Spijker in achterband

defrhymz

MF'er
7 okt 2018
61
5
helaas door een spijker gereden, nu hoor ik verhalen van mensen dat ze het sterk afraden om een prop te zetten terwijl de andere dit juist geen enkel risico vindt. wat zijn jullie bevindingen en wat raden jullie mij aan ?
 
Ik heb altijd een proppensetje in de buddy en plaats een proppie in een oudere band als ik weet dak nie ga boenderen... Wil je gas geven en is de band nog redelijk nieuw, ff plu inzetten. Heb de afgelopen 2 jaar 4 achterbanden zo gerepareerd en geen gevolgen.
 
Als je 20000 tot 25000 km per jaar op de brommert rijdt, heb je nogal eens iets aan de hand. Dusssss. Je moet wel ff gaan rijden 😎

Dan nog, ik rij nu 18 jaar motor met jaren tussen de 4-12.000km per jaar en over al die km’s letterlijk 1x een lekke band gereden.

Auto 19 jaar, ook 1x

Vrachtwagen 18 jaar en 2-3x? Klapbanden tel ik niet mee, daar helpt een pluutje ook niet meer 😝
 
Unruled, 😁 ik bepaal helemaal niks!!! Ook thuis nie, daarom rij ik motor maar ik woon dichtbij een 🏭 industrie terrein met bouwbedrijven en garages en een afvalverwerkingsbedrijf..... Is bijna smeken om metaal in je band te hebben... Niks over de kilometers die jij rijdt maar hoe meer km hoe groter de kans. Thats all.
 
Oh zeker waar, en om eerlijk te zijn heb ik de twee afgelopen jaren de 25k niet gehaald omdat ik om de één of andere reden even een auto had (inschattingsfoutje), maar de 8 daarvoor en deze weer wel :Y

Zal nu weer trouw rond de 30k uitkomen... maar nog altijd geen lekke banden gehad. Woon inderdaad niet naast een industrieterrein... maar kom daar grappig genoeg ook vaak zat. Ik snap er gewoon geen bal van :+
 
Hoe krijgen mensen het voor elkaar. Ik maak echt nooit wat mee -O-
Ik had het vroeger ook altijd. Reed geen 1 band op zonder dat er een veter in moest. Waarschijnlijk als je pech hebt en er ligt ergens op een route van jou vaak troep (zal net ook de route zijn van de timmerman ofzo) dan heb je pech.

Ben verhuist naar een andere stad en heb niet zo lang geleden mijn achterband vervangen zonder dat er een veter in zat!! *O**O*
Uniek in mijn geval.
 
@TS:

Ik doe er altijd veters in (ben de tel kwijt hoe vaak al). Auto of motor maakt mij niet uit en ik rij de banden dan ook gewoon op. Ooit eens over de afsluitdijk wezen knallen tot het ding niet sneller ging en ook daar merkte we (gelukkig) niets, maar ik heb sowieso nog nooit gemerkt dat er een veter in een band zat

Bij mij zitten die dingen wel altijd in het loopvlak van de band. Niet in de wang ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook een dikke schroef in de achterband. Flink balen want toe zat die nieuwe band er net een week op.
Een pluutje in gezet en daarna gewoon doorgereden. Meer dan 10.000km nog plezier van gehad.
O, ja ik heb wel steeds de betreffende plek goed in de gaten gehouden dat er rondom geen bobbel zou gaan ontstaan. Dan kan ie naar de kliko!!
 
Meerdere keren gehad tot ik ontdekte waar ze vandaan kwamen, in die tijd reed ik woonwerk langs een motorzaak en keek vaak ff in de etalage wat ze hadden staan.
Bleek dat de monteur voor de winkel kratten open sloopte en de kromme spijkers liet liggen |(
 
🤗 Ik zal wel de unlucky bastaard zijn. Maar bij mij in de wijk alleen al rijden regelmatig 3 verschillende oudijzer boertjes rond met open aanhanger.... Spijker, dikke draad en zelfs een keer een bout M3 uit mijn achterband moeten rukken... Heel eerlijk, ben er aan gewend en onderweg inmiddels binnen 15 minuten gefixt. Wel CO2 patronen meenemen😁
 
Als ik straks mijn rijbewijs heb, is het eerste wat ik in mijn banden mik Ride-On!
Spul werkt fantastisch en je staat niet meer zo snel met een lege band langs de weg!
 
🤗 Ik zal wel de unlucky bastaard zijn. Maar bij mij in de wijk alleen al rijden regelmatig 3 verschillende oudijzer boertjes rond met open aanhanger.... Spijker, dikke draad en zelfs een keer een bout M3 uit mijn achterband moeten rukken... Heel eerlijk, ben er aan gewend en onderweg inmiddels binnen 15 minuten gefixt. Wel CO2 patronen meenemen😁
M3?
Dat is wel heel zeldzaam, ik hoop dat je hem bewaard hebt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan