Super SOCO TC MAX € 4.499,00

Blijkbaar €1100,- duurder dan voorzien;

Volgens mij heb je aan de Horwin een betere koop.
Naast de prijs welke uitvoering is het topic ook uit 2019 inmiddels. :)
Knipsel.JPG
 
Dit draadje net gevonden en me gelijk aangemeld. Ik rij sinds april elke dag naar mijn werk en terug (2 x 32 km) op mijn Niu NGT (oude model, top speed 90 kmh) en ben op zoek naar iets meer vermogen. 3 kW is net iets te weinig bij harde wind. Wachten op de Niu RQI duurt me waarschijnlijk te lang dus Super Soco of Horwin wordt de volgende.
 
Op youtube is behoorlijk wat te vinden over het opvoeren.
Vooral veel info te halen bij de elektrische fietsmannen.
Elektromotoren blijken behoorlijk wat extra nog te kunnen hebben, alleen temperatuur
wordt dan een dingetje.
Met een andere controller kun je ook nog wat te behalen.
Maar over stappen op een Soco is ook een goed idee.
 
Dit draadje net gevonden en me gelijk aangemeld. Ik rij sinds april elke dag naar mijn werk en terug (2 x 32 km) op mijn Niu NGT (oude model, top speed 90 kmh) en ben op zoek naar iets meer vermogen. 3 kW is net iets te weinig bij harde wind. Wachten op de Niu RQI duurt me waarschijnlijk te lang dus Super Soco of Horwin wordt de volgende.
Ik dacht dat die dingen maar 70 km/u gingen?

Hoe is het bereik als je veel op topsnelheid rijdt? Ik woon ongeveer dezelfde afstand maar ben bang dat op topsnelheid en koud weer de range net te klein is, en opladen op werk gaat niet altijd.

Hoe is de betrouwbaarheid verder?
 
Het nieuwe model (14 inch wielen) loopt 75 km/h op de teller. Het oudere 12 inch model 90 km/h. In de praktijk haal ik voor de wind 85 op de teller (wijkt 5% naar beneden af, dus 80 op de gps). Ik rij 30 minuten plankgas, verbruik 2 kWh en leg 32 km af. Ik heb 4 kWh bij me dus ik kan ongeveer 50 km plankgas afleggen, de laatste 10% lading is kruipen om je accu niet te vernielen (nog nooit gehad). Ik rij dus voor 2 cent/km omdat ik op het werk weer bij laad 😁
Vanochtend vol tegenwind: Verbruik zegt 109%, de app rekent met 1 accu
 
Laatst bewerkt:
Het oudere 12 inch model 90 km/h. In de praktijk haal ik voor de wind 85 op de teller (wijkt 5% naar beneden af, dus 80 op de gps).
dan knijp jij je 3kw motor uit tot het uiterste! 😁
70kmpu is doorgaans de max die ze uit een 3000W motor halen, om zowel de warmte (slecht voor de magneten en accu) als efficiëntie optimaal te houden.
meestal zet men voor +90kmpu een 5kw motor in (meer trekkracht en beter berekent op dergelijke snelheid)

heb je wel eens gevoeld na een rit hoe warm de motor is?
als de warmte in de buurt komt van een ICE is dat niet bevorderlijk voor de levensduur...
 
dan knijp jij je 3kw motor uit tot het uiterste! 😁
70kmpu is doorgaans de max die ze uit een 3000W motor halen, om zowel de warmte (slecht voor de magneten en accu) als efficiëntie optimaal te houden.
meestal zet men voor +90kmpu een 5kw motor in (meer trekkracht en beter berekent op dergelijke snelheid)

heb je wel eens gevoeld na een rit hoe warm de motor is?
als de warmte in de buurt komt van een ICE is dat niet bevorderlijk voor de levensduur...
Zo is hij op de markt gebracht door Niu. Ik heb er niets aan veranderd. Misschien hebben ze in warme landen problemen gehad met de warmte, ik zal vanmiddag de temperatuur meten. Dit model was, toen ik hem kocht, mijn enige optie, mooie demo met 2x 60V 32Ah en 1000 km voor € 3500. Had niet verwacht dat ik hem zoveel zou gaan gebruiken, maar het voldoet prima. Voel me weer 16, toen lag ik altijd plat op mijn Vespa Ciao haha. Maar nu met de herfststormen merk je wel dat 3 kW aan de krappe kant is dus ik ben me aan het oriënteren. Wat is een ICE?
 
Laatst bewerkt:
En nu op naar een algemeen topic of een topic over Horwin. Of een eigen topic. ;)
Het onderwerp hier is nieuwtjes of ervaringen met de Super Soco TC Max.

 
De accu gaat niet snel stuk.
Bij teveel ontladen of opladen kost het je gewoon levenscycli.
Bij de oude scooters met loodaccu's merkte je dat duidelijk.
Paar keer bijna leeg rijden, met lage spanning in de vrieskou en hoppa
van 500 naar 400 cycli etc.
Ook de vulgraad loopt dan sneller terug.
De meeste Lithium accu's mag je niet onder nul laden kost ook cycli.

Misschien een tempmeter monteren, opvoeren en gaan.
Wordt ie te warm, even rustig aan doen.
Dikke koelribben erop of vloeistof koeling. :)8-)

Ik heb nu 2 kW 48 Volt, wil naar 3 kW 72 Volt.
Misschien ooit een motorversie, maar de brommer is nu nog gewoon sneller
en relaxter.
Dan lijkt zo'n Super Soco mij ook wel wat.
 
Voel me weer 16, toen lag ik altijd plat op mijn Vespa Ciao haha. Maar nu met de herfststormen merk je wel dat 3 kW aan de krappe kant is . Wat is een ICE?
haha, herkenbaar :)
en 3 kw aan de krappe kant?
mijn bromscooter heeft ook een (begrensde) 3kw motor, en ook met dit herfstweer wil ie toch best vooruit.
brandstofscooters geef ik er nog wel es het nakijken mee (en soms ook andere e-scooters).

ICE is een veel gebruikte afkorting hier (staat voor Internal Combustion Engine) oftewel: verbrandingsmotor.

EDIT:voor een motorscooter is 3kw bij snelheden boven de 65 idd soms wat magertjes. :/
 
Ik dacht al dat een ICE dat betekende maar ik begreep het temperatuur verhaal niet. Zo heet wordt mijn motor lang niet, hij wordt handwarm na een half uur plankgas rit, accu's ongeveer 42 graden max in de zomer.
 
Ik dacht al dat een ICE dat betekende maar ik begreep het temperatuur verhaal niet. Zo heet wordt mijn motor lang niet, hij wordt handwarm na een half uur plankgas rit.
hoe sneller je wilt rijden, des te harder die motor moet werken, en des te warmer die word.
handwarm is de ideale temperatuur, dus dat zit goed :)

hier is de ervaring dat als je m maximaal belast, hij veel warmer word.
vandaar dus mijn reactie dat je m volledig uitkneep.
maar zo te lezen kan ie het dus prima hebben, al vraag ik me dan wel af hoe ze het voor elkaar gekregen hebben om een 3kw 85 te laten lopen.
voluit belast gaan ze doorgaans niet harder dan 74, waarna je de boel vanbinnen roostert als je er nog meer stroom doorheen jaagt....
of is het niet stiekum een 3500W motor? ;) :+
 
Zulke motoren blijken hoge stromen behoorlijk goed aan te kunnen.
Het moet blijkbaar wel heel heftig toegaan voordat stroom je motor opblaast.
Temperatuur is hier de bottleneck, die laat uiteindelijk isolatie wegsmelten etc.
Ook bij ICE is vaak de temperatuur (smering) die hoofdzakelijk zorgt voor de
uiteindelijke klapper.
Beter koelen en smeren 'verlegd' dat probleem.
Zou wel graag willen weten welke temperatuur gedurende welke tijd zo'n 3 kW
kan standhouden. Om af en toe even te kunnen boosten ;-)
Door de voltage te verhogen verlaag je volgens mij ook al wat thermische stress,
maar dan is de vraag tot hoever de controller wil gaan.
Met een volle accu en 58 Volt (2 kW motor) haalt ie met gemak 55 km/h.
Dat zakt na een tijdje al naar 45 km/h als het voltage afneemt.
De motor zal met gemak ook wel 65 Volt of meer aan kunnen.
Maar hoelang voordat de controller de geest geeft?
Is er intern eigenlijk wel veel verschil tussen een 48 Volt en 72 Volt motor?
Of wordt alleen de levensduur wat verkort?
 
Terug
Bovenaan Onderaan