Snoepie's make-over (Suzuki T500)

Tjonge...! '(

Ik denk, dat ik maar eens ga opzoeken, hoe je zelf biefstuk met paddo's maakt. :9



_O-
 
Gijs, vriend. Ik ging er van uit dat jij het wel even te druk zou hebben voor een dgaje sleutelen/paddo's verslinden, maar als je nog wat vrije tijd over hebt....,graag! Zou mooi zijn als ik Snoepie kan mee nemen naar het treffen in juni.
 
De paddo's, of in ieder geval het vooruitzicht daarop, heeft weer gedaan wat ervan verwacht mag worden. Volgende afspraak staat gepland op 3 mei. *O* *O* *O*
 
:Y

Weet alleen niet of je er blij van wordt. })


Googelen op verchroombedrijven in de omgeving van ....je woonplaats.

Moet wat uit komen. :Y
 
@ RG-gamma, dankjewel! Ik ga ff contact opnemen met metamorfose.

Had al n offerte maar die gasten schrijven met n kam... ben benieuwd wat metamorfose rekent.
 
Nou.....

Er is eindelijk weer eens gesleuteld. Hoewel het geen spectaculaire vooruitgang lijkt, zijn er toch weer wat onderdelen gemonteerd (waaronder een spiksplinternieuw uitlaatsysteem) en wat klein grut. Ook is er een lijstje gemaakt van wat onderdelen die vervangen moeten worden, en die zijn nu in bestelling. Een hoofdbreker blijft toch de elektra....die vergeten we dus maar even, daar moet maar iemand naar kijken als Snoepie afgebouwd is. Om het af te maken even een paar plaatjes.
20181113_134828.jpg
20181113_134851.jpg
 
Nou.....

Er is eindelijk weer eens gesleuteld. Hoewel het geen spectaculaire vooruitgang lijkt, zijn er toch weer wat onderdelen gemonteerd (waaronder een spiksplinternieuw uitlaatsysteem) en wat klein grut. Ook is er een lijstje gemaakt van wat onderdelen die vervangen moeten worden, en die zijn nu in bestelling. Een hoofdbreker blijft toch de elektra....die vergeten we dus maar even, daar moet maar iemand naar kijken als Snoepie afgebouwd is. Om het af te maken even een paar plaatjes.Bekijk bijlage 1338722Bekijk bijlage 1338724


Mooi Dep :9~:} maarrrrrrrrrr .....ik zou inzetten/investeren op/in een nieuwe kabelboom ( = plug & play) en een fluitje van een cent om te monteren.
Bij deze "brommers" zijn maar 2 dingen echt belangrijk..............goeie krukas (keerringen) en de elektra ;)

Succ6 Depp

P.s.................ff gekeken naar je bobines..........kon de foto niet groot genoeg krijgen................volgens mij zitten ze verkeerd om en ga je Snoepie nooit aan de praat krijgen. Nogmaals...............als ik het op de foto goed zie. De bougie kabels of zo je wil de uitgangen van de kabels horen naar de achterzijde te wijzen en dan hoort links op links etc. Als de kabels naar voren wijzen en je doet de linker kabel op de linker cil............8)7 ga je het zweet op de rug trappen.
In dat geval moet je "kruisen" dus links op rechts en andersom. De reden van andersom plaatsen, het naar achteren wijzen van de kabels heeft te maken met het in de regen rijden mocht dit voorkomen .
 
Laatst bewerkt:
Scherp gezien! Heb ik in een zwak moment (de eerste dit jaar :+) niet op gelet.
Gaan we herstellen.

Is a whistle of a penny!})
 
Bedankt voor je input, Bitactus. Wat de kabelboom betreft, het is een spik-splinternieuwe. De schakelaars zijn dat niet, en er zit wat verschil in de kleuren, dus dat is even puzzelen. Bovendien heeft Snoepie een electronische ontsteking, en daar zijn ook wat aanpassingen voor nodig.
 
Dep, hoe staat het eigenlijk met het probleem van het voorwiel? Staat dat nog steeds verkeerd in je vork?
 
Zo, jij hebt een goed geheugen! Nee, ik heb bij Haan Wheels een nieuwe velg gehaald en laten inspaken, het wiel draait nu weer mooi vrij rond.
 
Zo, jij hebt een goed geheugen! Nee, ik heb bij Haan Wheels een nieuwe velg gehaald en laten inspaken, het wiel draait nu weer mooi vrij rond.
Van dat geheugen valt wel mee hoor ik hier thuis regelmatig... Maar mooi om te lezen dat dat ook weer opgelost is.🙂
 
Eerlijk gezegd is er de laatste maanden niet bijster veel aan de T500 gedaan. Maar eigenlijk is er ook niet zo heel veel meer te doen. Ik heb vanmorgen het rubber van het luchtfilter op z'n plek geprutst en de oliepomp aangesloten. Het is nu nog een kwestie van de bedrading/ontsteking aansluiten, en het afbouwen. Tank, buddy, zijkapje, emblemen. Niet zo heel veel dus. Maar aangezien we al een poosje tegen de elektriciteit zitten aan te hikken, heb ik gisteren Marcel Vlaandere gebeld. Eind van deze maand gaat Snoepie even in Bolsward logeren en gaat Marcel zijn toverkunst erop los laten.....
 
Eerlijk gezegd is er de laatste maanden niet bijster veel aan de T500 gedaan. Maar eigenlijk is er ook niet zo heel veel meer te doen. Ik heb vanmorgen het rubber van het luchtfilter op z'n plek geprutst en de oliepomp aangesloten. Het is nu nog een kwestie van de bedrading/ontsteking aansluiten, en het afbouwen. Tank, buddy, zijkapje, emblemen. Niet zo heel veel dus. Maar aangezien we al een poosje tegen de elektriciteit zitten aan te hikken, heb ik gisteren Marcel Vlaandere gebeld. Eind van deze maand gaat Snoepie even in Bolsward logeren en gaat Marcel zijn toverkunst erop los laten.....

Mooi man
Komt goed
 
Ik heb trouwens uit betrouwbare bron vernomen dat er binnenkort een heel nette blauwe Suzuki GT250- X7 uit 1979 te koop komt.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan