vandiklout
Rookie
Goedemiddag,
Afgelopen seizoen had ik tijdens een van de laatste ritjes last van een slippende koppeling.
Nu heb deze afgelopen maand vervangen voor een complete nieuwe set van EBC brakes. Platen, stalenplaten en nieuwe veren.
De platen die eruit kwamen zagen er nog wel aardig uit, maar de veren waren aan hun minimale maat en dus op.
Ik heb gelijk de olie ververst en het filter vervangen. Voorheen gebruikte ik Putoline en nu heb ik er Carstrol RS inzitten.
Koppelingsolie heb ik ook ververst.
Gister het eerste ritje gemaakt van dit seizoen. Nu lijkt de koppeling weer/nog te slippen. Koud leken er geen problemen te zijn, maar toe de motor warm was begon de koppeling weer enigszins te slippen.
Gelijk naar huis gegaan en ik zag dat ik te veel koppelingsvloeistof in het reservoir had zitten. Ruim boven max. Wat opviel is dat ik maar naar de handel hoefde te kijken en dan ontkoppelde hij al.
Ik heb niet meer gereden, maar twijfel er aan of dit het heeft kunnen veroorzaken.
Bij een koppelingskabel zou ik deze terug stellen, maar bij een hydraulische koppeling is dat niet mogelijk.
Hebben jullie nog ideeën of zaken die vaker voorkomen bij deze Honda's? Koppelingscilinders?
Gr,
jan-Willem
Afgelopen seizoen had ik tijdens een van de laatste ritjes last van een slippende koppeling.
Nu heb deze afgelopen maand vervangen voor een complete nieuwe set van EBC brakes. Platen, stalenplaten en nieuwe veren.
De platen die eruit kwamen zagen er nog wel aardig uit, maar de veren waren aan hun minimale maat en dus op.
Ik heb gelijk de olie ververst en het filter vervangen. Voorheen gebruikte ik Putoline en nu heb ik er Carstrol RS inzitten.
Koppelingsolie heb ik ook ververst.
Gister het eerste ritje gemaakt van dit seizoen. Nu lijkt de koppeling weer/nog te slippen. Koud leken er geen problemen te zijn, maar toe de motor warm was begon de koppeling weer enigszins te slippen.
Gelijk naar huis gegaan en ik zag dat ik te veel koppelingsvloeistof in het reservoir had zitten. Ruim boven max. Wat opviel is dat ik maar naar de handel hoefde te kijken en dan ontkoppelde hij al.
Ik heb niet meer gereden, maar twijfel er aan of dit het heeft kunnen veroorzaken.
Bij een koppelingskabel zou ik deze terug stellen, maar bij een hydraulische koppeling is dat niet mogelijk.
Hebben jullie nog ideeën of zaken die vaker voorkomen bij deze Honda's? Koppelingscilinders?
Gr,
jan-Willem