Hoe zijn de contacten??
Je kan ook de wisselspanning doormeten van de spoelen[stekker met gele draden]
moet 3keer dezelfde voltage wezen,dacht uit mijn hoofd iets van 60volt.
zal je rotor wel wezen had ik pas bij mijn xs650 ff doormeten
NEE geen wisselspanning op de gele draden zetten,anders had je je dynamospoel in rook zien opgaan,maar meten hoeveel volt er met eenHoi, Ik heb ook hetzelfde probleem. enkel dat mijn batterij niet meer oplaad, ik moet ze wekelijks handmatig opladen en dan gaat die geleidelijk aan omlaag. je zegt dat je eens wisselspanning moet opzetten op de gele draden, moet ik daar dan 230 opsteken, op die twee aparte draden, en dan moet ik 3x60 verkrijgen of... Het klinkt mss dom maar ik vraag het liever vooralleer ik iets doms doe en hem helemaal niet meer aan de praat krijg.
groetjes
NEE geen wisselspanning op de gele draden zetten,anders had je je dynamospoel in rook zien opgaan,maar meten hoeveel volt er met een
draaiende motor op deze drie gele draden staat!
sorry als ik wat onduidelijk was.
ron.
schrok me helemaal de ......
het kunnen ook de koolborstels zijn als ze iets te kort worden
dan doet ie ook niets meer.
NEE geen wisselspanning op de gele draden zetten,anders had je je dynamospoel in rook zien opgaan,maar meten hoeveel volt er met een
draaiende motor op deze drie gele draden staat!
sorry als ik wat onduidelijk was.
ron.
Je kan ook de gele draden statisch meten, dwz.tussen de gele draden onderlingah gewoon mijn moto aanleggen en dan die hele draden uittrekken en meten. OK zal ik eens doen, hopelijk vind ik rap wat het is... ik ben nu bezig met de draden van de stator naar mijn moto zelf te herkabelen, want die waren hard en verstorven. Misschien was het dit, ook zag ik aanslag op de klemmen, dus hopelijk lukt het met dit te veranderen...
gelukkig nog niet nodig geweest,maar ik kan wel voor
je kijken welke waarden je moet meten[als het tenminste in het werkboek staat]
Ik heb het even opgezocht:
Na dat je de twee ringen van de rotor schoongemaakt hebt,moet je hiertussen
3,6-4.4ohm meten
Als de weerstand te hoog is,dan is er een breuk in de rotor,het wordt dan
vervangen helaas.
Ook tussen iedere ring en de middelste ring[=massa]moet je meten.
hier mag je niets meten,anders heb je een sluiting.
hoop dat je er wat aan hebt.
ron.
Even nog ter informatie: meten van wisselspanning op 3 draden van dynamo kan alleen bij magnetisch bekrachtigde stators. Bij een electro-magnetisch bekrachtigde stator (waar er een rotor met rotorwikkelingen inzit) werkt dat niet. Ook al omdat de draden van de rotorwikkelingen meestal in dezelfde connector zitten en je deze los moet trekken voor een meting.EN BEDANKT NU IS HIJ KAPOT!!
Geintje. Ik snap wat je bedoelt, dat heb ik dus gedaan, maar ik meet niets
we wachten af