Sluiting knipperlichten na vervanging voor LED

Bloop

MF'er
24 sep 2019
180
50
Goedmiddag all!

Voor de gebruikelijke vragen komen; Ik heb de andere draadjes gelezen en ik heb vaker halogeen vervangen voor LED ;)

Ik heb de knipperlichten van mijn Intruder vervangen voor LED.
Op zich niet spannend want zoals gezegd, ik heb dit de afgelopen jaren vaker gedaan. Ander relais er in en gaan.

Echter, deze keer doen ze iets wat ik niet gewend ben en ik kan het niet vinden.

Ik heb eerst de voorkant links en rechts gedaan. Toen deed alles het zoals het moet doen. Weliswaar achter dan nog op halogeen en de snelheid was nog niet oké maar die kan ik afstellen met het nieuwe relais die ik erbij heb,

Het probleem komt zodra ik de achterkant aan ga sluiten. Zodra ik dat doe gaan alle 4 de knipperlichten tegelijk knipperen zodra ik de schakelaar op de linker- als de rechterstand zet.

Als ik die LED er dan weer afhaal en de halogeen weer even aansluit doet alles het weer normaal.

Ik heb meerdere kruiscombinaties (kleuren draadjes) gemaakt om te kijken of een vorige eigenaar met de kleuren heeft lopen rommelen maar geen succes.
Ik kom er even niet meer uit. Het zal ongetwijfeld iets heel stom zijn wat ik over het hoofd zie waarvan ik als redelijk ervaren knutselaar straks denk "oh ja, stom" ;).

Heeft iemand een suggestie wat ik verkeerd doe? Nogmaals... ik heb dit al 4 a 5 keer eerder gedaan zonder problemen.

Alvast bedankt voor de input!

Ben
 
Dan zal de spanning omlaag moeten en dat kan met weerstand, ben je gewoon weer terug bij af. Kun je beter het originele relais doen en dat hij dan jouw weerstanden eroverheen zet lijkt mij.
Tot nu toe zijn de extra weerstanden wel de meest solide oplossingen gebleken. (Ik heb ze zelf ook)
Ja maar apart is het wel dat het relais niet doet wat het moet doen, of zitten er misschien ook alarmlichtfunctie op de motor?
 
Nou, na heel wat loshalen, weer monteren etc etc knipperen de LED RAW in een redelijk tempo. Iets sneller dan "normaal" maar ik blijf er verder maar vanaf ;) Ook de indicator (halogeen) knippert op volle sterkte mee dus ben al lang blij.

Vervelende is dat ik geen goede terugkoppeling kan geven op wat er nu anders is dan vorige week. Daar is immers een forum voor bedoeld zodat je je ervaringen en oplossingen met elkaar kan delen.

Ik kan alleen zeggen wat ik gedaan heb.
- Ik heb alle LED RAW ontkoppelt en alle halogeen RAW er weer aangesloten icm met de Kellermann relais. Toen deed alles het uiteraard normaal, alleen in een hoger knippertempo.
- Toen heb ik iedere keer 1 RAW vervangen voor een LED RAW.
- Na iedere vervanging alle standen op de schakelaar getest en ook de indicator met zowel draaiende als stilstaande motor.
- Zo zag ik per RAW op welk moment het "fout" ging en kon ik de "oorzaak" makkelijker lokaliseren. Het kwam immers voor dat niet alles het deed na aansluiten LED RAW. Dan was het vaak de draden omdraaien (toe en afvoer). Daar heb ik dus RAW voor RAW mee lopen spelen.
Dit tot uiteindelijk alle 4 de LED RAW + de indicator knipperden. Snel alles gesoldeerd en goed vastgemaakt.
Zoals gezegd. Niet helemaal het gewenste tempo. Met stilstaande motor perfecte tempo maar met draaiende motor ietsje sneller. Niet hinderlijk dus ik doe het er mee na al dat geklooi ;)

Ik ben jullie input dankbaar. Altijd fijn als men serieus probeert mee te denken. Komt vaak genoeg voor dat topics ineens afdwalen naar wat anders of dat er collega's tussen zitten die ergens een mening over hebben en het leuk vinden om iemand iets vervelend toe te wensen omdat deze het even niet snapt. Jullie kennen ze, ik zie ze ook. Fijn dat dat geen storende factor was. Een probleem kan zo frustrerend zijn.

Dus dank voor de hulp en tot een andere keer als we elkaar weer wellicht kunnen helpen!

Groet,

Ben
 
Nou, na heel wat loshalen, weer monteren etc etc knipperen de LED RAW in een redelijk tempo. Iets sneller dan "normaal" maar ik blijf er verder maar vanaf ;) Ook de indicator (halogeen) knippert op volle sterkte mee dus ben al lang blij.

Vervelende is dat ik geen goede terugkoppeling kan geven op wat er nu anders is dan vorige week. Daar is immers een forum voor bedoeld zodat je je ervaringen en oplossingen met elkaar kan delen.

Ik kan alleen zeggen wat ik gedaan heb.
- Ik heb alle LED RAW ontkoppelt en alle halogeen RAW er weer aangesloten icm met de Kellermann relais. Toen deed alles het uiteraard normaal, alleen in een hoger knippertempo.
- Toen heb ik iedere keer 1 RAW vervangen voor een LED RAW.
- Na iedere vervanging alle standen op de schakelaar getest en ook de indicator met zowel draaiende als stilstaande motor.
- Zo zag ik per RAW op welk moment het "fout" ging en kon ik de "oorzaak" makkelijker lokaliseren. Het kwam immers voor dat niet alles het deed na aansluiten LED RAW. Dan was het vaak de draden omdraaien (toe en afvoer). Daar heb ik dus RAW voor RAW mee lopen spelen.
Dit tot uiteindelijk alle 4 de LED RAW + de indicator knipperden. Snel alles gesoldeerd en goed vastgemaakt.
Zoals gezegd. Niet helemaal het gewenste tempo. Met stilstaande motor perfecte tempo maar met draaiende motor ietsje sneller. Niet hinderlijk dus ik doe het er mee na al dat geklooi ;)

Ik ben jullie input dankbaar. Altijd fijn als men serieus probeert mee te denken. Komt vaak genoeg voor dat topics ineens afdwalen naar wat anders of dat er collega's tussen zitten die ergens een mening over hebben en het leuk vinden om iemand iets vervelend toe te wensen omdat deze het even niet snapt. Jullie kennen ze, ik zie ze ook. Fijn dat dat geen storende factor was. Een probleem kan zo frustrerend zijn.

Dus dank voor de hulp en tot een andere keer als we elkaar weer wellicht kunnen helpen!

Groet,

Ben
Ik meen te herinneren dat het loshalen van het relais mij ook heeft geholpen toen, het leek erop dat er een soort geheugen in het relais, en dat na een tijdje en opnieuw aansluiten het oplostte.

Bij mij knippert het ook iets sneller dan standaard.

Maar he alles werkt dus lekker zo laten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan