Startonderbreker

ray030

Rookie
Lid geworden
25 jul 2024
Waarderingsscore
0
Beste MF,

Ik heb een Kawasaki z1000 van bij 2007, ik heb deze overgenomen. Nou zit er een start onderbreker op/ alarm wat ik er tussen uit wil hebben. Er loopt een spanningsdraadje rechtstreeks vanaf de accu naar de zekeringen voor de stroom toevoer, als ik die uit het zekeringen doosje haal heb ik geen spanning en kan ik de motor niet starten.

Als ik het draadje naar de zekeringen toe breng dan werkt het contact wel zoals het hoort. Weet iemand hoe ik dit weer naar de normale stand kan terug brengen ( alarm er dus tussen uit halen, dan wel de startonderbreker )

Ik hoor graag jullie tips!

Bijlagen

• IMG_4646.mov
    3 MB
De reden dat ik hem er tussen uit wil hebben, is dat ik nu voor dat ik wil gaan rijden, moet ik dus een draadje van de accu naar de zekering toe brengen om hem te kunnen starten. Omdat het alarm, niet werkt wat er tussen zit. En met startonderbreker bedoel ik dat alarm circuit wat er dus tussen is gemaakt.

De normale startonderbreker die in het contact verwerkt zit wil ik uiteraard zo houden.

Bedankt voor de reactie tot zo ver 😉

De reden dat ik hem er tussen uit wil hebben, is dat ik nu voor dat ik wil gaan rijden, moet ik dus een draadje van de accu naar de zekering toe brengen om hem te kunnen starten. Omdat het alarm, niet werkt wat er tussen zit. En met startonderbreker bedoel ik dat alarm circuit wat er dus tussen is gemaakt.

De normale startonderbreker die in het contact verwerkt zit wil ik uiteraard zo houden.

Bedankt voor de reactie tot zo ver 😉

Dus je hebt een los draadje van de accu, die je voordat je de motor wilt starten even tegen een zekering moet aanhouden? Anders dan start ie niet. Begrijp ik dat goed?

Zou je dat draadje dan niet gewoon permanent aan die zekering kunnen maken? Of zeg ik dan iets stoms?

Als je het er helemaal tussenuit wilt halen, indien het idd een alarmsysteem/startonderbreker is, dan is het inderdaad wel handig het electrische schema van deze specifieke motor/uitvoering bij de hand te hebben zoals @Janbros al zei.

Oh en natuurlijk welkom hier op het prachtige Motor-Forum! 🤓

Dus je hebt een los draadje van de accu, die je voordat je de motor wilt starten even tegen een zekering moet aanhouden? Anders dan start ie niet. Begrijp ik dat goed?

Zou je dat draadje dan niet gewoon permanent aan die zekering kunnen maken? Of zeg ik dan iets stoms?

Als je het er helemaal tussenuit wilt halen, indien het idd een alarmsysteem/startonderbreker is, dan is het inderdaad wel handig het electrische schema van deze specifieke motor/uitvoering bij de hand te hebben zoals @Janbros al zei.

Oh en natuurlijk welkom hier op het prachtige Motor-Forum! 🤓
Bedankt voor je reactie!

Klopt deels wat je zegt, alleen dan heb ik dus constant stroom. En kan ik me motor niet van het contact afhalen. Gek hè😅. Het draadje van de accu naar het zekeringen pakketje achter op de motor zorg er voor dat er stroom komt zodat ik hem kan starten, haal ik het draadje weg, doet me motor niks.

Ik ben zelf totaal niet handig in het Electrice circuit van de motor, en heb er geen verstand van. Laat staan het uitzoeken hoe het in ze werking zit☺️.

Vriendelijk bedankt voor je reactie en tip!

Bedankt voor je reactie!

Klopt deels wat je zegt, alleen dan heb ik dus constant stroom. En kan ik me motor niet van het contact afhalen. Gek hè😅. Het draadje van de accu naar het zekeringen pakketje achter op de motor zorg er voor dat er stroom komt zodat ik hem kan starten, haal ik het draadje weg, doet me motor niks.

Ik ben zelf totaal niet handig in het Electrice circuit van de motor, en heb er geen verstand van. Laat staan het uitzoeken hoe het in ze werking zit☺️.

Vriendelijk bedankt voor je reactie en tip!
Dan zou ik er als ik jou was niet aan beginnen. Het demonteren van een alarm/startonderbreker zonder electrisch schema en kennis hiervan, wordt een lastig verhaal.

Wat je wel kunt doen en wat ik denk ik zelf zou doen in deze situatie.. zet er een schakelaar tussen. Dus draadje van accu naar zekeringen. Hiertussen een schakelaar die je eenvoudig aan/uit kan zetten. Deze kun je dan ergens op je motor wegwerken, zodat een evt dief deze ook niet zomaar vindt.

Terug
Bovenaan Onderaan