Staat oude band bepalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Millencolin

MF veteraan
15 aug 2013
1.285
40
Baarle-Hertog
Goedemiddag allemaal,

Kom er net achter dat ik nog een "nieuwe" Bridgestone band in de garage heb liggen.
Productiedatum 1811. Dus eigenlijk zou ik moeten zeggen, te oud, erg ermee. Maar hij lijkt r nog zo goed uit te zien.
Hoe kun je nu zien/bepalen of een band nog kwalitatief goed is?

*ter info, uiteraard gaat deze er niet meer om. Ga geen risico lopen. Bovenstaande is puur ter lering voor/uit interesse vanuit mijzelf.
 
CDEEF01E-6696-4FC7-8232-A687E46913FD.jpeg


@Rob RD Heb hier nog een 1 jaar oude T31 180/55 R17 in de aanbieding. Zo goed als nieuw
 
Bedankt een ieder voor z'n reactie. Ik heb Metzeler Feelfree 90/90-14 46P besteld. Aan de achterkant zit ook Metzeler en ik heb gelezen dat het verstandig is om 2 banden van het zelfde merk te nemen.

Ik heb dat ook wel eens gelezen, maar heb er nog nooit iets van gemerkt als ik wel 2 verschillende banden had.

Ik wil zelf wel altijd de voorband gelijk of een sportiever type hebben dan de achterband, als er dan 1 gaat glijden is het de achterband en dat is misschien nog te corrigeren.

Verder zou ik me er op een 125cc scooter niet zo druk om maken.
 
Bedankt een ieder voor z'n reactie. Ik heb Metzeler Feelfree 90/90-14 46P besteld. Aan de achterkant zit ook Metzeler en ik heb gelezen dat het verstandig is om 2 banden van het zelfde merk te nemen.

Fijn dat het opgelost is.

Vanwege het hoge off-topic gehalte gaat t topic nu op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan