spyball alarm

Ramon430

Rookie
2 mrt 2018
19
4
Recent heb ik een spyball alarm origineel voor de ducati 999 geinstalleerd.
De installatie stelt niet zo veel voor, dacht ik. Enkel plug and play connectoren.
Op dit moment als ik mijn accu aansluit gaan mijn knipperlichten branden. Ook het rode lampje gaat branden van het alarm en gaan helaas allemaal niet uit. wel knippert het rode dasboard lampje zoals gewoonlijk.

Op het moment dat ik mijn contact omdraait gebeurd er helaas niets. Het dasboard gaat niet aan en het rode lampje blijft knipperen van het instrumentenpaneel. Het alarm systeem zit hier tussen, dus ik denk dat dit de boosdoener is.
Mijn vraag is of er mensen met een soortgelijke ervaring zijn of dat er nog handelingen moeten worden verricht om het alarm te configureren?
Ik heb al rondgezocht op het forum, maar heb nog geen antwoord kunnen vinden

Alvast bedankt voor de reactie

Met vriendelijke groet Ramon.
 
Een motoralarm mogen alleen kiwa scm, gecertificeerde bedrijven op een motor inbouwen,
Ook omdat een alarm ,apart moet worden aangesloten .
Het kan niet zomaar even plug and play,
Anders slopen criminelen hem er zo uit,en stelt zo een alarm niks voor.
Hij moet tussen bestaande draden gekoppeld worden ,welke weet alleen het officiele kiwa scm alarm inbouw bedrijf.
Even googlen welke bedrijven dit doen,
Ik was beland bij martins motorservice in lelystad voor mijn alarm.
Die heeft een kiwa scm certificaat en is er speciaal voor opgeleid.
En als je niet weet hoe alarmen op motors werken zeg dan niks hier,
De gebruiksaanwijzing is duidelijk,
Ik heb met mijn datatool alarm nooit problemen .
Maar mensen die zeggen hier motor alarmsystemen, geven alleen maar elllende ,weten dus niet hoe het werkt .
Of hebben nooit moeite gedaan een gebruiksaanwijzing te lezen of te bemachtigen ergens.
En ook die gebruiksaanwijzing voor betreffende alarm systeem van datatool ,of spyball kan je bij het betreffende kiwa scm bedrijf opvragen ,of krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Had mijn spyball in 10minuten gedemonteerd, was een af fabriek systeem. Ik ben dan wel geen gecertificeerd spyball kiwa scm kliko komo huisvuilzakkenmonteur maar toch houd ik m’n mond niet. Als er ellende ontstaat wil je er gewoon vanaf. Een nieuwe monteren is gewoon omgekeerd demonteren en vice versa, geen hogere wiskunde en inderdaad het is wel plug and play op een kleinigheidje na. Daarbij lijkt het juist alsof er meer met dan zonder alarm gejat worden.
 
Ik begrijp prima hoe een alarm werkt (twee knopjes kom op |() maar de enige die daadwerkelijk z’n ding doet is dus het fabriekssysteem van de BMW. Geen idee wat voor systeem dat is en het boeit me ook niet, ik zet hem toch zelden aan. Anderen gingen wel aan maar niet uit, überhaupt niet aan of niet af. Ook geen idee wat voor soort die waren, maar twee van die anderen zaten wel degelijk diep in de kabelboom gesoldeerd. Goede installatie zegt dus ook weinig.

Als het goed werkt mag hij blijven, zeurt het ook maar een klein beetje moet ie weg. Zo’n ding geeft vanzelf een keer een storing op het meest onhandige moment en als een alarm storing heeft doet niets het. Dat heb ik zelf gelukkig nog niet gehad, maar ik heb wel twee keer een paar uur in het gras mogen liggen omdat een groepsgenoot niet weg "mocht" van z'n alarm. Mijn ervaring met alarmen (en de meeste sloten, helaas) is dat de eigenaar er meer last van heeft dan de meeste dieven.
 
Laatst bewerkt:
Een motoralarm mogen alleen kiwa scm, gecertificeerde bedrijven op een motor inbouwen,
Ook omdat een alarm ,apart moet worden aangesloten .
Het kan niet zomaar even plug and play,
Anders slopen criminelen hem er zo uit,en stelt zo een alarm niks voor.
Hij moet tussen bestaande draden gekoppeld worden ,welke weet alleen het officiele kiwa scm alarm inbouw bedrijf.
Even googlen welke bedrijven dit doen,
Ik was beland bij martins motorservice in lelystad voor mijn alarm.
Die heeft een kiwa scm certificaat en is er speciaal voor opgeleid.
En als je niet weet hoe alarmen op motors werken zeg dan niks hier,
De gebruiksaanwijzing is duidelijk,
Ik heb met mijn datatool alarm nooit problemen .
Maar mensen die zeggen hier motor alarmsystemen, geven alleen maar elllende ,weten dus niet hoe het werkt .
Of hebben nooit moeite gedaan een gebruiksaanwijzing te lezen of te bemachtigen ergens.
En ook die gebruiksaanwijzing voor betreffende alarm systeem van datatool ,of spyball kan je bij het betreffende kiwa scm bedrijf opvragen ,of krijgen.

Als je de regels niet kent, schrijf dan geen onzin.

Er zijn genoeg alarmsystemen die SCM goedgekeurd en plug & play zijn.

Ook zijn er genoeg alarmsystemen die storingen veroorzaken, meestal door onzorgvuldige montage. Er zijn echter ook alarmsystemen op de markt die (geweest) die qua constructie slecht zijn. (kuch Red Alert.......kuch:r:r:r:r)

Zelf heb ik behoorlijk wat alarmsystemen (Spyball en Datatool) ingebouwd en allemaal werken ze probleemloos.
 
Ik begrijp prima hoe een alarm werkt (twee knopjes kom op |() maar de enige die daadwerkelijk z’n ding doet is dus het fabriekssysteem van de BMW. Geen idee wat voor systeem dat is en het boeit me ook niet, ik zet hem toch zelden aan. Anderen gingen wel aan maar niet uit, überhaupt niet aan of niet af. Ook geen idee wat voor soort die waren, maar twee van die anderen zaten wel degelijk diep in de kabelboom gesoldeerd. Goede installatie zegt dus ook weinig.

Als het goed werkt mag hij blijven, zeurt het ook maar een klein beetje moet ie weg. Zo’n ding geeft vanzelf een keer een storing op het meest onhandige moment en als een alarm storing heeft doet niets het. Dat heb ik zelf gelukkig nog niet gehad, maar ik heb wel twee keer een paar uur in het gras mogen liggen omdat een groepsgenoot niet weg "mocht" van z'n alarm. Mijn ervaring met alarmen (en de meeste sloten, helaas) is dat de eigenaar er meer last van heeft dan de meeste dieven.

Dan ben ik lekker met vakantie, helemaal luchtig en ontspannen in het hoofd. Klaar voor de komende kilometers die bochtig onder de rubbers zullen doorgaan, de tent is ingepakt m’n vrouw start haar motor, m’n haar zit fantastisch en er zit ten geen etensresten tussen m’n tanden, ik druk op de knop en... en... ehm niks? Túúúút? Ophoeren met het door een gecertificeerde geïnstalleerde kutsysteem.
Als je de regels niet kent, schrijf dan geen onzin.

Er zijn genoeg alarmsystemen die SCM goedgekeurd en plug & play zijn.

Ook zijn er genoeg alarmsystemen die storingen veroorzaken, meestal door onzorgvuldige montage. Er zijn echter ook alarmsystemen op de markt die (geweest) die qua constructie slecht zijn. (kuch Red Alert.......kuch:r:r:r:r)

Zelf heb ik behoorlijk wat alarmsystemen (Spyball en Datatool) ingebouwd en allemaal werken ze probleemloos.

Ik durf te beweren dat een zelfverzonnen systeem de crimineeltjes grotere frustraties oplevert dan de bekende systemen. Met een hele hoop backup dingetjes en een bedrading waar de honden geen brood van lusten.
 
Laatst bewerkt:
Heb je het alarmsysteem wel ‘ingeleerd’....:?

Goedendag, moet dit systeem worden ingeleerd en weet je toevallig ook hoe als dit een vereiste is? (staat namelijk niet in de handleiding)
morgen heb ik pas voor het eerst weer tijd om er naar te kijken en als ik het niet voor elkaar krijg zit er niks anders op dan het eraf te halen



mvg ramon
 
En struin je het internet af ,lees ik je moet het alarm inleren.
De handzenders moeten aan het alarm gekoppeld worden,maar hoe ?.
De kiwa scm ,weet dat ,want als iedereen dat weet stelt het alarm niks meer voor ,
Dan koppelt ieder een handzender eraan, en is het alarm zo te omzeilen.
Maar als ik over kiwa scm begin ,weten anderen het weer beter hierzo.,
Merk dat er hier meteen over eruit slopen ,of eruit halen gepraat word,en iedereen zegt meteen alarm systemen zijn niks .
Maar dat zijn ook mensen die niet weten hoe dat alarm werkt,.
Maar wel hun mening zonder enige kennis erover erover ,gaan zeggen hier.
Dus ik wens je succes als je denkt hier de antwoorden te krijgen,over je alarm. ,

,
 
Als je de regels niet kent, schrijf dan geen onzin.

Er zijn genoeg alarmsystemen die SCM goedgekeurd en plug & play zijn.

Ook zijn er genoeg alarmsystemen die storingen veroorzaken, meestal door onzorgvuldige montage. Er zijn echter ook alarmsystemen op de markt die (geweest) die qua constructie slecht zijn. (kuch Red Alert.......kuch:r:r:r:r)

Zelf heb ik behoorlijk wat alarmsystemen (Spyball en Datatool) ingebouwd en allemaal werken ze probleemloos.


Als jij niet eens weet dat alarmen kiwa scm ingebouwd moeten worden ,zeg dan zelf geen onzin hier,
Succes ermee met al je onzin hier over alarm systemen ventileren ,daar heeft de vraagsteller in deze niks aan .
Als jij al wat alarm systemen hebt inbouwt,,,zoals je beweert in je antwoord,,,waarom help je de vraagsteller dan niet ,?
Want enig antwoord van jouw kant lees ik niet echt,
Meer afkraken van ,
 
Had mijn spyball in 10minuten gedemonteerd, was een af fabriek systeem. Ik ben dan wel geen gecertificeerd spyball kiwa scm kliko komo huisvuilzakkenmonteur maar toch houd ik m’n mond niet. Als er ellende ontstaat wil je er gewoon vanaf. Een nieuwe monteren is gewoon omgekeerd demonteren en vice versa, geen hogere wiskunde en inderdaad het is wel plug and play op een kleinigheidje na. Daarbij lijkt het juist alsof er meer met dan zonder alarm gejat worden.


Waarom help je vraagsteller dan niet ?.Als je het omgekeerd inbouwen noemt.
Blijkbaar weet je niet hoe een kiwa scm kliko komo huisvuilzakkenmonteur zoals jij ze nu noemt,,een alarm inbouwt want ieder weet het beter hierzo.
 
Beste Rinus, meer komma's is niet meer beter. Daarnaast leren we op school dat "unieke zelfstandig naamwoorden", zoals namen, niet continu genoemd moeten worden omdat dat na een tijdje irritant wordt, en daarna satirisch. Dat laatste is bij jou ruimschoots gebeurd, en in combinatie met je kommagebruik is het mij volslagen onduidelijk of je nu een wandelend reclamespotje bent of het goed bedoelt.

Als je je zadel eraf haalt is elk alarmsysteem binnen een paar minuten te omzeilen, als je weet wat je moet doen. En dieven weten dat, gelegenheidsdieven niet. Gelegenheidsdieven krijgen je zadel er ook niet maarzo af om erbij te kunnen. Zonder erbij te kunnen kun je niets inleren, en dus ook niet achteloos een andere zender koppelen. Dat zou wat zijn zeg, staat er één of andere ongure figuur voor m'n garagedeur te prutsen, gaat ie in ene open omdat ie z'n zendertje heeft weten te koppelen. Ik krijg het idee dat jij een klein fortuin heb uitgegeven bij zo'n kiwi, en dat deze jou verteld heeft dat het allemaal fantastisch ingewikkeld is en zo. Dat is gewoon niet waar. Het ding is een bewegingssensor met wat systemen om niet omzeild te worden. Hij steekt tussen de ontsteking, verlichting en claxon (of heeft er zelf één) en kan deze onderbreken, of niet. Mits goed geïnstalleerd geeft het inderdaad weinig gedoe, maar als hij onverhoopt de geest geeft of een storing heeft, sta je wel mooi want echt niet dat je dan wegrijdt zonder een beste bak werk te verrichten. Ik heb dat twee keer meegemaakt (althans, niet mijn motor want ik doe dus niet aan alarmen) en dat is schijtirritant.
 
Als jij niet eens weet dat alarmen kiwa scm ingebouwd moeten worden ,zeg dan zelf geen onzin hier,
Succes ermee met al je onzin hier over alarm systemen ventileren ,daar heeft de vraagsteller in deze niks aan .
Als jij al wat alarm systemen hebt inbouwt,,,zoals je beweert in je antwoord,,,waarom help je de vraagsteller dan niet ,?
Want enig antwoord van jouw kant lees ik niet echt,
Meer afkraken van ,

Wat jij wil. Als gecertificeerd inbouwer van alarmsystemen weet ik er inderdaad niets van.

Datatool/Triumph alarmsystemen zijn plug and play + SCM goedgekeurd. BMW alarmsystemen zijn SCM goedgekeurd + plug and play. En zo zijn er nog wel een aantal...…

Het probleem van de vraagsteller kan van velerlei aard zijn, dat is een kwestie van meten en dingen uitsluiten. In de handleiding van het alarm staan verschillende stappen om het alarm weer werkend te krijgen als dat nog tot de mogelijkheden behoort. En de gebruikershandleiding is gewoon te downloaden.
 
Mijn Datatool VETO alarm werkt al 20 jaar probleemloos, deugdelijk aangebracht oa met soldeerverbindingen.....

Dus ook de verbindingen checken ipv ff met contactspray behandelen...8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan