Startmotor niet te verwijderen Virago XV1100

KappieAppie

MF'er
18 jul 2004
241
12
Wedde?
Ik heb het probleem dat mijn motor soms wel, soms niet wil starten. Als hij niet wil starten lijkt het alsof de startmotor vast loopt (hij draait een stukje) of hij draait helemaal niet.
Controle lampjes branden gewoon, accu is goed vol en heb daarnaast de diverse tests doorlopen wat betreft gehele laadinrichting. Alles ok.
Ook het start relais getest hoewel ik al het idee had dat deze goed was. Als ik de startknop indruk hoor ik hem klikken.
Na een flowchart te hebben doorlopen welke op het Virago forum stond lijkt het inderdaad het probleem te zijn van de startmotor. Een paar tikjes met de hamer erop zou kunnen helpen om hem los te laten schieten. En zo is het precies. Als hij vast staat schiet hij los door een tikje met de hamer.

Het leek me dus een goed plan om de startmotor te inspecteren. Heb gelezen dat versleten koolborstels ervoor kunnen zorgen dat de startmotor vastloopt.

Boutjes verwijderd en met een paar zachte tikjes schuift de startmotor 3 a 4 centimeter uit het blok maar dan niet verder. Kan hem wel wat heen en weer wrikken maar verder eruit krijg ik niet terwijl de hele weg vrij is. Ook met iets minder voorzichtige tikjes, komt hij geen millimeter verder. Hij lijkt dus te blijven haken in de starter clutch.

Voordat ik nu het hele spulletje open ga schroeven om van binnenuit te bekijken wat er aan de hand is via deze weg eerst even wat suggesties verzamelen...

Iemand een idee waarom de startmotor niet verder naar buiten komt???
 
nr 2

yamaha-xv1100-w-virago-1989-starter-clutch_bigyau1156c-3_09c8.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan