start probleem Suzuki GS450

demifort

MF veteraan
Donateur
20 jun 2007
10.787
10.334
Goedendag mede MF'ers!

Sinds kort heb ik een Suzuki GS450 die ik als half afgemaakte projectfiets heb gekocht.
Nu heb ik de motor al eens gestart (zonder fatsoenlijke uitlaat en zonder luchtfilter) en hij starte gelijk en liep redelijk stationair,

Nu de uitlaten en luchtfilter gemonteerd zijn wil ik de motor weer starten maar dat geeft vreemde problemen.

Als ik de motor aansluit aan een aparte accu dan brand de verlichting op de tellers.
Op het moment dat ik wil starten hoor ik alleen een lichte klik en gaan de lampjes op mijn tellers uit, deze gaan dan ook NIET meer aan.

Als ik dan de startkabel loshaal en weer vastzet gaan de lampjes wel weer aan, starten en een klik etc.... zelfde verhaal..

Het klikje wat ik hoor is NIET de startmotor maar lijkt mij een relais.
Nu vraag ik me af hoe het toch kan dat er dus blijkbaar spanning op staat, na een startpoging is deze weg.. en na heraansluiten van de startkabel heb ik wederom spanning..

Dit is overigens zo bij een losse hulpaccu als bij een accu die met draaiende motor gevoed wordt...

Weet iemand wat er aan de hand is?
 
Laatst bewerkt:
elektrisch gedeelte contactslot vuil?
slechte massa verbinding tussen accu en motor?
slechte verbinding van plus pool naar bedrading van de motor?
Succes met zoeken en is altyd lastig te vinden dit soort storingen. Het scheelt wel dat hij het iedere keer zo doet en niet maar af en toe want dan is het echt spook storing zoeken.
 
Probleem is opgelost, nieuwe accu er in en starten maar!
Waarschijnlijk was het een slechte startkabel!

Bedankt voor de tips iig.!
 
Terug
Bovenaan Onderaan