Superbike kit monteren maar koppelingskabel te kort

750’94

Rookie
8 mrt 2019
23
4
Hattem
Hallo allemaal ,

Ik ben Marko en heb een gsxr 750 van 1994, vorig jaar gekocht met de bedoeling er een streetfighter/tracker/cafe racer van te gaan maken.
Eerst heb ik de motor technisch goed gemaakt en er een zomer op gereden.
Nu is de tijd daar en ben ik langzaam aan begonnen met wat aanpassingen beginnend met een superbikekit van ABM.

Helaas zal alles bij deze kit zijn inbegrepen maar ik kom toch echt zo'n 10cm te kort op mijn koppelingskabel.
Ik heb al geprobeerd om hem via verschillende kanten te lijden zelfs onder de tank door maar ik blijf lengte te kort komen.

Heeft iemand hier daar ervaring mee of weet iemand waar je een 10cm langere kabel kunt bestellen dan origineel?
 
IMG-20190506-WA0003.jpeg20190503_215044.jpgIMG-20190506-WA0003.jpeg
 

Bijlagen

  • 20190506_230254.jpg
    20190506_230254.jpg
    143,7 KB · Weergaven: 14
Even naar de plaatselijke fietsenwinkel en onderdelen halen waarmee je zelf een nieuw passend kabeltje kunt maken? De verstelstukjes van de originele kabel kun je vaak loshalen en hergebruiken, dus je hebt alleen buitenkabel, binnenkabel en een tonnetje nodig.

Als je bij iets relatief simpels als dit al vragen gaat stellen dan denk ik dat streetfighterbouw een mooie uitdaging/leerproces gaat worden. Helemaal niks mis mee, al doende (/slopende) leert men 😊
 
Ik ben idd niet zo van die kabelswaar je zelf de tonnetjes weer aan moet zetten ..slechte ervaring mee in mijn brommer tijdperk.;(
Ik ga denk ik Maar eens met mijn kabel langs een de dealer misschien dat die andere kabel heeft die langer is van een ander type suzuki dan zit alles er zeker weten goed aan.

Bedankt alvast voor de tips en het meedenken.
 
Ik ben idd niet zo van die kabelswaar je zelf de tonnetjes weer aan moet zetten ..slechte ervaring mee in mijn brommer tijdperk.;(
Ik ga denk ik Maar eens met mijn kabel langs een de dealer misschien dat die andere kabel heeft die langer is van een ander type suzuki dan zit alles er zeker weten goed aan.

Bedankt alvast voor de tips en het meedenken.
Tonnetjes zijn best vooruit gegaan in het laatste decennia, maar ik snap je punt. Remmerij zou ik er ook niet mee doen, maar een koppeling moet toch wel lukken
 
Even naar de plaatselijke fietsenwinkel en onderdelen halen waarmee je zelf een nieuw passend kabeltje kunt maken? De verstelstukjes van de originele kabel kun je vaak loshalen en hergebruiken, dus je hebt alleen buitenkabel, binnenkabel en een tonnetje nodig.

Als je bij iets relatief simpels als dit al vragen gaat stellen dan denk ik dat streetfighterbouw een mooie uitdaging/leerproces gaat worden. Helemaal niks mis mee, al doende (/slopende) leert men 😊
Ik vraag dit idd omdat de kabel misschien wel langs een plek kan waar je in eerste instantie niet aan denkt. En omdat het met de originele kabel zou moeten kunnen.
De rest komt wel in orde ben ik niet zo bang voor en anders staat het vragen weer vrij:t
 
Dat is nou het mooie van Harley , kun je gewoon koppelings kabels kopen van 130cm tot 2meter , is stapjes van een paar cm , en dan ook nog eens van 4 merken met keuzes wat voor kleur buitenkabel of materiaal , of kleur nippeltjes
Daarom zijn die catalogussen van zodiac, mcs, enz ook 10cm dik
 
Dat is nou het mooie van Harley , kun je gewoon koppelings kabels kopen van 130cm tot 2meter , is stapjes van een paar cm , en dan ook nog eens van 4 merken met keuzes wat voor kleur buitenkabel of materiaal , of kleur nippeltjes
Daarom zijn die catalogussen van zodiac, mcs, enz ook 10cm dik
Ja maar om nou vanwege de verkrijgbaarheid van een koppelingskabel maar meteen over te gaan stappen op een Harley... Het wekt ook een beetje de indruk van: "Ik zoek een koppelingskabel uit exact zoals ik hem wil maar dan moet ik er nog de juiste Harley bij vinden"
 
Terug
Bovenaan Onderaan