Straal cabine te leen, huur, gebruiken

martin117

Plan "B", altijd plan B
13 jun 2014
7.871
8.689
Deventer
Beste mede forummers,

Ik ben bezig met de grote schoonmaak, en poets me suf.
Ben een dag bezig geweest met rvs bakjes schoon maken (van oud vuil aan de buitenzijde) 20 stuks gedaan, en armen helemaal lam (scotch brite en jif in combi met amoniak)

Nu vraag ik me af of er iemand is die een straal cabine heeft, die ik mag gebruiken (lenen of ter plaatse, huren, hoeft niet gratis)

Daar het allemaal RVS is, lijkt mij dat het prima te stralen is, en gaat vast veel sneller

Kleine onderdelen zijn 15x5x5 cm, grootste ca 40x60x5 cm

Wil er best een stukje voor rijden. Regio overijssel/gelderland zou mooi zijn, kom zelf van Deventer, en wil best een km of 40-50 rijden als ik dan alles mooi schoon krijg
 
Heb je eigenlijk überhaupt al geprobeerd of stralen goed werkt? Taaie/vettige aanslag is nou niet echt het ideale spul om met stralen te verwijderen en echt een snelle methode is het ook niet als je het goed wil doen hoor? Straks blijkt dat poetsen gewoon beter werkte :X
Plaats eens een keer een plaatje van de bakjes waar we het over hebben......
 
bakjes zijn 15*15*x de grote zijn 60*40*5, vasthouden en de hogedrukspuit gaat niet werken.
Man bij wie ik straal spullen heb gekocht heeft 1 bakje geprobeerd, het werkte.

Hogedruk met heet water, kom je snel in die profi dingen met dieselblok, is ook niet goedkoop en handzaam, de standaard hoge druk mag/kan geen heet water hebben

We gaan het meemaken, en als met de hand poetsen het beste blijkt, gaat er erg veel tijd in zitten
@Rob RD , ik snap je goede bedoelingen met jouw adres, maar als het niet blijkt te werken, is 2x 2 uur rijden om daar achter te komen ook erg zonde.

Die compressor is nooit weg voor mij, de rest was de hoofdprijs niet, we gaan het meemaken
 
Net snel even geprobeerd, het werkt
Maar moet nu aan het werk, later meer

En plaatjes van de moni straal cabine
 

Bijlagen

  • 208DF321-852C-4C9A-9397-1BCB2423150D.jpeg
    208DF321-852C-4C9A-9397-1BCB2423150D.jpeg
    790 KB · Weergaven: 82
  • DC6ADCB5-4C71-4640-A97A-89D078E66AF0.jpeg
    DC6ADCB5-4C71-4640-A97A-89D078E66AF0.jpeg
    755,7 KB · Weergaven: 79
:}:}:}:} Respect en verbazing dwing je af met vernuft en inspiratie... Een prachtig voorbeeld van hoe het kan, niet zoals het moet :t
Ik had al weer hele visioenen van een inelkaargelast stalen frame net perspex ruiten maar dit overtreft mijn wildste verwachtingen...
 
Even een update heren.

Stralen werkt, maar is nog steeds erg tijd rovend.
Nog een tip gehad, (weet even snel niet of die hier genoemd was)

Gewoon bij de appie, van driehoek zilver soda, warm water erbij en in een afgesloten emmer/bak een paar uur laten broeien.
Daarna veeg je alles schoon, ik gebruik nog een scotch brite, voor de laatste restjes met weerstand, maar in principe veeg je het met de hand onder de warme kraan schoon.

Inmiddels bijna alles schoon.

Wilde de winnende tip toch even laten weten
 
Terug
Bovenaan Onderaan