Speciale boutjes voor een uitlaat

Sp33ddragon

MF'er
5 sep 2012
48
1
Na veel tips en toch nog veel pijn en moeite zijn de boutjes uit de cilinder van mijn xt350.
En ligt eindelijk de onderpijp eraf!

Echter nu moet hij er ook over een weekje of wat weer terug op.. Voor de meeste zaken rijdt ik even naar de hornbach om vervangende bouten te halen (bagagerekje/voetsteunen enzo). Maar dit lijkt me toch wat anders..

De optie tapeind+messing moer (gebruikte ik in mijn scootertijdperk, gaat hier niet passen).

Nu vraag ik me af, kan ik gewoon bij de hornbach/ een ijzerwarenhandel inbusjes kopen in dezelfde maat als de originele (en nee geen rvs, maar gewoon staal).


Of is er nog iets waar je op moet letten? Zijn de originele bouten (die 2 euro per stuk zijn...) speciaal behandeld/ echt veel beter of zijn dit gewoon ordinaire overpricede dingen?

dit vraag ik me ook af bij b.v het hitteschild.
 
Zal en een hogere treksterkte hebben origineel. Als ik jou was zou ik er treksterkte 10.9 terug in zetten.
Weet ook niet wat voor draad het. Kan een andere niet standaad schroefdraad zijn. Even controleren dus.
 
Zal en een hogere treksterkte hebben origineel. Als ik jou was zou ik er treksterkte 10.9 terug in zetten.
Weet ook niet wat voor draad het. Kan een andere niet standaad schroefdraad zijn. Even controleren dus.

Ja phoe want er hangt me toch een gewicht aan die uitlaat :+

Je kunt er gewoon normale bouten in doen, zorg dat je de draad flink insmeert met keramisch vet dan rotten ze niet weer vast.
 
Ja phoe want er hangt me toch een gewicht aan die uitlaat :+

Je kunt er gewoon normale bouten in doen, zorg dat je de draad flink insmeert met keramisch vet dan rotten ze niet weer vast.
:^ uitlaatbochten zitten 9 van de 10 keer vast met een gewoon verzinkt M6 tapeind met ook gewone stalen moeren (afwijkende uitvoering wellicht, maar niks exotisch aan materiaal) Waarom pastte je draadeind met messing moer niet?
 
En gebruik verhoogde dopmoeren. Je hebt ze zelfs in een verhoogde uitvoering:

dopmoer-m16-92-280x280.jpg


Blijft de schroefdraad van je tapeind lekker schoon.
 
Dat mogen wel heel speciale bouten zijn voor €2,= per stuk.

Ik weet niet wat voor draad het is maar gewoon 8.8 is meer dan genoeg. Kosten slechts enkele dubbeltjes of minder.
Zoals al eens gezegd in dit forum , goed invetten met ceramisch vet of gewoon grafietvet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan