Snelheid

HyperBlade

Die hard MF'er
Lid geworden
6 apr 2018
Waarderingsscore
188
Ik las net online: 'Op snelwegen waar het kan mag weer 130 kilometer per uur gereden worden, niet alleen tussen bepaalde tijden, zoals nu'

Vrij algemeen 'waar het kan'. Wie bepaalt dit en wat gaat het wel weer niet kosten om de borden aan te passen.

Laatst bewerkt:
Ik las net online: 'Op snelwegen waar het kan mag weer 130 kilometer per uur gereden worden, niet alleen tussen bepaalde tijden, zoals nu'

Vrij algemeen 'waar het kan'. Wie bepaalt dit en wat gaat het wel weer niet kosten om de borden aan te passen.
Ik zou zeggen dat in eerste instantie gewoon, gefaseerd, de (100)[6-19] borden er weer af kunnen. Al die oude meuk staat er grotendeels nog.

Maar eerlijk gezegd verwacht ik dat ze RWS, VVN, de ANWB, het KLPD, het CBR, het CJIB en de Unie van Waterschappen bij elkaar gaan roepen en de volgende opdracht meegeven: "Willen jullie, ergens vóór 2030 graag, een gedegen onderzoek doen naar de mogelijkheden om terug te gaan naar de 130? Maar let op: het mag geen geld kosten, geen moeite kosten, geen uitstoot verhogen, geen ongelukken veroorzaken en geen infrastructurele veranderingen nodig hebben, en het moet extra boete-inkomsten genereren."

Kortom, ik moet het allemaal nog maar zien, ik krijg er een beetje een "iedereen krijgt 1000 euro"-gevoel van.

Borden hoeven niet te worden aangepast. Het is voldoende om ze weg te halen.

van alle problemen die je op kan lossen, is 130 rijden wel het belangrijkste inderdaad :Y
Het is een opgelegde beperking die door veel Nederlanders als storend wordt ervaren en bovendien ook nog eens het beoogde effect niet blijkt te hebben. Dan is het om de geloofwaardigheid van de overheid te vergroten, een goede stap om die beperking op te heffen.

Het is een opgelegde beperking die door veel Nederlanders als storend wordt ervaren en bovendien ook nog eens het beoogde effect niet blijkt te hebben. Dan is het om de geloofwaardigheid van de overheid te vergroten een goede stap om die beperking op te heffen.
:^

Borden hoeven niet te worden aangepast. Het is voldoende om ze weg te halen.
Dat was mijn eerste gedachte ook, maar laten we eerlijk zijn, dat zou natuurlijk veel te makkelijk zijn. Ik geloof er voorlopig nog maar weinig van.

ok, ik bedoelde het een beetje sarcastisch, maar wil niks afdoen aan een betrouwbare overheid, da's belangrijk :Y

Kunnen dan trouwens ook al die zesduizend nieuwe 30-bordjes in Amsterdam er weer af? Zal wel niet hè, dat is iets gemeentelijks...

@Kaluh Is allemaal wel lastig en gevaarlijk voor de knakkers die met 70-75 in willen voegen

Liefst ook nog bij de eerste de beste mogelijkheid en als er al een auto rijd dan moet die maar ff plaats maken :P

Die moeten ze het rijbewijs afpakken, voor hun neus doorknippen en vervolgens ritueel verbranden. 💣
Suggereer je nu om mensen te gaan verbranden ? :+
waarschijnlijk blijft de rechterbaan alsnog ongeveer 100 rijden zoals nu 's avonds gebeurt.
Typisch toch ?! Heb het idee dat er overdag meer mensen 130 rijden dan in de avond uren

Heb het idee dat er overdag meer mensen 130 rijden dan in de avond uren
Ik vraag me af of dat echt het geval is. bovendien moet je overdag rekenen op meer vrachtverkeer en aygo's die de 110 niet halen. Vergeet ook de 'helden' niet die de auto bij 95 al op de cruise control zetten voor het 'verbruik'

Ik vraag me af of dat echt het geval is. bovendien moet je overdag rekenen op meer vrachtverkeer en aygo's die de 110 niet halen. Vergeet ook de 'helden' niet die de auto bij 95 al op de cruise control zetten voor het 'verbruik'
ZAl ook omgevinggerelateerd zijn denk ik. Het is hier op de snelweg nog vrij rustig en er word nog wel een beetje doorgereden.
Zie wel steeds meer mensen die opgedrukt of ingehaald worden door vrachtwagens, dan heb je het volgens mij echt niet begrepen !

Terug
Bovenaan Onderaan