Streetfighter

Zomoeilijk

MF'er
20 nov 2012
67
1
Hallo heren en dames :)


Ik ben Tom , 16 jaar oud en wonende in het altijd leuke brabant.
Julie zullen vast denken , 16 jaar en nu al op dit forum :')
Voor in mijn vrije tijd besteed ik redelijk wat tijd aan mijn hobby ; scootertechniek.
En dan vooral tunen , opvoeren en reparaties voor vrienden.
Dit begint alleen te vervelen , omdat het heel veel onderhoud kost.
Ik zou daarom graag aan een lichte motor willen beginnen om deze om te bouwen tot een streetfighter.
Let op : ik heb zelf een kleine ruimte en een kleine voorraad aan gereedschap en eventueel een stuk grond bij een vriend om te rijden , ik ga niet zonder rijbewijs en met 16 jaar op een motor rijden op de openbare weg.
Mijn vraag aan julie nu dus is , wat is een leuke, niet al te dure en niet al te moeilijk in onderhoud motor om mee te beginnen?
Ik ben al redelijk wat snelheden gewend dus zou het wel leuk vinden om met een 600cc blokje te beginnen.
Ik heb me al heel veel scheel gezocht en georienteerd op internet waar ik mee zou kunnen beginnen en waar ik evt. de onderdelen voor kan vinden.
Maar ben er toch niet helemaal uitgekomen , en aangezien julie hier nog veel meer verstand van hebben als van mij hoop ik graag op wat advies van julie.

BVD,
Tom
 
Laatst bewerkt:
Tja...
Onderhoud van een motor kost ook geld, omdat ook de snelheden hoger liggen moet je niet besparen op je veiligheid.
Dus niet alleen je remblokken kosten geld, maar ook een pak voor als je gaat liggen....
Wat is je budget?
Je kan voor een paar honderd een oudere gpz kopen, maar is wat moeilijker om wat leuks van te maken.
Koop je voor wat meer een GSX-R oliekoeler, dan is er ook wat meer passend spul te kopen om er een fighter van
te maken...
 
Dankje Ruffneck.
Ja wat is mijn budget..
Ik werk hard voor het kleine bedrag wat ik per maand krijg , en dat gaat er niet allemaal in zitten omdat ik ook nog andere dingen wil doen.
Dus mijn budget is niet heel erg groot.
Zo'n Gixxer wat je zei zat ik al over te denken.
Had nog wel wat andere modellen gezien , alleen daar is het aankoopbedrag weer redelijk prijzig van , zelf een ouder model.
Maargoed we blijven rondkijken :)
 
Laatst bewerkt:
Tom

een oude cbr 600 uit 1990 of een FZR 600 hier is best iets heel moois van te maken,
of een honda hornet maar deze zijn nog wat duurder.

succes met je keuze kerel *O*
 
Dankje Ruffneck.
Ja wat is mijn budget..
Ik werk hard voor het kleine bedrag wat ik per maand krijg , en dat gaat er niet allemaal in zitten omdat ik ook nog andere dingen wil doen.
Dus mijn budget is niet heel erg groot.
Zo'n Gixxer wat je zei zat ik al over te denken , in principe als je daar de kappen van af haalt heb je al een fighter.
Had nog wel wat andere modellen gezien , alleen daar is het aankoopbedrag weer redelijk prijzig van , zelf een ouder model.
Maargoed we blijven rondkijken :)


:X
 
Gezien mijn verse vaderschap giert het verantwoodelijkheidshormoon door mijn aderen. Een streetfighter kopen/bouwen en er vervolgens naar gaan zitten kijken zeker, dat gaat m niet worden. Rijden zonder rijbewijs is een misdrijf en dat kan gevolgen hebben voor toekomstig werk, je hypotheek en andere niet onbelangrijke zaken (campertje door de usa? Vergeet het maar) Ik heb mijn rijlessen en eerste pak destijds bij elkaar gespaard door alle brommers in het dorp te repareren en te onderhouden. Lekker sparen en het gewoon goed doen. Is het beste advies wat ik geven kan, gratis ook nog!
 
Ik zou de horizon niet breder houden dan de 11 kw machientjes....voordat je een rijbewijs hebt voor een gixxer ben je wel ff een tijdje zoet
 
Hallo Tom,

Als je dan de Fighter hebt gemaakt en 3x het erf bij je vriend op & neer ben geweest, zou je het dan al niet zat zijn en meer willlen? Lees de openbare weg op gaat?
(Zou ik als ik jou leeftijd had wel doen namelijk :+ )

Is het niet slimmer om te kijken waarmee jij "gecontroleerd" tekeer mag gaan?
Ik bedoel dan op een circuit.
En daar je pijlen op te richten?


Bouwen en alleen maar naar kijken -O-


En wat zeikt deze ouwe gek dan, wat rijdt ie dan voor suf hok?

"Beetje" verbouwde GL1500
"Aangepaste" GL1800
en een standaard oude Vmax.

Was ik maar weer 16 met de wetenschap & het salaris van nu..... *O*
 
mischien een idee om in te tussentijd een oude brommer te restaureren?

als je dat mooi doet kan je voor een oude honda, kreidler of zundapp een aardig zakcentje vangen bij verkoop
 
Of een appie RS125.

Kun je vast ook wel iets leuks van maken :P
full
 
Bedankt heren voor julie meedenken.
Het 'stukje' grond is namelijk 0,9 km lang.
Een stuk lange rechte weg wat op zijn naam staat.
Ik geloof goed dat julie het beter vinden voor een 16 jarige om toch verder te gaan met brommers en deze goed hard op te voeren.
Alleen wat ik zelf heel fijn vind is dat mijn vader mij erin toe vertrouwd hierin een project in te mogen beginnen.
Vind het leuk julie advies en tips te lezen :)
Zou toch alleen willen beginnen met het echtere werk , en zodra ik wat meer geld bij elkaar heb gespaard gaan we beginnen.
Ik vind zelf alleen dat het nooit kwaad kan alvast een hoop info bij elkaar te sparen voordat ik ga beginnen :)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon beginnen. De meeste fighters zijn toch pas na twee jaar klaar.... ;)

En neem meteen een basis waar je met je eerste rijbewijs op kan rijden....want laten we wel eerlijk blijven: Een fighter bouw je niet om alleen naar te kijken. })
 
wel nee kappen eraf en een r1 kont erop en klaar
wel leuk dat een jongen van 16 nu al een mooi vooruitzicht heeft kijk eens naar een gpx 250 was mijn eerste fiets leek wel een mini duc dat geluid was geweldig en is weer eens wat anders dan een gsxr of fireblade
ik ben benieuwd wat het worden gaat
mijn vierde project *D pas wel op want het is verslavend })
full
 
gruwelijk ding bassie ;)
Welke motor is het en wat heb je er aan gedaan als ik vragen mag?
Zie wel al een yoshimura als ik 't goed heb :)
 
Of een appie RS125.

Kun je vast ook wel iets leuks van maken :P [afbeelding]
Is te licht voor het nieuwe rijbewijs.. |(

Enneuh ik ben het met de rest eens. koop nou een ding waar je of nu (50cc) of straks op je 18e (125cc/11kW) mee kunt gaan rijden. Met die 600 moet je straks zeker tot na je 20e wachten (als het al een 35kW is) en anders tot na je 22e. Dat is over 6 jaar!!
Of koop een crosser en kijk je pa lief aan of hij je naar de crossbaan wil brengen. Die 900 meter ben je echt na een middagje al zat.
Geloof me, ik heb een half jaar op zo'n stukkie moeten rijden met een motor die hier klaarstond en ik werd helemaal gek.
 
Haha , ja gelukkig heb ik een goede band met de buren en klagen ze niet als we af en toe de scooter starten om te testen.
Mijn broer en ik rijden niet echt standaard.... dus dat hoor je wel zou ik 't even zo zeggen.

@aadmanz , je hebt wel gelijk dat klopt.
Het duurt toch nog even voordat we echt aan de motoren aan de slag gaan , want het kost en godsvermogen voor een 16 jarige als ik :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan