Daar twijfel ik aan.- batterij is prima
Daar twijfel ik aan.
Jazeker, hier is ieKan je een filmpje maken met een startpoging?
how to - accu en laadsysteem controleren
Ten eerste, een groen lampje op je druppellader betekent alleen dat er onbelast voldoende spanning is. Dat zegt niets over de staat van de accu. Bron motorzotwww.motor-forum.nl
Heb je een multimeter?
Heb je de eerste alinea uit de link gelezen, dat gedeelte dat Zot heeft geschreven?En zeker bedankt voor de link, maar zoals ik al zei is er denk ik niets mis mee, maar om jullie te overtuigen hier nog mijn bevindingen erover:
Zonder stroomvraag: 12.3 V
Met sleutel in slot gedraaid: 11.4 V
Met lichten aan: 8.2 V
Mocht er toch iets mis mee zijn, laat het me weten, maar ik dacht - en als ik het stuk over hoe de accu te controleren goed heb gelezen, denk nog steeds - dat het zo goed zat.
[knip]
Ja accu is overleden.En zeker bedankt voor de link, maar zoals ik al zei is er denk ik niets mis mee, maar om jullie te overtuigen hier nog mijn bevindingen erover:
Zonder stroomvraag: 12.3 V
Met sleutel in slot gedraaid: 11.4 V
Met lichten aan: 8.2 V
Mocht er toch iets mis mee zijn, laat het me weten, maar ik dacht - en als ik het stuk over hoe de accu te controleren goed heb gelezen, denk nog steeds - dat het zo goed zat.
En aangezien ik de motor niet aankrijg, heb ik geen idee hoe het zit met het laadsysteem, maar ik vermoed dat dat meer van invloed is op hoeveel stroom de accu van de motor krijgt om weer op te laden, klopt dat?
Laat mij eens een filmpje zien van je motor die nog 12.4 v overhoudt tijdens het starten?Accu niet best. Nieuw 12.8 v en tijdens het starten meer dan 12.4 v zijn
Test je motor eens met een auto accu er op ,dus startkabel op auto accu + en deze kabel op + motor accu zo ook startkabel op auto accu - en deze startkabel op - motor accu
Bedankt specifiek voor deze duidelijke uitleg!Die waardes betekenen dat je accu kapot is. Met het beetje belasting dat de lichten aan geeft, zou de spanning gewoon boven de 12 volt moeten blijven.
moet je er wel bij zeggen dat dat alleen is voor motoren die je met de kick startAccu niet best. Nieuw 12.8 v en tijdens het starten meer dan 12.4 v zijn
de accu is leeg. Dat kan verschillende oorzaken hebben.En zeker bedankt voor de link, maar zoals ik al zei is er denk ik niets mis mee, maar om jullie te overtuigen hier nog mijn bevindingen erover:
Zonder stroomvraag: 12.3 V
Met sleutel in slot gedraaid: 11.4 V
Met lichten aan: 8.2 V
Mocht er toch iets mis mee zijn, laat het me weten, maar ik dacht - en als ik het stuk over hoe de accu te controleren goed heb gelezen, denk nog steeds - dat het zo goed zat.
En aangezien ik de motor niet aankrijg, heb ik geen idee hoe het zit met het laadsysteem, maar ik vermoed dat dat meer van invloed is op hoeveel stroom de accu van de motor krijgt om weer op te laden, klopt dat?
Dat is check nummer twee.En aangezien ik de motor niet aankrijg, heb ik geen idee hoe het zit met het laadsysteem, maar ik vermoed dat dat meer van invloed is op hoeveel stroom de accu van de motor krijgt om weer op te laden, klopt dat?