers,

ben al een tijdje aan et meelezen op het forum en heb besloten toch maar een account te maken om het volgende

ik ben op zoek naar een supermoto en ik heb de volgende modellen in gedachte

KTM 690 SM(C) (heb niet echt naar kleinere modellen gekeken)
FS650(e)/570 Husaberg
WRF 450 Yamaha
DRZ 400 Suzuki
SXV 450 Aprilia

hoe zit het met de onderhoud van de supermotos, ik heb begrepen dat dit bij elk model verschild. Ik kan de wat simpele dingen wel voor de deur doen maar de wat intensievere onderhoudsbeurten heb ik jammer genoeg geen plek voor.

Wat zijn mijn mogelijkheden kwa optische dingen. Ik ben namelijk van plan voor een al gehele stealth look te gaan (dus ongespoten of zwarte kappensets) en kleine optische dingen.

Ook wil ik voor een dubbele full akrapovic/leovince system gaan, bij welke supermoto is dit mogelijk zonder al te veel wijzigingen aan te brengen aan et subframe

het zal meer een get around bike worden die de scooter gaat vervangen, geen al te lange ritten, daar is de auto/gsxr voor

ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het uitzoeken van een supermoto!
nieuwe suggesties zijn altijd welkom
 
Zoiets?

2vv17ie.jpg
 
hier wat fotos om jullie een idee te geven wat ik zoek

2af0bxv.jpg


2zjl4kj.jpg


8y6srm.jpg


2lvzaqx.jpg


2l3m6a.jpg


14o41ah.jpg


30vlqc5.jpg


@ Ray B, die ziet er wel netjes uit, ik zou dan wel nog het frame en de swingarm laten spuiten
wat voor supermoto is dat?

edit: ik zie dat het een aprilia is, maar de uitlaat zit daaronder het achterspatbord verstopt, kvind dat maar niets :X
 
Laatst bewerkt:
gezien het feit dat ik veel optische dingen ga aanpassen denk ik rond de 4000 euro voor alleen de motor
daarbij komen nog de extra dingen die ik er zelf op ga zetten
dus het uit te geven budget zal wel rond 5000-5500 zijn

in welk opzicht zijn ze verschillend?
 
Laatst bewerkt:
in principe kun je best een Aprilia kopen..

dan moet je wel 1 hebben waarvan de onderhouds historie bekend is.
en boven al. waar de bekende problematiek bij verholpen is/danwel al voorgekomen is (anders is het ook niet verholpen..)

daarnaast, zeer regulier olie verversen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan