Supercross

Ben niet zo een osborne fan, is niet bepaald altijd netjes met zijn rijden. Natuurlijk wil je niet dat iemand zich kwetst.
Hier in Europa kon hij echt niet aan de top komen, en ginder in de lites kon hij wel winnen. Goed supercross is echt een andere wereld, en daar zijn die mannen top in.
Ben wel benieuwd naar Hunter Laurence, maar die zei dat hij Oost kampioenschap ging doen dit jaar.
Ook een Covington ben ik benieuwd naar. Maar die ging ook Oost doen dacht ik.
En natuurlijk de grote jongens, Ken Roczen bijvoorbeeld, na 2 zware armkwetsuren, waar een normale mens nooit meer zou kunnen werken bij wijze van spreken.
 
Ben niet zo een osborne fan, is niet bepaald altijd netjes met zijn rijden. Natuurlijk wil je niet dat iemand zich kwetst.
Hier in Europa kon hij echt niet aan de top komen, en ginder in de lites kon hij wel winnen. Goed supercross is echt een andere wereld, en daar zijn die mannen top in.
Ben wel benieuwd naar Hunter Laurence, maar die zei dat hij Oost kampioenschap ging doen dit jaar.
Ook een Covington ben ik benieuwd naar. Maar die ging ook Oost doen dacht ik.
En natuurlijk de grote jongens, Ken Roczen bijvoorbeeld, na 2 zware armkwetsuren, waar een normale mens nooit meer zou kunnen werken bij wijze van spreken.
Osborne is inderdaad niet echt een nette coureur, zoals hij de SX titel pakte door Savatgy in de laatste bocht te bombarderen is op het randje wat mij betreft, wellicht net iets er overheen zelfs. Anderzijds, vind ik Savatgy ook al jaar en dag iemand die zich veel te makkelijk laat verslaan.

Cooper Webb op de KTM ben ik ook benieuwd naar en Roczen, die gun je na alle kwetsuren de titel gewoon bijna. Anaheim 1 wordt sowieso interessant!
 
Dat was een gave en vooral ook natte A1! Gaaf om Barcia zijn eerste winst te zien pakken sinds Seattle 2013, en Roczen en Tomac starten het jaar goed door Barcia op het podium te flankeren. Anderson die als 14e binnenkomt op een ronde achterstand stelt teleur, en je zou welhaast denken dat hij een probleem had. Ook Musquin start het jaar slecht en wordt voorbij gestoken door Webb. Jammer ook dat Wilson en Stewart het podium niet meer haalden, waren goed op weg en twee coureurs die ik het - net als Barcia - vooral heel erg gegund had.

Scott Nichols in de 250's tegen de verwachtingen in wat mij betreft, vooral benieuwd of hij het volhoudt! En de clash tussen Cianciarulo en RJ Hampshire was ook cool om te volgen, die rivaliteit gaat nog wel verder werken; AC ging als een stier door het veld zowat. Laat Glendale, Arizona maar komen en dan hopelijk een droge main!
 
Laatst bewerkt:
Dat was een gave en vooral ook natte A1! Gaaf om Barcia zijn eerste winst te zien pakken sinds Seattle 2013, en Roczen en Tomac starten het jaar goed door Barcia op het podium te flankeren. Anderson die als 14e binnenkomt op een ronde achterstand stelt teleur, en je zou welhaast denken dat hij een probleem had. Ook Musquin start het jaar slecht en wordt voorbij gestoken door Webb. Jammer ook dat Wilson en Stewart het podium niet meer haalden, waren goed op weg en twee coureurs die ik het - net als Barcia - vooral heel erg gegund had.

Scott Nichols in de 250's tegen de verwachtingen in wat mij betreft, vooral benieuwd of hij het volhoudt! En de clash tussen Cianciarulo en RJ Hampshire was ook cool om te volgen, die rivaliteit gaat nog wel verder werken; AC ging als een stier door het veld zowat. Laat Glendale, Arizona maar komen en dan hopelijk een droge main!
Musquin viel mij ook wel heel erg tegen. Maar goed, een natte race is geen goede graadmeter voor de rest van het seizoen.
Het is trouwens Colt Nichols :+ De snelheid had hij al wel een tijdje. Hij heeft al meer op het podium gestaan. Je hebt bij de 250's elk jaar wel een rijder die zijn ''doorbraak'' maakt dus wie weet is het dit jaar zijn jaar. Ik verwacht nog wel veel van Ferrandis dit seizoen.
 
Musquin viel mij ook wel heel erg tegen. Maar goed, een natte race is geen goede graadmeter voor de rest van het seizoen.
Het is trouwens Colt Nichols :+ De snelheid had hij al wel een tijdje. Hij heeft al meer op het podium gestaan. Je hebt bij de 250's elk jaar wel een rijder die zijn ''doorbraak'' maakt dus wie weet is het dit jaar zijn jaar. Ik verwacht nog wel veel van Ferrandis dit seizoen.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, Colt Nichols. Maar hopen dat 'ie het podium vaker haalt, wellicht dat ik zijn naam dan voortaan wel direct goed schrijf. :P Ferrandis zou ook gaaf zijn dit jaar!
 
eenmaal weer droge omstandigheden, gaat de boel weer veranderen, zeker in de 250
Anderson moet wel of gekwetst zijn en niet verteld of een technisch probleem, gehad hebben.Musquin heeft niet zoveel motortraining en heeft ook wel wat met de rem op gereden vermoed ik. Wel prachtig weer van Roczen en Tomac.
Vond het vooral erg van Steward Mookie en Wilson, Van Sreward had ik wel een terugval verwacht, jammer natuurlijk van die val, Wilson was echt een verrassing,
In de 250, gaat de boel veranderen op droge omlopen, dan ga je andere namen zien, ben ik van overtuigd.
Maar wie ook wint, het blijft prachtig om te zien die supercrossraces/
 
1 Bagget, 2 Anderson 3 Roczen
Zei het al dat de uitslag anders ging zijn op een droge baan, alleen dat Bagget zou winnen had ik nu ook niet verwacht, maar..........
Alleen weer die minder sportieve maneuvers van Anderson, eerst bij Musquin, En dan bij Roczen, die dan ook nog eens tenval kwam daarbij, bij Anderson is het steeds op het of over het randje.
Persoonlijk vind ik dat ze die wel eens op het matje mogen roepen, goed het is supercross en je bent geen watje, maar steeds dit soort acties van Anderson??????
Nu is Barcia ook zo een type, ze noemen hem niet voor niets Bam Bam.
Hoop dat Mookie oke is na zijn doodsmak
 
Mooie Supercross weer vanaf Glendale, Arizona! Ontzettend gaaf dat Baggett zijn eerste winst pakt en Roczen neemt nu de 'red plate' over van Barcia. Als Roczen zichzelf maar heel houdt en consistent blijft. Anderson inderdaad weer overmate agressief. verontschuldigde zich overigens wel in zijn commentaar na afloop, maar dat is altijd makkelijk praten omdat de race dan al gereden is en de punten (in zijn voordeel) verdeeld... Hoe dan ook, hij lijkt mij nog steeds wel wat zenuwachtig rond te rijden, leek mij ook makkelijk op te geven nadat Baggett hem voorbij kwam. Wat was er met Tomac aan de hand? Zat er na de herstart wel redelijk bij maar leek afgeleid.

Helaas heeft Malcolm Stewart zijn dijbeen gebroken en is inmiddels onder het mes geweest: https://dirtbikemagazine.com/malcolm-stewart-injured-in-arizona-surgery-required-immediately/. Hopelijk is hij er snel weer bij maar het lijkt mij dat dit enige tijd in beslag gaat nemen. Enorm balen.

Ook Savatgy heeft een flinke klap gehad in zijn heat en is met een hersenschudding uitgeschakeld. Zal mij benieuwen of hij op tijd fit is voor Anaheim 2, de eerste Triple Crown van het jaar.
2019 Glendale Supercross: Joey Savatgy Update - Racer X Online

250's kende een foutloze Cianciarulo en ik ben echt oprecht enthousiast over Colt Nichols, die nu consequent het podium op springt. Seizoen is nog lang, maar hij legt een solide basis!
 
1 Bagget, 2 Anderson 3 Roczen
Zei het al dat de uitslag anders ging zijn op een droge baan, alleen dat Bagget zou winnen had ik nu ook niet verwacht, maar..........
Alleen weer die minder sportieve maneuvers van Anderson, eerst bij Musquin, En dan bij Roczen, die dan ook nog eens tenval kwam daarbij, bij Anderson is het steeds op het of over het randje.
Persoonlijk vind ik dat ze die wel eens op het matje mogen roepen, goed het is supercross en je bent geen watje, maar steeds dit soort acties van Anderson??????
Nu is Barcia ook zo een type, ze noemen hem niet voor niets Bam Bam.
Hoop dat Mookie oke is na zijn doodsmak
Ik vond die move van Anderson niet over het randje hoor. Roczen had gewoon beter op moeten letten. De rondes ervoor kwam Anderson al gevaarlijk dicht in de buurt in die bocht dus hij had de deur gewoon dicht moeten gooien. Het gaat hier wel om een pass voor de leiding. Niet voor de 10e plaats. De verschillen zijn nu eenmaal klein dus dan zijn dit soort dingen nodig. Als Roczen het op tijd had gezien had hij in zijn rem geknepen en dan had niemand het er nog over gehad. Gewoon een race incident.
 
Ik vond die move van Anderson niet over het randje hoor. Roczen had gewoon beter op moeten letten. De rondes ervoor kwam Anderson al gevaarlijk dicht in de buurt in die bocht dus hij had de deur gewoon dicht moeten gooien. Het gaat hier wel om een pass voor de leiding. Niet voor de 10e plaats. De verschillen zijn nu eenmaal klein dus dan zijn dit soort dingen nodig. Als Roczen het op tijd had gezien had hij in zijn rem geknepen en dan had niemand het er nog over gehad. Gewoon een race incident.

Helemaal mee eens.
 
Ben het ook eens met een race incident, maar het zijn toch steeds dezelfde die in die race incidenten betrokken zijn, En ja dan valt de naar Anderson wel eens meer.
En het is jammer genoeg heel moeilijk om te passeren, dat het dan wel meestal om een blokpas gaat, tja shits happen dan af en toe he.
 
Kom net aan in Goes en het is al gezellig druk. Nog mensen van hier vandaag in Goes?
 
Zo, terug thuis van een avondje Supercross Goes. Heel erg naar mijn zin gehad. De sfeer zat er goed in, een uitverkocht huis met 3000 man publiek en een hoop mooie heats voorbij zien komen. Blijft prachtig dat Supercross! De seizoensafsluiter zou in Pesse zijn? Maar da's mij veel te ver helaas.

Volgende winter dan meer, met Rosmalen, Schijndel en Goes in 2020. :)

En morgen Anaheim 2!
 
Cool! Gaaf dat 'ie dat doet. Die mannen ademen ook motorsport.
Volgens mij doet
Zo, terug thuis van een avondje Supercross Goes. Heel erg naar mijn zin gehad. De sfeer zat er goed in, een uitverkocht huis met 3000 man publiek en een hoop mooie heats voorbij zien komen. Blijft prachtig dat Supercross! De seizoensafsluiter zou in Pesse zijn? Maar da's mij veel te ver helaas.

Volgende winter dan meer, met Rosmalen, Schijndel en Goes in 2020. :)

En morgen Anaheim 2!

Ben er klaar voor , zal je zien moet ik de deur uit (Storingsdienst) .
 
spannend weer, prachtig van Cooper Web, blijkt toch dat het harde regime van Aldon Baker effect heeft.
Justin Barcia lijkt geblesseerd te zijn, en Anderson kon niet echt mee, te veel blokpasses geprobeerd??? Hahahhaha
De 250 serie lijkt toch uit te draaien op 4 dezelfde namen, Ferrandis; hoop alleen dat die erop blijft zitten, Mc elrath, Nicols en Cianciarullo, maar die maakt laatste maakt nog steeds veel kleine dure foutjes.
Geweldig dat supercrossen in de USA
 
Het was inderdaad weer fraai. Gaaf voor Webb dat 'ie zijn eerste pakt, en nog even gauw dat schietende gebaar naar Roczen na de eerste main. Het is ook wel een mannetje hoor, haha. Had trouwens wel verwacht dat Roczen iets over zou hebben op Webb, maar lijkt vooral behouden te rijden?

Goed om ook Seely weer wat vooraan te zien, en Anderson heeft geen makkelijk begin van het seizoen. Zou de druk te hoog zijn?

Barcia heeft zijn stuitje geblesseerd en is zaterdag nog niet zeker van deelname in Oakland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan