Spuitbus met motorgeur

Horstman

MF'er
25 mei 2014
137
116
Friesland
Wie kent niet dat gevoel van de lekkere geur van een motor in de schuur die net een lekkere rit heeft gemaakt en vredig staat af te koelen?
Je bent thuis gekomen na een tochtje van 150 kilometer en nadat je je motorpak hebt uitgedaan, een lekker bord eten hebt weggewerkt, daarna kort een tukje op de bank gedaan hebbende, besluit je nog even je spullen netjes op te ruimen.
Op het moment dat je de deur van de garage openzwaait is het opeens daar.... Die alles omvattende geur en warmte; een melange van benzine, olie, kettingvet, pledge en eventueel zweetlaarzen. Een intens gevoel van gelukszaligheid vloeit door je lichaam en juist dan weet je dat motorrijden niet alleen het rijden is, maar veel meer dan dat alleen.
Eenzelfde gevoel dat je hebt als wanneer je een Rolls-Royce Merlin, een Ford 5000 of een Scania V8 hoort of desnoods een VFR800 die 12.500 toeren draait.
Het is daarom ook zo erg dat je dat gevoel alleen kunt krijgen nadat je een dagje gereden hebt en niet op bijvoorbeeld een willekeurige dinsdagmorgen om 06.45 uur.
Wat zou het fijn zijn als er spuitbussen zouden zijn met motorgeur die je te pas en te onpas leeg zou kunnen spuiten op elk gewenst moment. Onder je oksels, op het toilet, in de woonkamer en stiekem een beetje in je broodtrommeltje. Op slag zou een naderende depressie of een slecht humeur verjaagd zijn en burn-outs op het werk zouden tot het verleden behoren. Iedereen zou zich ook afvragen waarom jij altijd zo opgewekt bent.
Waarom zijn er geen spuitbussen met motorgeur te koop, maar wel allerlei dure "fragrances" waarvan de walgelijkheid van de geur omgekeerd evenredig is aan de prijs?
Met het naderen der vaderdag (wanneer is dat eigenlijk?) lijkt me dit een gat in de markt. Jammer dat mijn kinderen al de deur uit zijn.....
 
Godverju wat omschrijf je dat euforische endorfistische moment mooi. Bij mij gaan ze warm de huiskamer in bij thuiskomst, de door jou omschreven geur gaat met de motor die ik op dat moment heb gereden mee naar binnen... vervaagt langzaam maar blijft lang genoeg hangen om een onwaarschijnlijk mooie, verse herinnering levendig te houden... kan ook niet anders als van een ultiem chillmoment spreken. Moment dat wel een hele avond kan duren

:}:}:}:}
 
Mooi levendig beschreven, ik begrijp 'm compleet. 100% serieus, als er een deo zou bestaan met 'ronkend motorblok'-aroma zou ik 'm kopen. Of een toilet-blok. Luchtverfrisser. Afwasmiddel. Wasmiddel. Ovenreiniger. Allesreiniger. Wierrook-stokjes.

Fantastisch idee. Gelijk op de markt zetten die hap.
 
Fantastisch idee inderdaad! Ik zou direct overstag gaan als er een spuitbus op de markt komt. Uiteraard wel in de geur "1998 Vmax". Super '98 en minerale olie.

Mevrouw Zenuwlijer zou er wat minder van gecharmeerd zijn, maar da's dan jammer..... voor haar. })
 
Als ik de Duc na een rit weer in de garage zet krijg ik altijd de opmerking dat de garage weer zo lekker ruikt. 😎
 
Jongens, jongens, jullie weten zeker hoe een Yamaha RD350LC ruikt na een stevig ritje op mengsmering met Castrol R40????
 
Jongens, jongens, jullie weten zeker hoe een Yamaha RD350LC ruikt na een stevig ritje op mengsmering met Castrol R40????
Een lekkerder geur bestaat er niet zet je huisdeur open trap de RD of andere 2 takt aan en stoom de tent vol,geen luchtverfrisser meer nodig :9~*O*
 
Geweldig, alleen mevrouw de Vulcanrider zal hier niet gecharmeerd van zijn.
De woonkamer is een beetje haar domein. Daarin tegen is de garage van mij en daar is het een georganiseerde bende waar zij zeker van afblijft.

Ik ga wel meer rijden en heb dan de tikkende motor en geur in mijn domein.

🏍🏍🏍🏍🏍🏍🏍🏍🏍🏍🏍🏍🏍🏍🏍
 
Lekkere geur idd, heerlijk gevoel ook. Wil je direct weer opstappen :]
Ik heb iets gelijkaardigs op mijn werk. Als ik op een buitenpost zit, en de wind zit "verkeerd" en we krijgen kerosine geur langs ons heen, begint iedereen te klagen ...

... maar ik niet! Ik vind het ... eu ja ... lekker! :9~

Maar idd ook bij de motor, als ik eraan werk, die typische oliegeur, het verschil in de geur van de afgewerkte olie en de verse olie, banden en remmen geuren, en wat nog allemaal! Lekker gewoon!
Ik wil in de toekomst echt wel elektrisch rijden (of iets anders, afhankelijk van de ontwikkelingen, en vooral afhankelijk van onze kl*te politiek), maar de geuren van olieën en benzine, die ga ik wel missen ...
 
Ik heb iets gelijkaardigs op mijn werk. Als ik op een buitenpost zit, en de wind zit "verkeerd" en we krijgen kerosine geur langs ons heen, begint iedereen te klagen ...
:r
Ik probeer elke ochtend mijn neus dicht te houden als ik langs Schiphol rij. Walgelijke geur is dat zeg...
 
Ik heb iets gelijkaardigs op mijn werk. Als ik op een buitenpost zit, en de wind zit "verkeerd" en we krijgen kerosine geur langs ons heen, begint iedereen te klagen ...

... maar ik niet! Ik vind het ... eu ja ... lekker! :9~


Je hebt gelijk het ruikt lekker, maar toen ik nog op kantoor boven de aankomsthallen van Schiphol, voor de kenners op de D-toren, werkte was ik niet blij als ze kerosine loosde. Een middag hoofdpijn is dan het resultaat.
 
VOOR GEBRUIK DRIE MINUTEN GOED SCHUDDEN,MINIMAAL 30 CM VAN HET TE SPUITEN OPPERVLAK HOUDEN,PROBEER EERST BIJ UW LEVENSGEZEL EN NA GEBRUIK DE BUS ONDERSTEBOVEN HOUDEN EN DRIE SECONDEN LEEGSPUITEN,NIET TE GEBRUIKEN IN GESLOTEN RUIMTES BIJ INADEMING KANS OP DUIZELIGHEID BIJ TRANEN IN OGEN NEEM CONTACT OP MET UW DEALER ENZ ENZ HA HA HA !!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan