Superbike ook bij Dorna.............

ff voor de volledigheid ;)

MotoGP en World Superbikes samen onder Dorna vlag
Vanaf het seizoen 2013 zullen het World Superbike kampioenschap en het MotoGP wereldkampioenschap beiden onder de Dorna Sports vlag georganiseerd worden. Dit nieuws heeft Bridgepoint, sinds vorige jaar eigenaar van beide kampioenschappen, dinsdag bekend gemaakt.

Dorna baas Carmelo Ezpleta
Beide kampioenschappen zijn door investeerder Bridgepoint samengebracht onder Dorna Sports, de organisator van de MotoGP. World Superbike baas Paolo Flammini moet het veld ruimen maar Dorna baas Carmelo Ezpeleta, die nu de eindverantwoording krijgt, benadrukt dat beide kampioenschappen hun eigen identiteit behouden en de twee aparte kampioenschappen zullen blijven

In het bericht wordt tevens vermeld dat er op het gebied van marketing zal worden samengewerkt en dat dit onder de verantwoording zal vallen van Infront Sports, de huidige organisator van het World Superbikes.

Wordt ongetwijfeld vervolgd......


ben bang dat het gevolgen voor de Entreeprijzen gaat krijgen :X :X :X
 
Laatst bewerkt:
De twee organisaties werken al lang samen om het onderlinge verschil groot genoeg te houden, en elkaar simpelweg niet in de weg te zitten. Maar dat heeft nooit lekker gewerkt, omdat het verdedigen van je eigen belangen erg lastig is, als je daarvoor met een ander om tafel moet die haast dezelfde belangen heeft.

Het samengaan van de twee zat er al een tijdje aan te komen, leek de meest logische stap. Het zal ongetwijfeld allerlei negatieve gevolgen hebben, maar ik ben bang dat er geen andere weg is.
 
ff voor de volledigheid ;)

MotoGP en World Superbikes samen onder Dorna vlag
Vanaf het seizoen 2013 zullen het World Superbike kampioenschap en het MotoGP wereldkampioenschap beiden onder de Dorna Sports vlag georganiseerd worden. Dit nieuws heeft Bridgepoint, sinds vorige jaar eigenaar van beide kampioenschappen, dinsdag bekend gemaakt.

Dorna baas Carmelo Ezpleta
Beide kampioenschappen zijn door investeerder Bridgepoint samengebracht onder Dorna Sports, de organisator van de MotoGP. World Superbike baas Paolo Flammini moet het veld ruimen maar Dorna baas Carmelo Ezpeleta, die nu de eindverantwoording krijgt, benadrukt dat beide kampioenschappen hun eigen identiteit behouden en de twee aparte kampioenschappen zullen blijven

In het bericht wordt tevens vermeld dat er op het gebied van marketing zal worden samengewerkt en dat dit onder de verantwoording zal vallen van Infront Sports, de huidige organisator van het World Superbikes.

Wordt ongetwijfeld vervolgd......


ben bang dat het gevolgen voor de Entreeprijzen gaat krijgen :X :X :X


Dorna is.................
full
 
Zit lekker aan een bakkie koffie, lees ik dat Dorna het Superbike gaat organiseren. Bah mijn dag is gelijk verpest. Mijn geliefde Superbike wordt dadelijk ook weer verkloot door die Spanjaarden......met hoge toegangsprijzen, races achter de decoders, onbereikbare coureurs voor de fans enz. Slechte ontwikkeling dit.......
 
Gaat dit ook nog gevolgen hebben voor de tv zendrechten, of staat dat er los van?

Aangezien we het wsbk nu nog op eurosport te zien krijgen en de motogp al jaren niet meer...
 
1.WSBK -->2.CRT Machines --> 3.MotoGP. = < 5 jaar 1 evenement onder Dorna. onder de noemer :
bv. International MotorCycle Accociation presents: High Speed Championship at The Cathedral of Motorsport in Assen.

Attractief Wegracesport wegzetten in deze tijden kun je beter 1 keer goed doen dan 3 keer niet zo goed.
Wanneer hiermee de internationale wegrace net zo boeiend / interessant wordt als nu de WSBK teken ik er voor.

Er kan nu al geen CRT machine tippen aan de machine van Biaggi.
BMW nog met 1 team in de WSBK om de komende jaren mee te gaan doen in de MotoGP met produktie fiets of CRT machine.
De grenzen van de huidige fabrieksfietsen zijn wel bereikt tav topsnelheid, electronica, beheersbaarheid van de kosten.
Het zijn barre tijden dus beter de krachten bundelen dan elkaar telkens een poot uit draaien.
 
Gaat dit ook nog gevolgen hebben voor de tv zendrechten, of staat dat er los van?

Aangezien we het wsbk nu nog op eurosport te zien krijgen en de motogp al jaren niet meer...

Dat weet op dit moment niemand?! :? (geloof ik)

Ben vooral ook benieuwd naar :
veranderingen in de prijzen
of er op de donderdag nog een open paddock event is
of de paddock in het race weekend nog toegankelijk blijft

Ik weet dit zal niet meteen volgend jaar gaan/kunnen gebeuren, maar ik bedoel hiermee ook in de toekomst
 
1.WSBK -->2.CRT Machines --> 3.MotoGP. = < 5 jaar 1 evenement onder Dorna. onder de noemer :
bv. International MotorCycle Accociation presents: High Speed Championship at The Cathedral of Motorsport in Assen.

Attractief Wegracesport wegzetten in deze tijden kun je beter 1 keer goed doen dan 3 keer niet zo goed.
Wanneer hiermee de internationale wegrace net zo boeiend / interessant wordt als nu de WSBK teken ik er voor.

Er kan nu al geen CRT machine tippen aan de machine van Biaggi.
BMW nog met 1 team in de WSBK om de komende jaren mee te gaan doen in de MotoGP met produktie fiets of CRT machine.
De grenzen van de huidige fabrieksfietsen zijn wel bereikt tav topsnelheid, electronica, beheersbaarheid van de kosten.
Het zijn barre tijden dus beter de krachten bundelen dan elkaar telkens een poot uit draaien.

Bron?! of heb je dit bedacht?? Ik zou er namelijk niet echt blij mee zijn als het waar is
 
Wou je zeggen dat Paolo Flammini wel hart voor de motorsport heeft?
Volgens mij heeft hij er voor gezorgd dat er met Pirelli banden wordt gereden door alle teams, dat Ducati met 1200cc rijd. Dat Biaggi.., oh nee dat is die al jaren.
:+

Het zat er natuurlijk een keer aan te komen. Of je er dan blij mee moet zijn is een ander verhaal, ik weet eigenlijk nog niet echt wat ik ervan moet denken. Zolang het eigen karakter van het WSBK kampioenschap behouden blijft (en daarmee dus niet alleen race concept maar het hele business model, haar openheid en toegankelijkheid) dan hoor je mij niet klagen dat beide kampioenschappen onder hetzelfde management vallen. Afwachten dus, dat is het enige wat we nu doen kunnen.
 
Ik lees het stukje marketing, daar zal t allemaal mee verkloot gaan worden.
 
Laatst bewerkt:
Er gaan al geruchten dat de promotor van het BSB de ambitie heeft om er een Europees kampioenschap van te maken. Dit zou best nog wel een geduchte concurrent kunnen worden voor het WSBK. Met deze ontwikkeling dat Dorna de organisatie op zich gaat nemen zie ik het WSBK alleen maar achteruit gaan. De competitie tussen MotoGP en WSBK verdwijnt hiermee en een van de twee zal hierdoor achteruit gaan.
 
Er gaan al geruchten dat de promotor van het BSB de ambitie heeft om er een Europees kampioenschap van te maken. Dit zou best nog wel een geduchte concurrent kunnen worden voor het WSBK. Met deze ontwikkeling dat Dorna de organisatie op zich gaat nemen zie ik het WSBK alleen maar achteruit gaan. De competitie tussen MotoGP en WSBK verdwijnt hiermee en een van de twee zal hierdoor achteruit gaan.

Zie nog gebeuren dat ze de Superbikes bij gaan voegen aan de Grand Prix en dan zo de entree opvoeren ......want er zijn meer races te zien.
Net als op Laguna daar sluit ook de AMA bij in het programma.
 
Laatst bewerkt:
Er gaan al geruchten dat de promotor van het BSB de ambitie heeft om er een Europees kampioenschap van te maken. Dit zou best nog wel een geduchte concurrent kunnen worden voor het WSBK. Met deze ontwikkeling dat Dorna de organisatie op zich gaat nemen zie ik het WSBK alleen maar achteruit gaan. De competitie tussen MotoGP en WSBK verdwijnt hiermee en een van de twee zal hierdoor achteruit gaan.

't Hele idee is juist - en dat speelt al jaren - om de twee kampioenschappen verschillend genoeg te houden dat ze allebei bestaan kunnen. Tot nu toe zat iedere wijziging in de MotoGP (zoals het CRT concept) gelijk in het vaarwater van Infront, en ieder nieuw stuk electronica of ieder prototype onderdeeltje in een SBK-fiets in het vaarwater van de MotoGP. Door nauwer samen te werken, kunnen de organisaties veel gemakkelijker invullen wat de langetermijnvisie zijn moet, zowel van SBK als Grand Prix.

Ik hoop dat het werkt, en dat beide kampioenschappen er juist sterker uitkomen. Zoals het tot nu toe is gegaan, zijn ze enkel dichter bij elkaar komen te liggen. De MotoGP is stevig versimpeld omdat de kampioenschappen veel te duur werden, terwijl de Superbikes door nieuwe technieken juist ingewikkelder geworden zijn. De gevolgen zijn onder andere een interessant Supersport concept in de vorm van Moto2 tegenover een leegloop in de World Supersport, en een falend CRT-concept tegenover een hoogdrempeliger World Superbikes. Kostenbesparing en technische vooruitgang bracht het prototype kampioenschap aan de ene kant en het productietype kampioenschap aan de andere kant zo dicht bij elkaar, dat beiden moeite hebben om hun eigen concept goed uit de verf te laten komen. Dat kan de bedoeling niet zijn, want ze horen juist inherent te verschillen.
 
Wat Fifa voor het voetbal is, is Dorna voor de motorsport. Te groot en geen concurrenten. Uit dit soort mega organisaties is nog nooit iets goed gekomen. Groter is slechter, kijk naar Europa.

Beide organisaties zijn ook nog eens gesitueerd in het zuiden van Europa, dat zegt mij genoeg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat Fifa voor het voetbal is, is Dorna voor de motorsport. Te groot en geen concurrenten. Uit dit soort mega organisaties is nog nooit iets goed gekomen. Groter is slechter, kijk naar Europa.

Beide organisaties zijn ook nog eens gesitueerd in het zuiden van Europa, dat zegt mij genoeg.

helemaal met je eens.......
 

Nu we toch op je woorden aan het letten zijn... In 2010 was je ook erg fel en zei je het volgende:

"Let maar op wat er met de toegangsprijzen gaat gebeuren, je betaalt nu nog € 40/45,- voor een staanplaats voor de TT op zaterdag, das binnen 3 jaar € 60,- (quote me over 3 jaar maar eens weer...) en tribunekaarten worden € 160,- ofzo."

Een snelle blik op de site van het TT circuit toont de volgende prijzen voor 2013, drie jaar verder dus:

Hoofdtribune 98,00
Geert Timmer Tribune 96,00
Haarbocht tribune 63,00
Strubben Tribune 85,00
TT World Tribune 80,00
Ossebroeken Tribune 68,00
Stekkenwal Tribune 59,00
Bult Tribune 59,00
Winterdijk Tribune 76,00
Taludplaatsen 40,00
(Taludplaatsen zijn voor jeugd t/m 15 jaar gratis)

Drie jaar verder, en de taludprijzen zijn vooralsnog met €0 gestegen als ik dit goed lees. Helaas, glazen bol kan de prullenbak in. :+
 
Laatst bewerkt:
Ach de echt mooie tijden v.d. Superbikes zijn over , en de Gp`s zijn al jaren niet meer wat het was.
Zal wel aan mijn leeftijd liggen (vroeger was alles beter '( ) , maar ze zoeken het maar uit.
En dan stopt Stoner ook nog . Het is een ramp. :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Ach de echt mooie tijden v.d. Superbikes zijn over , en de Gp`s zijn al jaren niet meer wat het was.
Zal wel aan mijn leeftijd liggen (vroeger was alles beter '( ) , maar ze zoeken het maar uit.
En dan stopt Stoner ook nog . Het is een ramp. :+ :+

Heb je dit seizoen zeker niet opgelet... veel mensen hebben races gewonnen of konden races winnen. Kijk naar Donnington Park niemand wist wie er ging winnen tot op de finish lijn. Assen was regenachtig de top 3 die mensen voorspelde klopte van geen kant. Bmw heeft zijn weg naar voren gevonden. Niemand is heel dominant geweest als bijvoorbeeld vorig jaar en dat jaar daarop en de titel word aankomend weekend beslist. Nee dit seizoen was alles behalve saaaiii :+



maar ja er was geen duc aan de kop :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan