Smart motorlift

alexHD2001

Rookie
5 jan 2019
1
0
Beste leden van het motor-forum,

Als winterproject heb ik een sensornetwerk voor mijn motorlift combinatie gemaakt. Met deze sensoren wordt gemeten of de motor goed geplaatst staat op de krik. Voor dit ontwerp heb ik een sensor geplaatst onder de krik (waar het frame op de krik staat) en een sensor bij de wielklem om te kijken of het wiel goed geklemd staat. Op het moment dat zowel het frame op de juiste plek staat als dat het wiel goed geklemd is zal het systeem aangeven dat de motor goed geplaatst is en dat de motor veilig omhoog kan.

Het (3D geprinte) systeem is monteerbaar door middel van magneten en 3M dubbelzijdige tape. Foto's van het uiteindelijke ontwerp volgen nog!

Ik heb dit systeem ontworpen omdat ik heel voorzichtig ben met het zomaar liften van de motor omdat ik bang ben dat hij van de krik af valt wat natuurlijk heel veel kost. Nu is mijn vraag of dit een interessant ontwerp is voor mede-motorhobbyisten en knutselaars?

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg Alex
 
Het klinkt voor mij als heel veel dingen die kapot kunnen gaan en/of storingen kunnen geven voor iets wat je gewoon kunt zien. Ik bedoel, of het voorwiel in de klem staat is "pretty obvious", en als de motor recht staat zal het frame dan ook wel aardig uitgelijnd zijn. Hoog gimmick gehalte dus?

Leuk als projectje, daar twijfel ik totaal niet over. Maar ik betwijfel of het veel marktwaarde heeft :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan