Span 4 omdat ik toch bezig moet zijn.

fgmtech1

Die hard MF'er
1 mei 2013
916
252
valkenswaard
ben al weer bezig aan mijn extra span. binnenkort wat foto's wat al gemaakt is en wat eraan gaat komen. gaat wel langzaam omdat ik tijd genoeg heb en geen haast, komt wel eens af
 
Beetje net als ik, gewoon om wat te doen te hebben en waarschijnlijk veel spullen verzameld? Bouw ze:)
 
tijdje geleden een EML voorpartij gekocht en een wieletje bijgemaakt
 

Bijlagen

  • DSC_0529.jpg
    DSC_0529.jpg
    732,6 KB · Weergaven: 73
eigenlijk voor de motor wel (is nog al lang en heeft een grote balhoofdshoek dus moeilijk binnen de wettelijke grenzen kwa WB honda vt1100) maar liep tegen deze eml vork aan dus voorlopig...
 
weer een beetje verder, trekker eindelijk geregistreerd als L4 en achterwiel voorzien van schijfrem
 

Bijlagen

  • Achterwiel met schijf 1.jpg
    Achterwiel met schijf 1.jpg
    517,5 KB · Weergaven: 17
  • Achterwiel met schijf.jpg
    Achterwiel met schijf.jpg
    606,7 KB · Weergaven: 20
Welke basis gebruik je hier eigenlijk als span trekker?
Of kijk ik daar over heen?
 
en met de afsteuning op de vork en spraakzaam, jullie willen foto,s..........
 

Bijlagen

  • achterwiel met schijf 4.jpg
    achterwiel met schijf 4.jpg
    331,5 KB · Weergaven: 42
Die afsteuning op de vork is voor een gewone fiets prima. Maar die ophanging op twee losse punten zou niet mijn oplossing zijn. Als je remt wil de klauw de afsteuning omhoog duwen. Ik zou een schetsplaat gemaakt hebben waar alletwee de bouten van de klauw in kwamen.
 
Waarom moet het anders zijn dan bij een solo fiets? Dit is het achterwiel toch?
Ik denk dat het gewoon werkt.
 
Op de meeste solo fietsen werkt het ook prima. Als je een echte sportfiets hebt wil je hem afsteunen op het hoofdframe zodat de achterkant niet induikt met remmen maar stabiel blijft veren.
 
ondertussen toch niet helemaal stil gezeten. met info van Mielko het electro gebeuren voorlopig aangepakt. nieuwe accubak met plaats voor een normale en grotere accu en alle componenten (voorlopig). expansievat van BMW. achtervork dicht gelast, dan de zijspan aansluiting aan de achterkant boven en onder. en op het hulpframe de voorste aansluitingen en de hydraulische rem. ook veel plaats gekregen voor wat res meteriaal i de ruimte boven de achtervork waar de tank zat
 

Bijlagen

  • Boven bevestigingspunt.jpg
    Boven bevestigingspunt.jpg
    318,3 KB · Weergaven: 34
  • Accubak.jpg
    Accubak.jpg
    338,8 KB · Weergaven: 37
  • Expansievat.jpg
    Expansievat.jpg
    363,1 KB · Weergaven: 39
  • Voetrem.jpg
    Voetrem.jpg
    461,2 KB · Weergaven: 35
vandaag even het blok zwart gemaakt, nu zal het wel even duren met de vooruitgang
 

Bijlagen

  • Blok zwart 1.jpg
    Blok zwart 1.jpg
    483,6 KB · Weergaven: 38
  • Blok zwart 2.jpg
    Blok zwart 2.jpg
    725,5 KB · Weergaven: 37
eerst met de staalborstel alle bloemkool eraf gehaald, daarna ontvet met thinner en gespoten met een spuitbusje
 
Zorg dat je nu al het onderhoud doet. Zoals nokkenas kettingen en als wat in de kop zit. Straks in het frame kun je er niet meer bij. Dat hebben ze niet zo goed bedacht bij Honda namelijk
 
deze heeft pas 23000 mijl gelopen dus verwacht nog wel dat dat goed zal zijn. ook bij het lopen waren geen aparte geluiden te horen
 
Bij mij klepperen de kleppen en poosje bij koude motor. Schijnt vervuilde hydraulische klepstoters te zijn. Moet nog steeds eens een flinke spoel beurt doen.
 
kan kloppen die heeft Honda op heel veel motoren toegepast, 3 nighthawks en SC gehad, als je pech hebt moet je ze eruit halen en een nachtje in de thinner of ander oplosmiddel laten staan. en daarna goed spoelen. vlg mij kun je ze er met weinig demontage zo uithalen. gebeurt ook vaak na oliewissel
 
Terug
Bovenaan Onderaan