Straal cabine te leen, huur, gebruiken

martin117

Plan "B", altijd plan B
13 jun 2014
7.868
8.688
Deventer
Beste mede forummers,

Ik ben bezig met de grote schoonmaak, en poets me suf.
Ben een dag bezig geweest met rvs bakjes schoon maken (van oud vuil aan de buitenzijde) 20 stuks gedaan, en armen helemaal lam (scotch brite en jif in combi met amoniak)

Nu vraag ik me af of er iemand is die een straal cabine heeft, die ik mag gebruiken (lenen of ter plaatse, huren, hoeft niet gratis)

Daar het allemaal RVS is, lijkt mij dat het prima te stralen is, en gaat vast veel sneller

Kleine onderdelen zijn 15x5x5 cm, grootste ca 40x60x5 cm

Wil er best een stukje voor rijden. Regio overijssel/gelderland zou mooi zijn, kom zelf van Deventer, en wil best een km of 40-50 rijden als ik dan alles mooi schoon krijg
 
Zwaag is wel wat uit de route ;)

Maar of met het materieel van een mede MF-er, is dit wel wat ik zoek. Heb wel gezocht op stralen, maar dat is, zover ik kan vinden, allemaal laten doen, wil het graag zelf doen.
 
Zwaag is wel wat uit de route ;)

Maar of met het materieel van een mede MF-er, is dit wel wat ik zoek. Heb wel gezocht op stralen, maar dat is, zover ik kan vinden, allemaal laten doen, wil het graag zelf doen.
Ja, dan ben je twee uur langer kwijt van je vrije dag... Of het gebeurt niet :) kiezen tussen 2 slechte...
 
Dasty *O*


Je bent wel gek als je voor zo'n eenmalige actie een straalkast aanschaft, dan zou ik het in jouw geval gewoon in de tuin doen...

Ik zou beginnen met de boel mee te slepen naar de hogedrukspuit in de carwash!
 
Dasty, ammoniak oplossing e.d. al geprobeerd, maar je blijft poetsen per bakje, je veegt het er niet zo af, da' s het probleem.

Idee is dat je met stralen het er wel "zo af veegt" met de spuit, vandaar, maar is inderdaad geen doen hier een kast met alles erop en eraan te kopen.

Iemand nog ervaring/tips in de buurt? en niet op 2 uur rijden?
 
Net een paar bakken in een grote emmer (25L) met heet water en 3 vaatwas tabletten.

Op de grote oppervlakken veeg je het er redelijk makkelijk af, de randjes en hoekjes blijven een drama.
Wat verder opvalt, daar waar de bak schoon was, slaat nu allemaal vuil/vet neer, je moet dus ook wat schoon was weer heel goed poetsen, niet optimaal dus.

Blijf nog rond kijken naar stralen
 
Kan blijven kijken, maar dan gebeurd er niets
Had al een adres (ver weg) met een prijs, zelf stralen is €30,— per uur, met een paar uur loopt dat ook lekker op
Dus vandaag compressor gekocht, zak grid en glasparel en een straal pistool, ga zelf een mini straalcabine maken, idee en spullen al in huis
Binnenkort beginnen dus
 
En pas dan kom je erachter dat je een hele grote compressor nodig hebt...
Hou de slangen maar kort, stralen met "bursts" en wen aan het geluid van een compressor die niet op druk komt :t

Ik begrijp ook niet dat die twee uur rijden hét grote probleem zijn als je dat afzet tegen wat je je nu allemaal op de hals haalt... Maar ok, ieder zijn ding

Ben overigens wel benieuwd naar de resultaten... Kan ik ook naar Zutphen rijden :)
 
Laatst bewerkt:
verwacht geen wonder met 250 l/m want dat is al erg weinig en daarbij , hoelang kan dat goedkope compressor het aan om vol belast te worden?
ik denk dat je goedkoper uit was geweest als je het gewoon naar een straalbedrijf oid had gebracht.
 
Wie zegt dat ik een kleine goedkope compressor heb?

En die 2 uur enkele reis is niet het grootste probleem, wel dat ik het niet in 1 dag klaar heb, en de rit dus 2 of 3x moet maken

We zullen het zien

Uitbesteden kan altijd nog, spul wat ik gekocht heb is geen weg gegooid geld

Nu ook via pb tip dichterbij huis

Ik laat wel weten of het lukt
Straalcabine heb ik bijna klaar

De compressor is er overigens 1 met 360l/m
 
als je het zo goedkoop mogelijk wilt dan moet je zelf geen spullen gaan aanschaffen maar gewoon uitbesteden.
wat voor compressor heb je? 360 l/m is dat netto of bruto? wat is de inschakelduur ?
ik heb zelf een straalcabine en die neemt 800 l/m op , daarvoor staat er hier ook een schroefcompressor want anders sloop je ze binnen notime.
 
Terug
Bovenaan Onderaan